Toon posts:

Excel overbodige cellen/kolommen/rijen verbergen

Pagina: 1
Acties:
  • 9.971 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een sheet waarin ik een invulscherm wil gaan gebruiken. Dit scherm heeft maar een beperkt aantal cellen nodig. (bijvoorbeeld kolom A t/m G en rij 1 t/m 20). Graag zou ik willen zien dat de overbodige cellen zowel rechts (H+) als onder (21+) de in gebruik zijnde cellen weggelaten worden. Wie kan mij helpen!?

Mvg, Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Kolommen selecteren => rechtermuisknop => hide

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan verberg je alleen de geselecteerde kolommen. Aangezien die oneindig doorgaan, wordt dat een lastige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:06

Dido

heforshe

Met welke versie van excel werk jij, als je rijen en kolommen oneindig doorgaan :?

Met [end]+[pijltje] kun je zien hoe ver je kunt ;)

Overigens: wil je nu de in gebruik zijnde cellen verbergen, of de niet in gebruik zijnde cellen?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 15:09
Rijen en kolommen gaan niet onbeperkt door: in Office 2007 gaan de rijen tot 1048576 en kolommen tot XFD.
CTRL + pijltjestoets naar rechts of beneden voor snel naar einde van pagina.

In eerdere office versies gaan de rijen tot maar 65536, kolommen weet ik niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Eerst kolom H selecteren (mits je die wilt hiden), vervolgens SHIFT ingedrukt houden, dan End en dan pijltje naar rechts. Vervolgens rechtermuisknop op een van de geselecteerde kolommen en je kiest voor hide.

Nou mag je zelf verzinnen hoe je dat met de rest van je rijen doet ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke! Haha, veronderstelling was dat het oneindig zou zijn! ;) Problem solved! Tnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterM666
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-12-2022
Selecteer een kollom/rij, Dan Ctrl A, dan terwijl je de Ctrl ingedrukt houdt klik je op de kollommen/ rijen die je wilt zichtbaar houden. Dan rechtsklik op een geslecteerde te verbergen kollom/rij en "hide"... tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
PeterM666 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:40:
Selecteer een kollom/rij, Dan Ctrl A, dan terwijl je de Ctrl ingedrukt houdt klik je op de kollommen/ rijen die je wilt zichtbaar houden. Dan rechtsklik op een geslecteerde te verbergen kollom/rij en "hide"... tadaaa
Bedankt voor je bijdrage, maar voor een topic uit 2009 is dat wellicht niet zo relevant meer. ;)

Dit topic gaat dan ook op slot.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.