Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSN virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Volgens mij sinds kort wordt er een virus verspreid via msn wat een link geeft en dan haha enz...
Weet iemand van jullie hoe dat virus heet?

Gr!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat is er volgens mij wel meer dan 1. :X

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Er zijn een aantal verschillende actief. Zou me niks verbazen als je zoekt op "MSN virus" dat je er een aantal tegenkomt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23
Nou het valt me op dat sinds een dag of 2-3 ik wel erg veel rare berichten krijg van mensen in mn lijst ... er zit een link bij die je naar een site brengt waar je je msn naam en wachtwoord in moet vullen :p hoe dom denken ze dat mensen zijn?

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik krijg er de laatste tijd ook steeds meet van die dingen, en toevallig gisteren nog een met een linkje, HAHAHAHA en een :P smilie :S, die gene is normaal nooit online op dat tijdstip en was ook gelijk weer offline.

Maar het is eerder phishing dan echt een virus.

Signature

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik krijg ook sinds een paar weken rare berichten...
Het lijkt steeds erger te worden (wat ook niet zo heel raar is natuurlijk).

EDIT:
@hierboven
Het is toch wel een virus? Op de pc van de contactpersoon dan natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door pythagorasABC op 18-05-2009 20:23 ]

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Verwijderd

Topicstarter
Maar weten jullie ook de naam?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Wat wil je ermee doen dan? Heeft je virusscanner het niet tegengehouden dan?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

De naam van dit virus is: IM-Worm.Win32.Agent.ac (Graphic Update)
De tweede variant heet: Trojan.Win32.Agent.cnq (Java)
De derde variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.aob (MSN Plus)
De vierde variant heet: Trojan.Win32.Agent.cqa (Javas)
De vijfde variant heet: Trojan.Win32.Agent.cql (MSN Plus)
De zesde variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.ape (MSN Plus)
De zevende variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.aqa (Debug)
De achtste variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.apy (iPrint Tray)
De negende variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.aql (Windows Service)
De tiende variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.arp (Windows Service)
De elfde variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.avg (Windows Service)
De twaalfde variant heet: Trojan.Win32.Agent.drw (Microsoft Office)
De dertiende variant heet: Trojan.Win32.Agent.dwd (Flash Player2)
De veertiende variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.baf (Servicee)
De vijftiende variant heet: Trojan.Win32.Agent.edw (ValueX)
De zestiende variant heet: Trojan.Win32.Agent.dzc (iNotice)
De zeventiende variant heet: Trojan-Dropper.Win32.Agent.eck (DirectX9)
De achtiende variant heet: Trojan.Win32.Patched.bl (Service Entry)
De negentiende variant heet: Trojan.Win32.Restarter.e (Master)
De twintigste variant heet: Trojan-Dropper.Win32.Agent.ere (Slave)
De 21e variant heet: Trojan.Win32.Restarter.f (Firewall auto setup)
De 22e variant heet: Trojan-Dropper.Win32.Agent.fbh (Microsoft Windows Automatic Updater)
De 23e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.azo (Microsoft Windows Update)
De 24e variant heet: Trojan-Dropper.Win32.Agent.feg (Flash Driver)
De 25e variant heet: Trojan-Dropper.Win32.Agent.fuo (Streams Drivers)
De 26e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.bck (Flash Media)
De 27e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.bfo (Windows Service Exec)
De 28e variant heet: Backdoor.Win32.SdBot.djl (Windows live Messenger)
De 29e variant heet: Trojan-Dropper.Win32.Small.bjx (Msn Startup)
De 30e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.byk (Flash Media)
De 31e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.byi (Flash Media)
De 32e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.bnx (Flash Media)
De 33e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.bsm (Flash Media)
De 39e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.buu (Flash Media)
De 40e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.cdw (Flash Media)
De 41e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.bwx (Flash Media)
De 42e variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.cow (Flash Media)
De 43e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.cem (Flash Media)
De 44e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.cei (Flash Media)
De 45e variant heet: Trojan.Win32.DNSChanger.cim (Ghost Relay)
De 46e variant heet: Trojan-Dropper.Win32.Agent.qsd (Service Defender)
De 47e variant heet: Backdoor.Win32.IRCBot.cwu (Flash Media)
van http://www.makiek.nl/msn7.php

Er is dus niet één msn-virus

Verwijderd

Topicstarter
Nee veel vrienden van me hebben het virus en via mcafee kun je informatie lezen over hoe je dit eraf moet halen en wat het precies doet gwn wat info erover opzoeken!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

"Haha? Foto http://adres.naar.vage.website.com" ?
Doe dan wat ik ook gedaan hebt ;) Weg met die websites!

@hierboven: winrofl32.exe 8)7 Dan moet je toch wel denken dat er wat mis is met je systeem _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Sebazzz op 18-05-2009 20:31 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik had net je blog gevonden om hier te posten!
offtopic:
Die website bestaat nog echt ook! :P

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus dat msn virus van ***link*** haha (smiley) is niet 1 virus maar meerdere?!?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:32:
Oke dus dat msn virus van ***link*** haha (smiley) is niet 1 virus maar meerdere?!?
Mensen zijn waarschijnlijk maar geïnfecteerd met 1 virus, waarschijnlijk 1 van bovenstaande.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Zelf had ik deze een tijdje geleden ook, ik was zo stom om erop te klikken. Het berichtje komt tenslotte van iemand uit mijn vriendenlijst.

