Toon posts:

Laptop valt steeds uit en ook geen warmte probleem HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste (mede) computer-fanaat,

Ik heb hier een ASUS Z9200 Laptop die vrijwel niet zo heel veel meer doet.
Als ik de laptop inschakel dan draait deze tijdens de windows-installatie misschien een minuut of 2 en valt dan volledig uit (De laptop start dus ook niet opnieuw op!)

Op verschillende forums heb ik gelezen dat het de warmte kan zijn, dus dat de laptop te warm wordt,
maar dat is eigenlijk (bij de cpu) onmogelijk.

De laptop is stofvrij bij de koeler en valt zelfs uit wanneer ik deze bloot heb gesteld in een koele ruimte.
Verder las ik dat het aan het werkgeheugen kon liggen, dit heb ik vervangen en nog geeft de laptop hetzelfde probleem (ik schiet dus nog niets op), toen ik mijn hoop bijna opgaf las ik dat het ook nog eens aan de koelpasta kon liggen, heb vanmiddag dus maar een tube opgehaald en voorzichtig op de processor gesmeerd, en wat blijkt, nog geen resultaat.

Ik ben eigenlijk behoorlijk radeloos, wie o wie kan mij alsjeblieft helpen/advies geven of herkend dit probleem ?. :/

Groet,
Danny

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 17:21
Voeding vervangen
cpu vervangen
probeer eens of die zonder hd wel aan blijft staan
hd vervangen
zonder accu proberen
zomaar een paar dingen die je nog kan proberen.

Topicstart eens lezen, zien dat het een laptop is en dergelijke problemen echt niet aan de orde zijn. Zomaar iets dat je zou kunnen doen om nutteloos commentaar achterwege te laten. Dank u

[ Voor 37% gewijzigd door GENETX op 18-05-2009 20:03 ]

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:20:
Op verschillende forums heb ik gelezen dat het de warmte kan zijn, dus dat de laptop te warm wordt,
maar dat is eigenlijk (bij de cpu) onmogelijk.

Niets is onmogelijk
Zou je even everest kunnen downloaden en installeren? Daarna graag je temperaturen (in tabblad sensors) hier posten :) Ik ben wel benieuwd!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke CPU zit erin dan? Lijkt wel op een warmteprobleem (CPU die te warm wordt en het systeem een powerdown geeft).

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Wellicht dat je de hardeschijf eruit kan halen en die via USB aan kan sluiten op een desktop. Dan kan je deze checken op fouten. Als die geen fouten geeft kan je weer een stukje hardware wegstrepen waar het niet aan ligt ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaf, toen Windows XP nog een beetje draaide, een temparatuur aan van 47 graden, maar bij TEMP 1 van Speedfan stond ook 127 Graden en dat vond ik wat enger.

Ik heb ook gewoon een losse koeler er boven op geprobeerd, alsnog valt de computer uit.
Als ik de hele laptop nu ga openschroeven, is dat wijsheid ?.

Ik zal proberen het zonder harddisk te proberen, wel viel de laptop een keer uit waarbij stond dat hij ht videostuurprogramma niet kon inladen.

Hebben andere nog een idee?
Ik zal de bovengenoemde tips zoiezo vanavond even gaan proberen!

Dank jullie wel.

Gr.
Danny

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Check eens na of er contacten geoxideerd zijn en bespray de contacten eens met WD-40 of een andere contactspray.

Welke Asus Z9200 heb je trouwens? De Z9200 is afgeleid van de Asus A6-serie en daar bestaan meerdere types van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de computer te starten (met windows setup totdat ik op enter moet drukken en waarna die normaal de melding zou moeten geven dat er geen HDD is gevonden), zonder HDD, maar dit heeft geen effect gehad.

Ook zonder accu en alleen op netstroom gaat de laptop niet langer mee dan 5 minuten.
Wat ik uiteindelijk wel een beetje gek vind is dat de laptop gisteren avond van ongeveer 0.00 uur tot en met 15.00 uur vanmiddag in de bios gewoon aan bleef en ook niet vast ging hangen.

Wanneer ik met Windows of windows setup aan de gang ga valt de laptop uit.

Ik hoor graag nog meer tips van jullie en ik hoop dat het dan lukt !
Iedereen bedankt voor zijn- of haar meedenken.

