Toon posts:

Hulp nodig om mijn LED 24" display te gebruiken op Mac Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen om mijn 24" LED display te gebruiken op mijn MacPro .?

Het enige wat ik mis is een mini DVI port, wat kan ik het beste doen?
een nieuw videokaart aanschaffen met mini dvi port?
want er zijn nog geen Mini DVI female adapter op de markt toch?

En is het mogelijk om mijn type intern geheugen te veranderen naar DDR3 SDRAM?

BVD :*)

ik heb een MacPro.2x Quad Core Intel Xeon
Type processor: Intel Xeon
Harde schijf (GB): 320
RAM / Intern geheugen (MB): 2048
Model videokaart: ATI Radeon HD 2600 XT
Beeldschermgrootte: Niet inbegrepen
Uitvoering: 2x Quad Core Intel Zenon
Kloksnelheid (Mhz): 2800
Type intern geheugen: DDR2 SDRAM
Video: Videokaart
Videogeheugen (MB): 256
Geluid: geluidskaart
Type harde schijf: SATA
Snelheid (rpm): 7200
Media station: DVD+R DL, DVD-R DL, DVD±RW
Model: bigtower
Aansluitingen: USB 2.0, FireWire, Bluetooth, Ethernet, gigabit Ethernet, DVI
Besturingssysteem: Mac OS X
Overige bijzonderheden: Mac OS x v10.5 Leopard
Kleur(en): zilver
Introductie model: 2008
Hoogte (in cm): 51,1
Breedte (in cm): 20,6
Diepte (in cm): 47,5
Typenummer: MA970N/A

BVD!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 12:08
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:02:
En is het mogelijk om mijn type intern geheugen te veranderen naar DDR3 SDRAM?
Nee, dat kan helaas niet. Antwoorden op de andere vragen weet ik niet ;)

Nickname does not reflect reality

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Welke aansluitingen (ingangen) heeft die 24" LED Display en welke -videouitgangen heeft je MacPro? Want die gegevens over je interne geheugen, processor en dergelijke hebben allemaal geen betrekking hierop...

Wellicht ook makkelijker om dit in het Apple-topic te vragen aangezien Apple's nogal specifiek zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:52

Grin

Ride si sapis.

DDR3 is niet mogelijk.

Het 24" LED ACD heeft alleen een mini Displayport.
Wil je het aansluiten met je huidige grafische kaart dan moet je een verloop kopen van DVI naar mini Displayport.
Wanneer je huidige grafische kaart niet helemaal voldoet/ naar 't zin is zou je deze kunnen vervangen door een exemplaar met mini Displayport.
In alle andere gevallen volstaat een verloop (van DVI naar mini Displayport).

<Edit, verloop bestaat niet>

[ Voor 75% gewijzigd door Grin op 18-05-2009 18:47 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Verwijderd

Topicstarter
Grin schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:12:
DDR3 is niet mogelijk.

Het 24" LED ACD heeft alleen een mini Displayport.
Wil je het aansluiten met je huidige grafische kaart dan moet je een verloop kopen van DVI naar mini Displayport.
Die zijn er volgens mij niet, ik heb me kapot gezocht
om een verloop van Mini DVI Female naar DVI male of VGA male
nog niks kunnen vinden en ben echt een tijdje aan het zoeken, ik weet niet of jij iets weet, site of dergelijke?

maar toch bedankt voor de reactie

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is niet mogelijk om het LED Cinema Display te gebruiken op jouw Mac Pro. Er bestaan geen verloopstukjes van DVI->Mini Displayport. Je zult dus op zoek naar moeten naar de andere serie Cineme Displays (alleen de 30" wordt officieel nog verkocht). Deze schermen zullen wel werken op je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:12:

Wellicht ook makkelijker om dit in het Apple-topic te vragen aangezien Apple's nogal specifiek zijn.
thnx 4 the tip

