Toon posts:

black textures op ATI 4850 Sapphire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

De laatste tijd(maanden) heb ik last van black textures tijdens het gamen. Zelf weet ik niet wat de exacte probleem ervan is en daarom vraag jullie om hulp.

De probleem, zie de video filmpje op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=Ytntp4EIF1U (zie bij 0:39 sec.). De temperatuur van mijn videokaart op full load en tijdens het gamen is zo rond de 80- 85 graden, Idle hoger dan 70. Zou het aan de temperatuur liggen dat ik black textures krijgt?. Zie de de volgende afbeelding als mijn videokaart op full load is: http://img33.imageshack.us/img33/3905/gpuproblem.jpg

Ik heb zelfs catalyst A.I uitgeschakeld en nog steeds krijg ik black textures.

Mijn specs van me pc: Quad core 9450(niet OC), ATI 4850 Sapphire, 4 gb geheugen GEIL, Mobo asus p5q-e en cm 690 kast met 2 x 120mm coolermaster en 3 x 120mm scyte Kama Flex 1900 rpm casefans.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 17:58 ]

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 11:25
Je geheugen, zit daar koeling op?

Klok je geheugen anders eens op 900 MHz of 850.. en kijk even naar de hoeveelheid stof in je videokaart.

Heb je verder iets met de voltages gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de stof in de kast schoon gemaakt inclusief de CPU en GPU coolers net als de case fans. Ik heb niks overgeklokt. Mijn geheugen staat op AUTO in de Bios en snelheid staat op 800 mhz. Wat ik ook vergeten was bij te vermelden dat ik een games speel op resolutie 1680 bij 1050 en heb een 22 inch monitor van samsung 2253 BW.

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 21:14
Download rivatuner en zet je fanspeed eens op max om te kijken of het probleem bij lagere temps nog blijft bestaan.
Heb je de allerlaatste drivers? Catalyst 9.5 is sinds enkele dagen uit en wolverine is wel een heel recent spel misschien dat er daar een probleem zit. Of is het ook in andere games zo ja welke?

Helaas zien die vlekken er wel uit als artifacts dus het kan zijn dat je videokaart geheugen gewoon kapot is, in dat geval RMA....

God does not play dice

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Had je bij ATITOOl ook de "old scanning method" geselecteerd ?
Als je dat nog niet gedaan had, even selecteren in menu-artifact scanning en aanvinken.
Nu opnieuw scannen op artifacts, als je hetzelfde krijgt is je videokaart zeer waarschijnlijk kaduuk.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Verwijderd

Topicstarter
@ Roadkill21 ik krijg geen black textures tijdens het scannen op artifacts dmv dat ATITool. @-AzErTy- ik heb de fanspeed op max gezet maar qua temp gaat mar 1 a 2 lager. De Catalyst 9.5 zie ik nog niet op het ATI AMD support site onder drivers. En black textures heb ik bij wolverine, UT 3, Gears of War, Saint Row. Maar bij Red alert 3 uprising niet.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

hmm ik had precies hetzelfde op nfs undercover met mijn 8800gts , bij mij is mijn PSU de oorzaak :
zie hier

;(

Verwijderd

Topicstarter
Patjeee schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:49:
hmm ik had precies hetzelfde op nfs undercover met mijn 8800gts , bij mij is mijn PSU de oorzaak :
zie hier

;(
Wat was er precies mis met de PSU?, want bij mij werkt perfect.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 06:12
Wat voor PSU heb je er nu in zitten dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Cooler Master Real Power M520.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:13:
@ Roadkill21 ik krijg geen black textures tijdens het scannen op artifacts dmv dat ATITool. @-AzErTy- ik heb de fanspeed op max gezet maar qua temp gaat mar 1 a 2 lager. De Catalyst 9.5 zie ik nog niet op het ATI AMD support site onder drivers. En black textures heb ik bij wolverine, UT 3, Gears of War, Saint Row. Maar bij Red alert 3 uprising niet.
Nee ik bedoelde de gele punten in ATITOOL, als je die ook krijgt met old scanning method dan is hij stuk, dat zijn namelijk ook artifacts van de videokaart zelf, als je atitool artifact scan start hoor je een niet bewegende kubus met alleen rode haren te zien. De zwarte textures in spellen zijn ook artifacts, maar dat hoeft niet perse veroorzaakt te worden door de videokaart zelf maar kan ook de de driver zijn. Ik zou in jouw geval duidelijk omschrijven bij welke spellen je de artifacts krijgt bij de RMA aanvraag (of het systeem als je het als geheel hebt gekocht).

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 21:14
Idd de 9.5 drivers staan nog niet officieel op de Ati site maar zijn wel al whql en op andere sites beschikbaar:

http://www.guru3d.com/new...drivers-out-for-download/

God does not play dice

Verwijderd

Topicstarter
RoadKill21 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:12:
[...]

Nee ik bedoelde de gele punten in ATITOOL, als je die ook krijgt met old scanning method dan is hij stuk, dat zijn namelijk ook artifacts van de videokaart zelf, als je atitool artifact scan start hoor je een niet bewegende kubus met alleen rode haren te zien. De zwarte textures in spellen zijn ook artifacts, maar dat hoeft niet perse veroorzaakt te worden door de videokaart zelf maar kan ook de de driver zijn. Ik zou in jouw geval duidelijk omschrijven bij welke spellen je de artifacts krijgt bij de RMA aanvraag (of het systeem als je het als geheel hebt gekocht).
Ik heb de test dus de old scanning method in ATITOOL nog een keer gedaan en kreeg geen gele punten te zien. Ik kreeg alleen te zien de niet bewegende kubus met alleen rode haren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Sapphire ATI 4850 naar Alternate verstuurd (als RMA), maar mijn vraag is aan jullie hoe lang duurt zo'n RMA gemiddeld bij Alternate. Wat zijn jullie ervaringen. Ik kreeg een mail dat mijn RMA verzoek (dat goed gekeurd is) maximaal 8 weken en ik heb al 4 weken de ATI 4850 opgestuurd, duurt naar mij weten wel lang vind ik :|
Pagina: 1