Toon posts:

Bromtoon in de slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al geruime tijd word ik in mijn slaapkamer uit mijn slaap gehouden door een bromtoon die waarschijnlijk zijn oorsprong vindt bij de EON warmtekrachtcentrale op ongeveer 450-500 meter afstand.

Het is een langlopende kwestie, sinds 2007, en het lijkt een gebed zonder eind te worden. Nu wil ik graag toch weer de dienst uitmaken in mijn eigen slaapkamer (zolang ik daar alleen slaap tenminste) dus toen ik vannacht weer geteisterd werd door deze terreur downloadde ik een programmaatje genaamd humgenerator om uit te vinden op welke frequentie deze brom zat.

Al spelende vond ik dat rond de 120 hz er een soort antigeluid effect optrad. De brom was niet meer ononderbroken en leek soms weg te vallen. Nu weet ik van het bestaan van antigeluid maar vrees dat het niet haalbaar is om zelf zo'n opstelling te realiseren.

Duhus...vroeg ik mij af of er hier wellicht suggesties zijn om dit probleem te tackelen. Ik heb niet zo'n ruim budget en betwijfel of mijn EEEpc meerdere humgenerators kan laten draaien zonder op te branden en mijn slaapkamer erbij. Ik heb wel toevallig een grote basmodule staan en ook nog een ongebruikte versterker maar het is natuurlijk niet de bedoeling het probleem naar de buren te verplaatsen door hun gek te gaan maken.

Ik hoop dat ik goed zit in dit forum met deze vraag en alvast bedankt voor het meedenken.

Laat maar...