Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik ben voor mij een handmatig nieuwe pasfoto aan het maken. Nu zit ik alleen met het probleem dat de lakens voor de witte achtergrond een beetje plooien. Nu wil ik dit effen maken in photoshop. Heeft toevallig iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Ik heb een foto geupload. De achtergrond wil ik dus effen wit. Dit hoeft niet perfect te zijn. Moest hier iemand ervaring mee hebben...

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/3571/kevinkopgoed.th.jpg

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met de magic wand de achtergrond selecteren en verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:59

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik zou de foto opnieuw maken, maar dan een dat je een end verder van het doek zit.
Overigens wens ik je bijzonder veel succes als de foto bedoeld is voor een paspoort of rijbewijs, aangezien 1 op de 3 pasfoto's van een fotograaf tegenwoordig al worden afgekeurd. :)
(Dan moet de achtergrond volgens mij trouwens grijs zijn, en niet wit overigens.)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:11:
Met de magic wand de achtergrond selecteren en verwijderen?
ja dacht ik ook aan. Maar hij verwijdert dan delen van mjn gezicht ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:14:
[...]

ja dacht ik ook aan. Maar hij verwijdert dan delen van mjn gezicht ook...
Tja, dan moet je hem minder gevoelig instellen...

Maar ik zit even te kijken, krijg hier geen mooi resultaat. Ook niet als ik met contrast ga spelen etc. Je moet de foto echt even opnieuw maken, je kunt hier gewoonweg niet zoveel mee. Ik zou idd wat verder van het doek af staan en ook zorgen voor betere belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:16:
[...]

Tja, dan moet je hem minder gevoelig instellen...

Maar ik zit even te kijken, krijg hier geen mooi resultaat. Ook niet als ik met contrast ga spelen etc. Je moet de foto echt even opnieuw maken, je kunt hier gewoonweg niet zoveel mee. Ik zou idd wat verder van het doek af staan en ook zorgen voor betere belichting.
Oke bedankt voor de moeite. Dan zal ik hem maar eens opnieuw trekken want deze zullen ze toch niet aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Als dit voor een officieel document is zou ik je de moeite sparen. De eisen, zeker voor je paspoort, zijn zo streng geworden dat dat bijna niet meer te doen is zelf.
Meeste plaatsen heb je fotozaken die de pasfoto gratis overdoen als 'ie niet geaccepteerd wordt.

Is het voor wat anders dan inderdaad tips meenemen en lekker nog 's proberen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

Wijnands schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:05:
Als dit voor een officieel document is zou ik je de moeite sparen. De eisen, zeker voor je paspoort, zijn zo streng geworden dat dat bijna niet meer te doen is zelf.
Meeste plaatsen heb je fotozaken die de pasfoto gratis overdoen als 'ie niet geaccepteerd wordt.

Is het voor wat anders dan inderdaad tips meenemen en lekker nog 's proberen.
De fotomatrix kan worden gevonden op internet via (uit mijn hoofd) de website de douane.
Ik heb vorige jaar 4 pasfoto's thuis geschoten en vervolgens de positionering in de foto aan hand van de matrix gecorrigeerd..
Als achtergrond heb ik een lichtgrijze deur gebruikt. Geen specifieke belichting, midden in de kamer geplaatst tussen twee grote ramen op een bewolkte dag.
De eisen voor de pasfoto's zijn streng, maar als je geen fotobewerking gebruikt - buiten de achtergrond bijwerken en misschien je belichting/contrast lichtjes aanpassen - dan is er niks aan de hand zolang je je aan de matrix houdt. De positie en grootte van het hoofd binnen de foto zijn wel heel belangrijk.

En eerlijk gezegd, een fotozaak waar ze het opnieuw moeten doen zouden van mij geen pasfoto's mogen maken. Dat zijn toch de mensen waarvan je verwacht dat ze het in 1 keer goed doen.

[ Voor 8% gewijzigd door RoyBijster op 18-05-2009 21:37 ]

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
Een programmatje om pasfoto`s op europees formaat te printen :
http://download.cnet.com/...3000-2192_4-10448176.html

En hier kan je de eisen voor de foto`s vinden :

http://www.paspoortinformatie.nl/content.jsp?objectid=4495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Dit hoort in FGW :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Mocht je het over doen, belicht dan de achtergrond wat extra over zodat alle details in de lakens worden uitgebeten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou een witte muur gebruiken i.p. van een laken, of idd een deur of zo.

Heb al verschillende keren pasfoto's gemaakt volgens de nieuwe regels, en zijn gewoon geaccepteerd.
Heel belangrijk is wel de grootte van het hoofd, daarom heb ik een paar verschillende afdrukken laten maken.

http://www.avfoto.nl

Pagina: 1