[KPN] Een maand gratis internet op je mobiel. Echt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-09 20:58
Beste,

(Ik zit zelf bij kpn)Ik werd zojuist gebeld door iemand, die zich voordeed als iemand van KPN met een onbekend nummer. Hij had een goede mededeling voor me:

"Ik heb leuk nieuws voor u, u krijgt van ons een maand gratis onbeperkt internet. Normaal kost u dat 9.95 maar we willen onze klanten graag iets nieuws laten proberen. Stiekem hopen we natuurlijk dat u overstapt maar dat hoeft natuurlijk niet!" .. "Zal ik de activatie sms naar u versturen?".

Ik heb daarop ja gezegd en er vanuit gegaan dat dat sms'je mij geen geld kost. Maar ik vraag me af of deze aanbieding wel betrouwbaar is. Ik heb zelf al een halve internet bundel om af en toe mijn mails te kijken als ik onderweg ben. Het zal wel een call center zijn geweest, van wegen het onbekende nummer...

Zijn nog meer Tweakers hierover gebeld? Alle reacties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Ik neem aan dat je niet bij KPN zit omdat de onbekende het over overstappen had.

Ik ben ooit gebeld door Hi toen ik bij Hi zat, of ik geen internetbundel wilde proberen. Eén maand gratis, aan het einde van de maand kon ik hem gratis opzeggen. Maar dat is Hi -> Hi. Als je niet bij KPN zit is het inderdaad vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommers
Sorry, ik zit zelf al ander half jaar bij kpn.. was ik vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bood die onbekende ook aan om 50 miljoen dollar op je rekening te parkeren?

(if it is too good to be true....)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dat volgens mij ook eens gehad. Maar niet eens gebruik van gemaakt. Lijkt me wel echt hoor, zonder addertjes onder het gras. Ze willen je gewoon overhalen/lokken.

[edit]
Overigens vind ik het sms'je maar vaag opgesteld. Bewoordingen als 'stiekem' lijkt me niet echt iets van KPN zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door Noork op 18-05-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken wel dit verhaal in Hi vorm.. Iemand kreeg een rekening van net iets meer dan 7000 euro, ook met deze mededeling, ook met 'gratis' internet. Is uiteindelijk wel kwijtgescholden wegens misleiding of iets in die trant geloof ik.

My advice: nothing comes for free. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Die rekeing van 7000 euro zal wel met streaming media te maken hebben, maar dat valt tegenwoordig binnen de bundel dus dat zal niet meer voorkomen.

Over de aanbieding dan, je krijgt inderdaad een maand gratis internet. Punt is alleen dat als je het niet op zegt het gewoon blijft doorlopen en daar hoopt KPN op. Mijn advies: nooit ingaan om gratis sms bundels, internet diensten of wat dan ook. Het is altijd een drama om er weer van af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutzh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb laatst dezelfde aanbieding gehad, het addertje zit hem echter in het niet opzeggen van de bundel (als je 'm daadwerkelijk niet wilt). Ze zullen er wel op hopen dat je het vergeet om hem op te zeggen, of opeens wel erg prettig vind om het te gebruiken icm je Nokia 3310.

Van uit het lange termijn oogpunt begrijp ik dit soort 'acties' nooit, maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Niks raars aan hoor, gewoon normale manier van verkopen bij KPN/Hi. Je moet alleen zelf de bundel weer opzeggen na een maand als je er geen gebruik meer van wilt maken, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommers
Oke.. bedankt, ik denk dat ik het maar achterwegen laat. Ik heb er eigelijk helemaal geen een extra mb'tje nodig. Ik kan tweakers.mobi met 5MB al 10000x doorbladeren :X . Bedankt voor jullie reacties! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik werd een paar dagen terug ook gebeld met hetzelfde verhaal. Zeker een keer of 4 aangegeven dat ik _geen_ gebruik wou maken van deze dienst. En ja hoor, vanmiddag een smsje dat mijn internet bundel geactiveerd was en 1 maand gratis is en ik daarna 9,95 per maand mag betalen. Direct dat 1200 nummer gebeld om hem weer te deactiveren en gelijk dat vrouwtje in duidelijke taal duidelijk gemaakt dat nee ook nee hoort te zijn en dat ik geen zin heb om eerst 9,95 te dokken omdat je het de 2e maand natuurlijk vergeet op te zeggen en vervolgens nog weer 5 minuten aan de lijn mag blijven om dat abo op te zeggen.

Wat een fantastische manier van omgaan met klanten toch weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Kaasplank schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:11:
Ik werd een paar dagen terug ook gebeld met hetzelfde verhaal. Zeker een keer of 4 aangegeven dat ik _geen_ gebruik wou maken van deze dienst. En ja hoor, vanmiddag een smsje dat mijn internet bundel geactiveerd was en 1 maand gratis is en ik daarna 9,95 per maand mag betalen.
[...]
Wat een fantastische manier van omgaan met klanten toch weer 8)7
Weet je misschien de naam van die agent? Dan zou ik er als ik jou was een klacht over indienen. Dat soort outbound calls gaan vaak via externe bedrijven, van die snelle studentjes die zich op geen enkele manier betrokken voelen bij KPN en alleen maar $$ zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
jelle. schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:20:
Niks raars aan hoor, gewoon normale manier van verkopen bij KPN/Hi. Je moet alleen zelf de bundel weer opzeggen na een maand als je er geen gebruik meer van wilt maken, that's all.
Precies. Promotie.

De 'there's no such thing as a free lunch'- en nigeria-opmerkingen zijn niet op zijn plaats. Als je een flesje cola ter promotie aangeboden krijgt is het toch ook geen poging tot oplichting of wat dan ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik heb dit een tijdje terug ook gehad. Nadat de bundel (onbeperkt sms'en) in was gegaan heb ik dezelfde dag nog gebeld dat ik de bundel aan het eind van de maand niet door wilde laten gaan. Daar werd verder geen punt van gemaakt (logisch) en ik heb een maand lang gratis kunnen sms'en.

Ik had overigens liever een maand lang onbeperkt internet op je mobiel gehad. Dat had een vriendin van me laatst. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:16

Snippertje

Light up your life

Ik heb door een fout van Hi nu Eindeloos online voor 1 euro. Ik had die maand opgezegd, maar kennelijk heeft die muts iets verkeerds aangeklikt. Nouja, ik vind het wel prima :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
418O2 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:00:
Precies. Promotie.

Als je een flesje cola ter promotie aangeboden krijgt is het toch ook geen poging tot oplichting of wat dan ook ?
Maar als ik anoniem op straat, of bij de uitgang van de bios een gratis drankje krijg aangeboden, heb ik niet meteen een abonnement aan mijn broek. Met zaken zoals internetabonnementen ligt dat een tikkeltje anders.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
Barleone schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:41:
[...]

Maar als ik anoniem op straat, of bij de uitgang van de bios een gratis drankje krijg aangeboden, heb ik niet meteen een abonnement aan mijn broek. Met zaken zoals internetabonnementen ligt dat een tikkeltje anders.
Vaak is het een kwestie van 1x de klantenservice bellen of 1 sms sturen en je bent er af.

Het is de KPN, niet pretium oid
Pagina: 1