Verwijderd

Topicstarter
Rox_NL schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:45:
Het is niet mogelijk om het LED Cinema Display te gebruiken op jouw Mac Pro. Er bestaan geen verloopstukjes van DVI->Mini Displayport. Je zult dus op zoek naar moeten naar de andere serie Cineme Displays (alleen de 30" wordt officieel nog verkocht). Deze schermen zullen wel werken op je systeem.
30" cinema display is nu ff niet aan de orde, mij iets te duur nog!
maar het moet mogelijk zijn om de 24" LED aan de praat te krijgen op mn Macje..

thnx 4 the reaction

Verwijderd

in de huidige serie mac pro zit een grafische kaart waar een mini display port opzit om eender wat aan te sturen.
want er bestaan verloop stukken naar dvi of vga of hdmi.
een apple led cinema display echter kan je dus rechtstreeks aansluiten op die poort.

dus de enige mogelijke optie is een grafische kaart kopen die onder andere een mini displayport heeft als uitgang. ik ben niet thuis in deze kaarten dus kan je niet zeggen welke je nodig hebt. ik weet alleen dat ze op de nieuwe mac pro wel zitten.
dus die kan je normaal wel terugvinden op de site van apple?

edit: vanop apple site
Graphics and displays

Double-wide, 16-lane PCI Express 2.0 graphics slot with one of the following graphics cards installed:
NVIDIA GeForce GT 120 with 512MB of GDDR3 memory, PCI Express 2.0, one Mini DisplayPort, and one dual-link DVI port
ATI Radeon HD 4870 with 512MB of GDDR5 memory, PCI Express 2.0, one Mini DisplayPort, and one dual-link DVI port http://store.apple.com/us...MTY1NDA5OQ&mco=NDE4NDMxOA

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 18:02 ]

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Je zult een upgrade videokaart moeten kopen voor je Mac Pro.

Hiervan zijn er 2.

http://store.apple.com/nl...s?mco=MTY1NDM4Mw&s=newest

Het zijn de eerste 2 in dit overzicht. :)

edit: Wat .sampers zegt dus.

[ Voor 6% gewijzigd door shytah op 18-05-2009 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
NVIDIA GeForce GT 120 Graphics Upgrade Kit voor Mac Pro (begin 2009)

De NVIDIA GeForce GT 120 met 512 MB GDDR3-videogeheugen biedt uitstekende prestaties op alle gebieden, of u nu games speelt of creatieve en wetenschappelijke programma's gebruikt. Met vier geïnstalleerde NVIDIA GeForce GT 120 grafische kaarten kan een Mac Pro maximaal acht schermen tegelijk aansturen.

De NVIDIA GeForce G 120 is voorzien van twee videopoorten: één Mini DisplayPort en één dual-link-DVI-poort. Hierdoor kunt u tegelijk de 24-inch Apple LED Cinema Display (of een andere monitor met Mini DisplayPort) en een monitor met DVI-poort aansluiten, zoals de 30-inch Apple Cinema HD Display. Er zijn adapters verkrijgbaar om VGA-schermen aan te sluiten.
Compatibiliteit:

* Vereist Mac Pro (begin 2009 met 1066-MHz DDR3-geheugen) met PCI Express 2.0-sleuf
* Vereist Mac OS X versie 10.5.6 of hoger

die gaat dus niet lukken..

ATI Radeon HD 4870 Graphics Upgrade Kit voor Mac Pro (begin 2009 of begin 2008)

De ATI Radeon HD 4870 biedt een ongelooflijke grafische verwerkingskracht met 512 MB GDDR5-geheugen en is de ultieme keuze voor de beeldverwerking bij creatieve, wetenschappelijke en technische toepassingen.