Gr.
Danny

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nog maar een keer dan; welke CPU?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:42:
Nog maar een keer dan; welke CPU?
Er zit een Socket 754 , Mobile AMD Sempron Processor 3000+ (1.8 ghz) in.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:59:
Hij gaf, toen Windows XP nog een beetje draaide, een temparatuur aan van 47 graden, maar bij TEMP 1 van Speedfan stond ook 127 Graden en dat vond ik wat enger.
Even niet meer aanzetten. Dat kan best je videokaart zijn en 127 graden is niet goed. Mijn GeForce Go 7600 is ook eens gefrituurd en uiteindelijk kon ik er ook niks mee mee omdat Windows weigerde te starten door bovenstaande reden. Gelukkige had ik toen nog "garantie".

Ik zou de koeler eens loshalen en eens wat nieuwe koelpasta er op gooien en vervolgens alles weer goed monteren. Het lijkt mij een slecht contact. DaMarcus weet nog wel een goede en heeft behoorlijk wat gescheelt in zijn temps van de A6/Z92 serie waar ook jou laptop toe behoort.

Verder met DaMarcus, welke Z92/Z9200 heb je exact? Er zijn een stuk of 25-30 modellen in totaal waarbij enkel de behuizing zo ongeveer gelijk is. Gezien je CPU is het een A6K/Z92K-serie. Ik gok op de A6Km/Z92Km. Enkel je videokaart opnoemen volstaat ook.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GENETX schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:02:
Dat kan best je videokaart zijn en 127 graden is niet goed.
127 graden bij sommige programma's betekende toch gewoon dat er geen sensor was?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:02:
[...]

Even niet meer aanzetten. Dat kan best je videokaart zijn en 127 graden is niet goed. Mijn GeForce Go 7600 is ook eens gefrituurd en uiteindelijk kon ik er ook niks mee mee omdat Windows weigerde te starten door bovenstaande reden. Gelukkige had ik toen nog "garantie".

Ik zou de koeler eens loshalen en eens wat nieuwe koelpasta er op gooien en vervolgens alles weer goed monteren. Het lijkt mij een slecht contact. DaMarcus weet nog wel een goede en heeft behoorlijk wat gescheelt in zijn temps van de A6/Z92 serie waar ook jou laptop toe behoort.

Verder met DaMarcus, welke Z92/Z9200 heb je exact? Er zijn een stuk of 25-30 modellen in totaal waarbij enkel de behuizing zo ongeveer gelijk is. Gezien je CPU is het een A6K/Z92K-serie. Ik gok op de A6Km/Z92Km. Enkel je videokaart opnoemen volstaat ook.
Ik heb geen enkel idee, hoe kan ik zien wat voor of een videokaart er in mijn laptop zit ?.
En stel; het is de videokaart.

Wordt het dan een hele dure grap, of valt dit te vervangen op een manier als je de laptop hebt open geschroeft?.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:48
gambieter schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:03:
[...]

127 graden bij sommige programma's betekende toch gewoon dat er geen sensor was?
* GENETX leest nog eens de reactie van DaMarcus.

Je hebt gelijk gambieter. Ook wel logisch. 127 is de maximale waarde van een 8-bits signed integer B)

Voor de minder technische mensen: alle bits op 1, of wellicht geïnverteerd op 0 om bij fouten een soort van hufter proof error te veroorzaken.

Dus zoals DaMarcus al aangaf, check op geoxideerde contacten want dat kan het best zijn.
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:05:
[...]

Ik heb geen enkel idee, hoe kan ik zien wat voor of een videokaart er in mijn laptop zit ?.
Een beetje tweaker weet de specs van zijn laptop uit zijn hoofd B)
Als het goed is heb je onderop je laptop een stikker met oa garantie. Daar staat ook je type bij. Al denk uk dat dat in de trand van Z92K is waar ik zelf al op kwam. Kijk even of er nog wat info beginnende met Z92 of A6 staat.
En stel; het is de videokaart.

Wordt het dan een hele dure grap, of valt dit te vervangen op een manier als je de laptop hebt open geschroeft?.
Dan kunnen we oud hollandsch laptop werpen. Je videokaart zit vast op je moederbord en die gaan al snel 300 euro kosten exclusief manuren etc etc. Kortom, een laptop van 400 euro is al beter als deze dus niet de moeite waard. In dat geval: In delen verkopen. Iemand in het Asus A6/Z92 topic was onlangs nog op zoek naar een behuizing.

[ Voor 51% gewijzigd door GENETX op 18-05-2009 20:11 ]

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:27

the mod man

iets van beeldmaker

gambieter schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:03:
[...]

Klopt bij speedfan had ik dit met m'n voeding. Een vriend van mij had het ook met z'n voeding (andere overigens)
Ik heb toen op school met een ir temperatuursensor gemeten en hij werd maar 36 graden.

I can't wait to shoot!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica