Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP SP2] "Switch user" venster via een applicatie tonen

Pagina: 1
Acties:

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik heb een PC compleet dicht getimmerd:

-een account gemaakt die bijna geen rechten heeft
-deze account het via regedit onmogelijk gemaakt om de taskmanager te openen
-deze account inplaats van explorer.exe via regedit mijn aplicatie laten starten

kortom, de gebruikers kunnen niks anders dan de PC aanzetten en volledig automatisch in mijn applicatie belanden. Maar ja, ik moet natuurlijk wel voor mezelf een achterdeurtje open houden. En ik wil graag vanuit mijn aplicatie een dialoog venster van windows oproepen om van gebruiker te wisselen, zodat ik naar een account kan waar ik admin rechten heb. Ik heb logoff.exe geprobeerd uit te voeren in the system32 directory, maar dat werkte niet...

(de applicatie is Citect, een SCADA pakket)

is er een .exe bestand of een manier om windows XP het "switch user" dialoog venster te laten zien?

at your service

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Misschien een rare tip, maar even in je register veranderen voor meerdere extern bureaublad accounts, zodat jij er via extern bureaublad bij de admin kan + die user die dan op die pc is blijft dan actief ;) En dan kan jij eventueel als je wilt via de taakbeheer het anderen account er af schoppen?

[ Voor 18% gewijzigd door DJ-Visto op 18-05-2009 21:28 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm, nee die wordt uitgelogd (tenzij het een server versie is, dan heb je standaard 3 sessies tot je beschikking)

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 18-05-2009 21:30 ]

Iperf

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

fish schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:29:
ehm, nee die wordt uitgelogd (tenzij het een server versie is, dan heb je standaard 3 sessies tot je beschikking)
Je kan het echt ombouwen, ik heb het zelf hier draaiend gehad.. Edit hier lees hoe het kan, ik zal even voor je doorzoeken, ik had er een en die deed het allemaal voor me, ben al aan 't zoeken op me USB stick, want die pc is opnieuw geinstalleert

[ Voor 29% gewijzigd door DJ-Visto op 18-05-2009 21:37 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DJ-Visto schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:31:
[...]

Je kan het echt ombouwen, ik heb het zelf hier draaiend gehad..
Je dan was vergeten te vermelden dat je dan ergens een beta file moet vinden wat iets meer is dan alleen de registry aanpassen
http://www.golod.com/2005...edia-center-edition-2005/

mja ok door elkaar geedit ,... toch even vermelden zonder zodat de ts er niet naar hoeft te gissen wat je bedoelde

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 18-05-2009 21:41 ]

Iperf

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

fish schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:37:
[...]

Je dan was vergeten te vermelden dat je dan ergens een beta file moet vinden wat iets meer is dan alleen de registry aanpassen
http://www.golod.com/2005...edia-center-edition-2005/
Deze die ik nu heb werkt.. Klik hier stappen uitvoeren en klaar, en je probleem is misschien wel op een anderen maar misschien toch wel een beteren manier opgelost :9 (deze heb ik zelf draaiend en volledig werkend gehad _/-\o_ )

[ Voor 4% gewijzigd door DJ-Visto op 18-05-2009 21:42 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zo dat is echt een rete irritante website

edit ..neu

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 18-05-2009 21:57 ]

Iperf

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

fish schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:43:
zo dat is echt een rete irritante website
Nou en de oplossing staat er, of moet ik dat nog over typen :+

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Bedankt voor de info; ik heb het alsnog opgelost door in mijn software pakket de optie "shutdown and logoff" te activeren (het was even zoeken maar toch gevonden)

in het windows register de volgende key toegevoegd:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon

AutoAdminLogon = 1

ForceAutoLogon = 0 (was 1 maar toen was het onmogelijk om de login prompt te krijgen, logisch achteraf)

at your service

Pagina: 1