joopv schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:02:
[...]
Die vriend heeft de fout gemaakt zijn msn accountgegevens (username + password) ergens op een website in te voeren. Dat is het stomste wat je kunt doen, want nou weet die site jouw msn accountgegevens, en de namen van al jouw contactpersonen (want die staan centraal bij m$ opgeslagen). Oja en natuurlijk kunnen ze ook bij je hotmail / live mail.
Vervolgens probeert dit "virus" zichzelf te verspreiden door de contactpersonen msn berichtjes te versturen met uitnodigingen om ook maar even in te loggen.
Als je hierin bent getrapt kun je het beste z.s.m. je MSN wachtwoord veranderen.
Alleen in je msn client en nergens anders.
Dit zijn enkele van de sites die dit soort dubieuze praktijken uithalen:
accountnaam.MeetYourIms.com
LikeItSoMuch.com
MyDatingz.com/
CrazyThingzz.com
HotPiczz.com/
Je hebt gelijk, had ik gisterenavond ook gevraagd aan hem, hij zij "kan wel" maar aangezien ie een paar dagen geleden scande op virussen, dacht ik dat dat het was, en had ik me berichtje niet meer aangepast.
Toen ik Vrijdag de link van hem kreeg heb ik erop geklikt en een fake MSN + wachtwoord ingevuld, zelfs dan kom je erdoorheen (je komt bij zo'n "win een iPhone" spelletje die je graag aan een abbo vast kluistert per SMS).
Echt ongeloofelijk hoe dom mensen zijn. Zo gebruik ik zelf wel best vaak dezelfde wachtwoorden, wel 8 char. letter, HOOFDLETTER, cijfer combinatie. Op sites als Tweakers.net/Hardware.info gebruik ik dan dezelfde, maar moet ik me op een buitenlandse (voor mij onbekende) site registreren, dan knal ik er een ander fake pass tegenaan. Heeft iemand al eens voor de grap bedacht dat als je een website op zet met database en registratieform, waarbij je je e-mail ook moet opgeven, dat dat password ook meestal de account van hem/haar in kan met e-mail?
Nu ben ik benieuwd: als ik morgen bij de PIN-automaat ga staan en de mensen in de rij vertel dat ik een leuke foto heb, zouden ze me dan hun PIN geven? Blijkbaar denkt helemaal niemand na over het invullen van hem/haar gegevens.