Ik kan mijn PIII 450 op een MSI 6163 tot maximaal 556 MHz klokken met een FSB van 124. Is dit voor een vroege PIII 450 (begin 99) het maximum? Als ik hem hoger probeer te klokken loopt Windows vast, of lopen applicaties vast. Heeft iemand tips om hem nog sneller te laten lopen? Ik gebruik geen extra koeling, alleen de standaard
ik denk dat je een leuk eind gekomen bent met dat bordje, als je geen kans ziet om je PCI naar beneden te brengen verwacht ik dat je niet verder zal komen. als de temp van je cpu erg hoog is kan je met wat extra koeling proberen een stapje hoger te komen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Ik heb hem ook op 598 mhz gekregen maar dan op een asus p2bf. liep onstabiel maar nadat ik een paar koelers op het geheugen ( 100 mhz ) had gezet was het in een keer over. Misschien werkt dat bij jouw ook.
L2 Cache uitschakelen wil ook helpen.. brengt mij tot 630 mHz...
Verder extra cooling op proc helpt...
En tja... mazzel hebben
Greetinx [eNeRGy]
Verder extra cooling op proc helpt...
En tja... mazzel hebben
Greetinx [eNeRGy]
Ja dan ben je stom man: schakel je L2 cache uit en je draait zo ongeveer slechter dan op 450 met cache. Als je met cache geheugen een snelheid niet haalt, kun je beter een andere koeling proberen dan gewoon je cache uit te schakelen.
Wat voor videokaart heb jij in je systeem hangen?
Wat voor videokaart heb jij in je systeem hangen?
Het verschil tussen wel en niet L2 cache is dus helemaal niet te merken !
Met L2 cache draai ik max. 558 mHz
Zonder L2 Cache draai ik max. 630 mHz
Die 72 mHz maakt de L2 cache overbodig (in mijn systeem).
Ook het verschil tussen 600 (z. L2) en 630 (z.L2) is erg goed te merken.
Ik heb een Creative TNT2 Ultra AGP 2x kaart.
Verder Windows 2000 als systeem.
Greetinx [eNerGy]
Met L2 cache draai ik max. 558 mHz
Zonder L2 Cache draai ik max. 630 mHz
Die 72 mHz maakt de L2 cache overbodig (in mijn systeem).
Ook het verschil tussen 600 (z. L2) en 630 (z.L2) is erg goed te merken.
Ik heb een Creative TNT2 Ultra AGP 2x kaart.
Verder Windows 2000 als systeem.
Greetinx [eNerGy]
Verwijderd
[eNeRGy]:
Voor GAMES maakt het niet veel uit. Voor veel andere applicaties is level 2 cache bijna vereist.
Kijk maar eens naar de oude serie Celerons zonder cache...
Voor GAMES maakt het niet veel uit. Voor veel andere applicaties is level 2 cache bijna vereist.
Kijk maar eens naar de oude serie Celerons zonder cache...
Verwijderd
?????? Waarom koop je dan een P-III die duurder is dan bijv. celeron door de L2 cache om het vervolgens uit te schakelen.?????????
Ik heb alle standen met elkaar vergeleken (450, 560, 600, 630, met L2, zonder L2, etc...)
Maar 600 of 630 zonder L2 is toch sneller dan 560 met L2...
En waarom zou ik niet zonder L2 cache draaien als ik binnen mijn software collectie geen programma's kan vinden die minder goed draaien dan zonder L2 ?
Greetinx [eNeRGy]
PS. Als mijn watercooler klaar is kan de L2 misschien wel draaien.
Maar 600 of 630 zonder L2 is toch sneller dan 560 met L2...
En waarom zou ik niet zonder L2 cache draaien als ik binnen mijn software collectie geen programma's kan vinden die minder goed draaien dan zonder L2 ?
Greetinx [eNeRGy]
PS. Als mijn watercooler klaar is kan de L2 misschien wel draaien.
Pagina: 1