De ATI Radeon HD 4870 is voorzien van twee videopoorten: één Mini DisplayPort en één dual-link-DVI-poort. Hierdoor kunt u tegelijk de 24-inch Apple LED Cinema Display (of een andere monitor met Mini DisplayPort) en een monitor met DVI-poort aansluiten, zoals de 30-inch Apple Cinema HD Display. Er zijn adapters verkrijgbaar om VGA-schermen aan te sluiten.
Compatibiliteit:

* Vereist Mac Pro (begin 2009 met 1066-MHz DDR3-geheugen) of Mac Pro (begin 2008 met 800-MHz DDR2 FB-DIMM-geheugen) met PCI Express 2.0-sleuf
* Mac OS X versie 10.5.7 of hoger

kan niet door de DDR2 FB-DIMM gebeuren geloof ik toch?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hebt inderdaad een nieuwe grafische kaart nodig, de enige kaart die compatible is met jouw Mac Pro 2x 2,8 GHz Quad en die een mini-DP poort heeft is de ATI Radeon HD 4870.

De NVIDIA GeForce GT120 voor Mac Pro werkt alleen op de in 2009 geïntroduceerde modellen.

Over het geheugen is genoeg gezegd, je hebt DDR2 en dat kan je niet zomaar veranderen naar DDR3.

[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 18-05-2009 18:40 ]

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:52

Grin

Ride si sapis.

Inderdaad, deze verlopen bestaan niet...zou toch zweren dat ik ze gezien had. Mijn excuses.
Je zult dus moeten upgraden, succes daarmee!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Grin schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:45:
Inderdaad, deze verlopen bestaan niet...zou toch zweren dat ik ze gezien had. Mijn excuses.
Je zult dus moeten upgraden, succes daarmee!
Die verlopen zijn er alleen andersom ;)

Launching containers into space

Verwijderd

Whieee schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:50:
[...]

Die verlopen zijn er alleen andersom ;)
Idd, kijk er mee uit.
Het enige wat echt gaat werken is de upgrade voor je mac pro is ATI grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
thnx 4 the help so far folks!

• Basje|IA
  • Laatst online: 18-06-2009
Ik heb dit probleem alleen dan met een Mac Pro uit 2007 met nog oude PCI sloten, zal in mijn geval wel een upgrade van het moederbord etc. worden met als gevolg dat ik 'm beter kan verkopen gezien het kostenplaatje :S

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Basje|IA schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:08:
Ik heb dit probleem alleen dan met een Mac Pro uit 2007 met nog oude PCI sloten, zal in mijn geval wel een upgrade van het moederbord etc. worden met als gevolg dat ik 'm beter kan verkopen gezien het kostenplaatje :S
Ik denk dat de beste optie in zo'n geval is om een vergelijkbaar 24" beeldscherm van een ander merk te kopen, of anders een 23" Apple Cinema Display.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Of gewoon het scherm verkopen en een ander 24" scherm dat wel dvi doet voor in de plaats kopen?
Let dus altijd bij aanschaf heel goed op dat hetgeen wat je koopt ook over de juiste aansluitingen beschikt en dat het ook gaat werken. Voorkomt nare verrassingen achteraf.

• Basje|IA
Ben al aan het kijken voor een ander scherm, iemand goede suggesties ?
Formaat maakt me niet zoveel uit :)

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

DeluxZ

Livin' the good life

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Gewoon een GT120 kopen en die in je systeem prikken. Werkt gewoon. Is niet zo heel erg duur, en kan je toch gebruik maken van een 24 LED display. Zie ook het resultaat van 2 sec. googelen. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=688001

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25
(jarig!)
Je kunt ook de Radeon HD 4870 in die Mac proppen, die werkt zelfs in de allereerste generatie Mac Pro. Apple ondersteunt het formeel niet, maar ATI heeft deze Radeon zowel van een 32 bit als 64 bit EFI firmware voorzien (ATI weet in ieder geval wat ze doet :) ) Succesverhalen te over, zolang je maar OS X 10.5.7 hebt draaien.

De PCI-e sloten hebben helemaal niks met de compatibiliteit te maken, dat is gewoon gezwets van Apple. Het is puur en alleen de firmware (de eerdere Mac Pro's hebben nml. een 32 bit EFI i.p.v. 64 bit).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Maar een 4870 is wel prijzig. Als hij het er voor over heeft moet gewoon het beste kopen. Maar aangezien hij het ook al over ene convertkabeltje had, neem ik aan dat die voor de goedkoopste oplossing wil gaan. Als je een 24 led display wil gaan draaien dan ben je toch een GT120 of 4870 nodig. Het allergoedkoopste is natuurlijk een 15 inch tn paneeltje neer te zetten. :+ De keus is dus eigenlijk: 24 LED display + GT120 of 4870, tegenover een ander display van bijvoorbeeld HP, dell, of welk merk dan ook.

