Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een PS3 aangeschaft in combinatie met een Samsung LE32A552.
Toen ik hem installeerde merkte ik dat ik schokkend/stotterend geluid had in het menu, wanneer ik in het menu een spel selecteer (en dus de muziek opstart), maar wanneer ik een spel speelde of een film afspeelde was er niks aan de hand. Dus dacht ik er niet te veel achter.

Maar nu ik mijn PS3 ook als media server (PS3 Media Server v1.10.51) wil gaan gebruiker, blijkt het ook te gebeuren wanneer ik films en mp3's via de media server afspeel. Zo'n beetje iedere 2-3 seconde hapert het geluid heel erg duidelijk. Dit maakt het ondoenlijk om normaal films te kijken. Ik heb al een tijdje geprobeerd om een oplossing te vinden, maar niks kunnen vinden.

Vervolgens heb ik de standaardinstelling gereset, om te kijken of het daar aan lag. Nu heb ik alles opnieuw ingesteld, maar nu heb ik het ook wanneer ik een spel speel of een blu-ray afspeel.

Ik heb al allerlei instelling geprobeerd, maar ik kan maar niet achterhalen wat nou het probleem is. De blue-ray kabel lijkt te werken, omdat films en spellen het gewoon goed gedaan hebben. Daarom kan het ook niet aan de TV liggen. Maar ik heb zo'n beetje wel alle instellingen gehad (naar mijn weten).

Ik heb al mijn PS3 aangesloten via de AV Component kabel en dan doet het geluid het wel normaal. Het lukt me alleen niet om geluid via AV en beeld via HDMI te krijgen. Wanneer ik het zo instel heb ik helemaal geen geluid.

heb ik nou ergens een instelling gemist of kan het zo zijn dat het aan mijn PS3, kabel of TV ligt?

Wat ik sowieso verontrustend vind is dat mijn eerste HDMI poort het niet goed doet (slecht beeld en de verbinding valt constant weg).

Hoop dat jullie me kunnen helpen,

MvG Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Je schrijft dat je niet precies weet wat het zou kunnen zijn (de PS3, de TV of de kabel), dus dan zou ik als ik jou was maar eerst eens een andere kabels gebruiken, en dan pas weer verder gaan met troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is ook mijn volgende stap. Alleen vind ik het onlogisch als het aan de kabel zou liggen aangezien blu-ray en spellen het gewoon goed gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

Staat je tv wel ingesteld op "game-mode"?

Mijn Philips tv heeft namelijk dezelfde symptomen als ik game met alle beeldverbeteraars aan. Door al die techniek kan de tv de console niet bijhouden... Zodra ik mode "spel" kies dan is het over aangezien al die verbeter-opties dan uitgeschakeld zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:35
Klinkt het zelfde als ik hier een tijd geleden had. De PS3 was toen aangesloten met een HDMI kabel van HQ en ook 1 geprobeerd van Hyperwire (20 en 35 euro).

Nu was het bij mij nie om de 2-3 seconde maar om de 15 seconde, maar ook alleen tijdens PS3 Media Server en menu's. Uiteindelijk was het bij mij ook zo ver dat hij tijdens games en films niet meer goed deed.

Toen liep ik eens langs de Action en heb daar een kabeltje meegenomen, na de vele verhalen over die kabels te hebben gehoord.

Weg was het probleem :>

(ik had overigens een Panasonic Plasma)

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast dank voor de tips.

Ik ga vanavond even kijken of die modus op mijn TV werkt.

Mocht dat niet werken dan haal ik morgen even een nieuwe kabel bij de mediamarkt en dan probeer ik dat.

Shikaka ik heb juist altijd begrepen dat eigenlijk niet uitmaakt welke HDMI kabel je koopt. Nou heb ik wel de goedkoopste van het goedkoopste genomen, maar 20 - 35 euro voor een kabel vindt al behoorlijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:15:
Shikaka ik heb juist altijd begrepen dat eigenlijk niet uitmaakt welke HDMI kabel je koopt. Nou heb ik wel de goedkoopste van het goedkoopste genomen, maar 20 - 35 euro voor een kabel vindt al behoorlijk wat.
Volgens mij zegt Shikaka juist dat juist de goedkopere Action kabel beter werkt dan die van 20 - 35 euro. Weet niet wat voor kabel je zelf hebt maar bij de goedkoopste van de goedkoopste zou ik me enige zorgen maken over de bouwkwalitiet van de kabel. Heb zelf een kabel van 5 euro zoiets en die werkt prima, plus is een stevige degelijke kabel.

[ Voor 13% gewijzigd door Omni superens op 19-05-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:35
Dat was wat ik bedoelde ja. De kabel van 4euro (gekocht bij de Action) werkt bij mij beter werkt dan de duurdere van de Media Markt en Block.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen.

Inmiddels heb ik het geprobeerd op te lossen met de settings van mijn TV, maar zonder succes. Ik krijg het schokkende geluid nu ook constant bij het afspelen van een blu-ray.

Vanmiddag haal ik een nieuwe HDMI kabel (een goedkope) in de hoop dat er gewoon iets mis is met mijn huidige kabel.

Mvg Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 07:42
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:49:
...een nieuwe HDMI kabel (een goedkope)...
En heeft het geholpen? Ik ben zeer benieuwd want ik heb een LE32A558 en ben van plan een PS3 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister een nieuwe HDMI kabel gehaald van HQ van 1.5meter en hij deed het in één keer weer helemaal goed. Bleek dus toch de kabel te zijn geweest, ondanks dat hij het eerst wel goed deed.

Deze kabel was €16,95, was mijn vorige misschien toch nog iets te goedkoop.
Pagina: 1