Lacie externe HD doet niks meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:20
Mijn 500 gig externe harddisk van Lacie doet momenteel helemaal niks meer (gisteren nog wel).

Het betreft het volgende apparaat: klik

Wat heb ik al geprobeerd:

2 verschillende voedingen => geen resultaat
2 verschillende usb kabels => geen resultaat
3 verschillende pc's / laptop => geen resultaat
Gezocht naar drivers (kon niet echt iets vinden).

De schijf spint wel op, maar wordt op de 1 of andere manier niet herkend, nu zou ik toch heel graag de data van deze schijf af willen halen. (o.a. een tijdelijk back-up bestand en muziek/foto's).

Hebben jullie enig idee (ben de bon al aan het zoeken, heeft alleen weinig zin volgens Lacie's garantiebeleid, ze doen namelijk niet aan data restore).

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:21
Open maken en aan je pc hangen, dan kijken of er nog wat af te halen valt...

Als er iets vreemds is met de schijf, dan probeer ik het vaak hiermee, http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Heeft me al een paar keer uit de brand geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Lacie porsche design 250 gig harddisk. Hij werd via usb niet meer herkend door windows. Ik heb hem open gemaakt en direct aangesloten op m'n pc, maar ook in de bios wordt hij niet meer herkent. Dit is iets wat je nog zou kunnen proberen...

Als ik hem aanzet, maakt de hardeschijf een tikkend geluid, wat ook niet veel goeds kan betekenen (defecte lees/schrijf kop?). De harde schijf zelf is een seagate Barracuda 7200.8 250 gig. Ik heb de data hierop echter heel hard nodig, dus ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met bedrijven die harde schijven recoveren. Ik probeer dit topic niet te kapen, maar misschien is dit uiteindelijk ook een oplossing voor Mcdeath??

Zelf kwam ik op http://www.rse.nl/ uit, maar ik vind de onderzoekskosten van 75 euro en de geschatte recovery kosten van 400 euro nogal hoog. Als iemand een beter bedrijf of oplossing heeft, dan hoor ik het graag.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-04 19:54

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Joenes schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:38:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Lacie porsche design 250 gig harddisk. Hij werd via usb niet meer herkend door windows. Ik heb hem open gemaakt en direct aangesloten op m'n pc, maar ook in de bios wordt hij niet meer herkent. Dit is iets wat je nog zou kunnen proberen...

Als ik hem aanzet, maakt de hardeschijf een tikkend geluid, wat ook niet veel goeds kan betekenen (defecte lees/schrijf kop?). De harde schijf zelf is een seagate Barracuda 7200.8 250 gig. Ik heb de data hierop echter heel hard nodig, dus ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met bedrijven die harde schijven recoveren. Ik probeer dit topic niet te kapen, maar misschien is dit uiteindelijk ook een oplossing voor Mcdeath??

Zelf kwam ik op http://www.rse.nl/ uit, maar ik vind de onderzoekskosten van 75 euro en de geschatte recovery kosten van 400 euro nogal hoog. Als iemand een beter bedrijf of oplossing heeft, dan hoor ik het graag.
Helaas zijn alle recovery bedrijven zo duur als deze, staat er echt veel belangrijks op of niet ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-04 11:13
Heb ik ook eens gehad met een Lacie hard disk van 500 GB (Porsche design of zo). Gebeurde bij mij al een dag na aanschaf. Windows gaf een onduidelijke I/O foutmelding, en daarna deed de harde schijf niets meer. Hij spinde nog wel op, maar ik kon hem verder niet meer benaderen.

Heb geprobeerd hem te formatteren, maar dat lukte niet. Heb meerdere OS-en (Windows en Linux) en computers geprobeerd, maar ik kon er helemaal niks meer mee.

Ben er toen mee terug gegaan naar de winkel en heb een nieuwe meegekregen. Maar goed, bij mij stond er toen nog geen belangrijke data op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-03 11:23
Ik heb al meerdere collega's gehad met kapotte externe hardeschijven.
Wat me wel opvalt dat lacie's het meest voorkomt.
Dat kan zijn omdat ze veel verkocht worden, of dat er toch iets mee is.

Zelf een tijdje ook een lacie gehad, deze werd erg heet, de kast was gewoon wel beet te pakken, maar in vergelijking met een externe behuizing van een western digital of een toshiba schijf, veel te warm.

Wat je nog zou kunnen proberen is om je harde schijf uit de behuizing te halen.
Deze vervolgens via knoppix ofzo proberen te redden.
Maar als hij niet herkend word, word dat moeilijk....

Als allerlaatste redmiddel, en niet aan te raden als het erg belangrijke data is.
Kan je de schijf beetpakken en met een klap op een tafel ofzo neerleggen, vervolgens aansluiten en kijken wat hij doet. Let op hiermee kan het voorkomen dat je data echt kwijt is. Dus doe dat liever niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hier kan je zien hoe je de harde schijf uit elkaar kan halen, zodat je hem in je PC kan plaatsen. In combinatie met een scala aan recoverytools die je op internet kan vinden moet het zeker mogelijk zijn om zo goed als al je data terug te krijgen :)

Ik heb het helaas ook al eens moeten doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:20
Alvast bedankt voor alle ideeën zover. Ga hem dit weekend maar effe uit elkaar halen, ik denk dat de USB aansluiting niet meer lekker is, aangezien de schijf wel gewoon lijkt te werken.

Dus effe als E-sata aansluiten, als dat lukt natuurlijk.

[ Voor 99% gewijzigd door Sijhtam op 19-05-2009 12:38 ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-03 11:23
Ik heb nog even nagekeken voor je.
Er is een converter die dit voor je kan doen om aan te sluiten.

http://www.informatique.nl/445202

Moet je maar even kijken of dit anders wat is, ik heb een andere converter.
Een kabel voor 3,5 2,5 en ide en sata schijven aan te sluiten via usb.

Dit heeft mij al meer malen gered.

Anoniem: 318597

Ik heb ook een LaCie externe harde schijf (Porsche edition) die het sinds vandaag niet meer doet...

Als ik hem aanzet gaat er wel een lampje branden en hij gaat licht zoemen en maakt af en toe een piep geluidje. Maar je voelt of hoort de schijf niet draaien en de computer herkent hem helemaal niet.

Ik lees allemaal berichten over de schijf openmaken, maar ik ben niet zo technisch dus zie dat niet zetten. Zijn er andere opties??

Ik hoop dat iemand kan helpen! |:(

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-04 19:54

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zo als je zelf al aangeeft kan je ook iemand om hulp vragen bij het openmollen/ maken van je hdd, of als je er niks belangrijks op hebt staan kan je gaan kijken voor een rma ofzo.

Signature

Anoniem: 318597

ik heb er wel documenten opstaan die ik terug wil, dus is rma dan niet handig??
Pagina: 1