Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Downloadsite, maar dan legaal.. ??

Pagina: 1
Acties:

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 14:00
Ok vraagje, speelt al lange tijd in mijn hoofd:

Downloaden wordt niet echt getolereerd in de wereld. Hier in Nederland wordt er weinig tegen gedaan, maar nu zien we Brein weer wat acties ondernemen.

We dragen geld af bij het kopen van lege CD's en DVD's om artiesten te compenseren. Nu is dat voor mij een aanleiding om (voor zover ik daar interesse in heb) muziek te downloaden en te branden.
CD's en DVD's koop ik voornamelijk voor BackUp doeleinden (echte Backup's van gekochte software, installaties, foto's en documenten). Maar omdat ik meer betaal dan nodig wegens die leuke compensatie regeling, ben ik van mening dat ik best een CD mag downloaden en branden. Ik betaal er immers (indirect) voor.

Als er nu een site zou zijn die Lege CD's en DVD's verkoopt en aan degene die van de site besteld Credits verschaft om een bepaalde hoeveelheid muziek/film te downloaden om op die lege media te zetten. Is dan de illegaliteit eraf?
- Data wordt aangeboden a la newsbin. Iemand zet het er dus wel op. -

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
Downloaden an sich is natuurlijk niet illegaal, je mag immers je iTunes muziek ook gewoon op de cd branden, daar lijkt me niets mis mee. Ik zie niet in waarom je een site zou moeten hebben die lege cd's en dvd's verkoopt waarop dan materiaal van diezelfde site op gebrand zou moeten worden alvorens het legaal zou worden?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Malandro
iTunes liedjes betaal je toch?

Newsbin sites worden aangepakt door Brein, tenminste dat wil Brein.
The PirateBay beheerders komen voor de rechter..

Downloaden van dat soort sites wordt niet gewaardeerd, maar hier in Nederland wordt er eigenlijk vanuit gegaan dat je er gebruik van maakt wanneer je lege media koopt. Ze laten je ervoor betalen.

Door een site zoals ik bedoel kun je aantoonbaar maken dat je betaald hebt voor wat je download (indirect dankzij de heffingen). Bij iTunes betaal je voor muziek en wil je dat branden dan betaal je in feite nog eens voor dezelfde muziek (weer die heffing).

Ik weet dat je de heffingen kunt omzeilen, maar je kunt er natuurlijk ook gebruik van maken.

• Malandro

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
op die manier....

Lijkt me nogal vergezocht eigenlijk ;) Dan kan je toch net zo goed je bonnetjes van je dvd's en cd's bewaren? Denk niet dat je daardoor ineens legaal bezig bent.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Malandro
Ramon schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:40:
op die manier....

Lijkt me nogal vergezocht eigenlijk ;) Dan kan je toch net zo goed je bonnetjes van je dvd's en cd's bewaren? Denk niet dat je daardoor ineens legaal bezig bent.
Bonnetjes bewaren is inderdaad ook een goede manier. Maar bijna niemand doet dat, zo'n site is dan een goed hulpmiddel.
Pagina: 1