Msn virus removal tool does the trick : http://www.msnvirusremoval.com/download.php

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

en hoe weten we dat dat geen virus is ? :P

Signature

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Kan je niet gewoon AVG of andere al dan niet gratis virusscanners laten lopen?
Of een antispyware programma?

• Strikie

Strikie

Athletics

BGB4rn schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:43:
en hoe weten we dat dat geen virus is ? :P
Bij mij was die melding weg daarna :)

Verwijderd

Ik word de laatste tijd ook aardig gespamt, van helemaal geen per dag enkele weken geleden tot wel meerdere per dag van meerdere mensen nu. Het virus stuurt zodra een persoon inlogt een linkje waar je je wachtwoord moet invoeren, de persoon zelf gaat meteen offline. Gisteren een vriend via Xfire op aangesproken, na een virusscan kwam ie weer gewoon normaal online.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Strikie schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:49:
[...]

Bij mij was die melding weg daarna :)
Dus als jij je in je vinger snijdt, en ik amputeer vervolgens je hand heb ik je ook geholpen met die snee in je vinger? Want die heb je immers niet meer ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Strikie

Strikie

Athletics

Resistor schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:05:
[...]

Dus als jij je in je vinger snijdt, en ik amputeer vervolgens je hand heb ik je ook geholpen met die snee in je vinger? Want die heb je immers niet meer ;)
8)7 Gelukkig zijn er nog mensen met duidelijke vergelijkingen :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Airdack schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:19:
Nou het valt me op dat sinds een dag of 2-3 ik wel erg veel rare berichten krijg van mensen in mn lijst ... er zit een link bij die je naar een site brengt waar je je msn naam en wachtwoord in moet vullen :p hoe dom denken ze dat mensen zijn?
Sommige mensen klikken uit nieuwsgierigheid op die links, daar kan ik er sowieso één van aanwijzgen (hint: zijn nickname begint met Airda..)

Daarnaast trappen er genoeg mensen in die zomaar hun wachtwoord invullen; anders had dit fenomeen al lang niet meer bestaan.
Hoeveel mensen vullen hun mailadres en wachtwoord wel niet in op zogenaamde sociale netwerk om vervolgens als hun contactpersonen te spammen. (hint: kijk eens in je inbox van je msn adres en kijk hoeveel mensen uit jouw contactenlijst een automatisch verzoek tot aanmelding voor een site naar je hebben verstuurd)

Ik word de laatste tijd ook vaak aangesproken door dit soort virussen: Kruisje rechtsboven is de enige goede remedie (naast pissig worden op mensen)

Toevallig vanmiddag weer eens een Reply to All gedaan op een kettingmail en iedereen daarin bedankt dat ze zo dom zijn geweest om mij van meer dan duizend mailadressen te voorzien en mijn mailadres weer ongevraagd overal bekend te maken.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Strikie schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:50:
[...]

8)7 Gelukkig zijn er nog mensen met duidelijke vergelijkingen :)
Wat ik wilde zeggen is: wees voorzichtig met wat je binnenhaalt om dingen op te ruimen, soms kan het middel erger zijn dan de kwaal.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Strikie

Strikie

Athletics

Resistor schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:55:
[...]

Wat ik wilde zeggen is: wees voorzichtig met wat je binnenhaalt om dingen op te ruimen, soms kan het middel erger zijn dan de kwaal.
I know maar als je de site goed bekijkt zal je zien dat geen andere troep is, en anders post ik die link niet :)

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

als ik zo'n bericht krijg, dan stuur ik onmiddelijk terug.

last van een virusje ? en dan klik sluit venster

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet om het een of ander, maar begrijpen jullie serieus de werking niet? Het is GEEN virus.

Je "logt" een keer "in" met je msn naam en wachtwoord op die site, vervolgens verstuurt de site middels een andere msn client op jouw account allerhande spam naar je contactpersonenlijst. Is zelfs al eens op kassa/radar o.i.d. geweest. Gewoon je wachtwoord wijzigen en je geheime vraag en je bent er vanaf :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:50:
Ik word de laatste tijd ook aardig gespamt, van helemaal geen per dag enkele weken geleden tot wel meerdere per dag van meerdere mensen nu. Het virus stuurt zodra een persoon inlogt een linkje waar je je wachtwoord moet invoeren, de persoon zelf gaat meteen offline. Gisteren een vriend via Xfire op aangesproken, na een virusscan kwam ie weer gewoon normaal online.
Die vriend heeft de fout gemaakt zijn msn accountgegevens (username + password) ergens op een website in te voeren. Dat is het stomste wat je kunt doen, want nou weet die site jouw msn accountgegevens, en de namen van al jouw contactpersonen (want die staan centraal bij m$ opgeslagen). Oja en natuurlijk kunnen ze ook bij je hotmail / live mail.