• Basje|IA
Ik wacht even af wat Apple voor reactie geeft precies maar ik denk dat het inderdaad die ATI kaart wordt, de Mac Pro is het i.i.g. zeker waard om te doen.

Bedankt allemaal voor het meedenken :)

• Basje|IA
Reactie van de Apple store gehad, Kaarten passen allemaal niet omdat mijn Mac Pro nog oude type PCI sloten heeft en niet PCI-Expres.
Moet dus een ander scherm erbij kopen ben ik bang :)

• Abbadon
(jarig!)
Basje|IA schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:17:
Reactie van de Apple store gehad, Kaarten passen allemaal niet omdat mijn Mac Pro nog oude type PCI sloten heeft en niet PCI-Expres.
Moet dus een ander scherm erbij kopen ben ik bang :)
:X _elke_ Mac Pro heeft PCI Express. De Apple Store medewerkers noemen gewoon datgene op wat op de Apple site staat, dat is de officiele lezing. Maar off the record, een 4870 gaat geheid in jouw Mac Pro werken. Ik heb een Mac Pro van de allereerste generatie (2006) en overweeg ook zo'n upgrade i.v.m. Snow Leopard (maar wil eerst weten of de GTX 285 die uit gaat komen ook in de oudere Mac Pro's werken)

Het is wel zo dat de latere Mac Pro's PCIe 2.0 hebben, maar dat maakt niks uit omdat grafische kaarten backward compatible zijn.

Ik weet niet waarom Apple ons verkeerd voorlicht en de gebruikers van de oudere Mac Pro's in de kou laat staan. Misschien is het ze teveel moeite om alles te valideren. Hoe dan ook, je moet het helemaal zelf weten, als jij er niet aan wilt omdat Apple het roept kan ik mij dat best voorstellen, maar er is nu eenmaal meer mogelijk dan Apple ons vertelt (zelfde geldt voor veel Mac's voor de omvang van de geheugen modules, uiteindelijk is het afgezien van de firmware gewoon standaard pc hardware).

• Basje|IA
Ik ga eens zo'n GT 120 proberen, als ie binnen is laat ik het nog wel weten, bedankt nog :)

• Basje|IA
Mac Pro start keurig op maar ik krijg geen beeld, ik heb meerdere malen het scherm opnieuw aangesloten om te kijken of het dan wel lukt maar tevergeefs (scherm heeft geen aan/ uit knop)
Als ik op het toetsenbord het volume bedien kan ik dat wel door de speakers van het scherm horen, heeft er verder niets mee te maken maar toch.
Iemand nog ideeën of suggesties ??

[ Voor 24% gewijzigd door Basje|IA op 12-06-2009 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook ff de NVIDIA GeForce GT120 er in zitten, en zoals Basje zelfde probleem!
hoor wel muziek GEEN beeld jammer genoeg...

alle hulp is welkom!

• Basje|IA
Echt zo enorm jammer want ik zit er echt aan te denken m'n Mac Pro weg te doen terwijl ik zo van die bak hou maarja :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja is echt minder, maar moet je mac prootje niet weg doen komt wel goed ff goed zoeken en gewoon geduldig zijn, ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan maar ik heb t zelfde probleem dus je bent niet alleen..

• Abbadon
(jarig!)
Heb je de laatste OS X updates (10.5.7) er op staan? DIt i.v.m. de benodigde driver.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de OS X updates (10.5.7) er op staan

Verwijderd

Topicstarter
welke driver moet ik hebben dan? Driver detective_6.3.1.2.exe?

• Basje|IA
Oude kaart zit er inmiddels weer in en er hangt nu tijdelijk een oude Iiyama 22'' CRT aan.
Heb de laatste updates pas net binnengehaald, loont het om het nog eens te proberen ?

