Toon posts:

sweex router geen internet wel verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag,

Ik heb onlangs een sweex router (ro003) gekocht en heb hier mijn laptop en een gewone pc op aan gesloten. Ik heb de software op de laptop geinstalleerd (moest op een van de apparaten).

nu heb ik wel internet op de laptop, maar op de pc heb ik alleen de eerste 10 minuten internet. Daarna kan ik niet meer op site`s kijken (via internet explorer of firefox), maar ik kan nog wel verbinding maken via bijv. msn of een ander download programma.

weten jullie waar het aan zou kunnen liggen ?

gr martien

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ben je dan hard aan het downloaden? Dat vinden (goedkope) routers namelijk meestal niet leuk en dan raken ze overbelast. Het klinkt alsof de DNS-repeater van je router er mee stopt na 10 minuten. Na die tijd werkt het internet op de laptop nog wel?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je je DNS servers van je provider al eens hard opgegeven bij je verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Het heeft niets te maken met downloaden, het internet stopt er ook mee als ik niet aan het downloaden ben. Hoe kan ik deze DNS repeater aanpassen of veranderen ? (internet op de laptop blijft gewoon goed)

Hoe bedoel je de DNS servers hard opgeven ? Als een statische DNS server ?
Zo ja hoe moet je dit doen ?

gr martien

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
opgeven bij eigenschappen netwerk > eigenschappen lan verbinding > eigenschappen TCP/IP en dan bij DNS de servers van opendns of je provider invullen en IP op automagisch laten staan.

edit groeten doen we niet op GOT dat beurt al automagisch ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Xorsist op 18-05-2009 22:32 ]