Vervolgens probeert dit "virus" zichzelf te verspreiden door de contactpersonen msn berichtjes te versturen met uitnodigingen om ook maar even in te loggen.

Als je hierin bent getrapt kun je het beste z.s.m. je MSN wachtwoord veranderen. Alleen in je msn client en nergens anders.

Dit zijn enkele van de sites die dit soort dubieuze praktijken uithalen:

accountnaam.MeetYourIms.com
LikeItSoMuch.com
MyDatingz.com/
CrazyThingzz.com
HotPiczz.com/

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 19-05-2009 06:46 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

johnnyv.nl schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:01:
Niet om het een of ander, maar begrijpen jullie serieus de werking niet? Het is GEEN virus.
In dit geval wel, deze websites bieden een executable aan.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Strikie

Strikie

Athletics

johnnyv.nl schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:01:

Je "logt" een keer "in" met je msn naam en wachtwoord op die site, vervolgens verstuurt de site middels een andere msn client op jouw account allerhande spam naar je contactpersonenlijst. Is zelfs al eens op kassa/radar o.i.d. geweest. Gewoon je wachtwoord wijzigen en je geheime vraag en je bent er vanaf :)
Een maand of 2 geleden had ik het ook, door op zo'n link te klikken, verder heb ik totaal geen gegevens ingevoerd en toch kregen andere mensen ook deze melding van mij. Ik ben er nu vanaf maar heb mijn wachtwoord niet hoeven te veranderen.
Andere variant zeker?

Verwijderd

joopv schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:02:
[...]

Die vriend heeft de fout gemaakt zijn msn accountgegevens (username + password) ergens op een website in te voeren. Dat is het stomste wat je kunt doen, want nou weet die site jouw msn accountgegevens, en de namen van al jouw contactpersonen (want die staan centraal bij m$ opgeslagen). Oja en natuurlijk kunnen ze ook bij je hotmail / live mail.

Vervolgens probeert dit "virus" zichzelf te verspreiden door de contactpersonen msn berichtjes te versturen met uitnodigingen om ook maar even in te loggen.

Als je hierin bent getrapt kun je het beste z.s.m. je MSN wachtwoord veranderen. Alleen in je msn client en nergens anders.

Dit zijn enkele van de sites die dit soort dubieuze praktijken uithalen:

accountnaam.MeetYourIms.com
LikeItSoMuch.com
MyDatingz.com/
CrazyThingzz.com
HotPiczz.com/
Je hebt gelijk, had ik gisterenavond ook gevraagd aan hem, hij zij "kan wel" maar aangezien ie een paar dagen geleden scande op virussen, dacht ik dat dat het was, en had ik me berichtje niet meer aangepast.

Toen ik Vrijdag de link van hem kreeg heb ik erop geklikt en een fake MSN + wachtwoord ingevuld, zelfs dan kom je erdoorheen (je komt bij zo'n "win een iPhone" spelletje die je graag aan een abbo vast kluistert per SMS).

Echt ongeloofelijk hoe dom mensen zijn. Zo gebruik ik zelf wel best vaak dezelfde wachtwoorden, wel 8 char. letter, HOOFDLETTER, cijfer combinatie. Op sites als Tweakers.net/Hardware.info gebruik ik dan dezelfde, maar moet ik me op een buitenlandse (voor mij onbekende) site registreren, dan knal ik er een ander fake pass tegenaan. Heeft iemand al eens voor de grap bedacht dat als je een website op zet met database en registratieform, waarbij je je e-mail ook moet opgeven, dat dat password ook meestal de account van hem/haar in kan met e-mail?

Nu ben ik benieuwd: als ik morgen bij de PIN-automaat ga staan en de mensen in de rij vertel dat ik een leuke foto heb, zouden ze me dan hun PIN geven? Blijkbaar denkt helemaal niemand na over het invullen van hem/haar gegevens.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De gemiddelde mens is - zeker als het over digitale zaken gaat - veel te naief.
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:25:
Nee veel vrienden van me hebben het virus en via mcafee kun je informatie lezen over hoe je dit eraf moet halen en wat het precies doet gwn wat info erover opzoeken!
offtopic:
Je suggereerde met je vraag heel erg lui te zijn en/of te zoeken naar malware om anderen te zieken. Vraag dus de volgende keer hoe dergelijke meuk te verwijderen - en geef ajb even uitgebreide informatie van een besmet systeem. Denk aan logs, de resultaten van malwarescans, etc. Check dus even Het algemeen beleid #topicplaatsen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 07:31:
[...]

Nu ben ik benieuwd: als ik morgen bij de PIN-automaat ga staan en de mensen in de rij vertel dat ik een leuke foto heb, zouden ze me dan hun PIN geven? Blijkbaar denkt helemaal niemand na over het invullen van hem/haar gegevens.
Er is eens een onderzoek geweest: voor €5,-- geeft iemand zijn wachtwoord. Dus ja :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig heb ik voor websites als ik per se moet registreren een spam email account aangemaakt :) met hotmail zo gaat alle spam van websites naar dat email adres en mijn orginele geef ik alleen aan vrienden die ik vertrouw. O-)
Pagina: 1