Misschien een optie om de GT120 boven de originele GeForce 7300 te plaatsen zodat ik niet steeds hoef te wisselen ? (heb nog 4 PCI-sloten over)

[ Voor 29% gewijzigd door Basje|IA op 13-06-2009 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
man man word best pissig als ik lees dat het iedereen wel lukt!!
en als je nog 4 PCI-sloten over gebruik zee ik heb mijne ook gewoon er boven gezet en het rare is dat mn oude diplay het wel gewoon doet op de Gforce GT 120, er klopt gewoon niet iets met die mini DVI...

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Om verwarring te voorkomen: het is mini-Displayport, geen mini DVI.

Wat ik uit je verhaal begrijp is dat, wanneer je op de GT120 een (ander/ouder) beeldscherm m.b.v. de DVI poort aansluit, je wel beeld krijgt, maar met de LED 24" display niet?

Wat gebeurt er als je ze allebei aansluit?
Wat kun je zien onder de beeldscherminstellingen van Mac OS X? Zijn ze daar wel allebei te zien, wanneer ze beide aangesloten zijn?

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Basje|IA
Mijn Iyama CRT doet i.i.g niets op de DVI-poort van de GT120 ;(
Ik zal morgen nog eens een poging doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik ze beide aansluit doet de ander/oude display het wel
en als ik op beeldscherminstellingen kijk zie ik de oude display wel en de LED display niet...

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat je wellicht nog kunt proberen is de Combo Update 10.5.7 opnieuw op je Mac te installeren. (Het wordt nu wel een beetje schieten met hagel.)

Is er in je System Log (te vinden onder /Applications/Utitlities/Console.app) iets te vinden? Of in je System Profiler (About this Mac => More info…)?

edit:
Zit net een beetje door de comments op dit blog te lezen en het valt me op dat de meesten die succes hebben de originele kaart eruit gewipt hebben en de GT120 in hetzelfde slot hebben geduwd als waar eerst de oude kaart zat. Het werd me niet helemaal duidelijk uit je verhaal of je/jullie dit ook heb(t)/(ben) gedaan.

[ Voor 33% gewijzigd door tonyisgaaf op 14-06-2009 14:56 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
Thnx for the help Tony, en ja ik heb de originele er uit gehaalt en verplaats met de GT 120 maar tevergeefs niets!

ik denk eraan om die Geforce GT 120 maar te verkopen nog nooit gebruikt helemaal nieuw, maar ja wat moet ik ermee als het toch niet lukt, dan maar de ATI readon 4870 te dat was mn eerste plan tot ze mij hebben wijsgemaakt dat de GT 120 het wel deed op de macpro 2008 koste toch wel minder..

want ik weet het ook niet meer

• Basje|IA
Ik denk dat het allemaal weinig uitmaakt, dan verkoop ik de GT120 weer en wacht ik tot de 30'' Cinema Led modellen er zijn en dan koop ik die wel eentje met meteen een nieuwe Mac Pro :)

Bedankt nog allemaal !! ;)

Edit: ik kan voor nog geen 200 Euro een nieuwe Ati Radeon HD 4870 krijgen, als iemand mij de garantie kan geven dat deze wel werkt koop ik 'm :)

[ Voor 25% gewijzigd door Basje|IA op 15-06-2009 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
200 Euro een nieuwe Ati Radeon HD 4870 met mini displayport?
ik weet wel dat ie op die van mij het zeker doet MacPro 2008 2 x 2.8 GHz Quad-Core Intel Xeon
met DDR2 FB-DIMM...

zover ik weet

• Basje|IA
Nee is eentje met alleen DVI-aansluitingen kwam ik later achter, denk dat ik de Mac Pro wegdoe en er een mooie nieuwe 13'' Macbook Pro voor in de plaats koop en dan als de nieuwe schermen er zijn een nieuwe Mac Pro met nieuw 30'' LED-scherm want ik vind de 24'' al helemaal te gek haha ;)
Pagina: 1