Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 19:01
Ik wil een nieuwbouwhuis gaan namaken met Sketchup, maar ik krijg het niet voor elkaar om de plattegrond goed over te tekenen en zo het huis op te gaan bouwen.

Op het moment dat ik een foto inlaad krijg ik een schermpje te zien met verschillende opties link

Hier gaat het eigenlijk bij mij al gelijk fout! Wat ik ook probeer, elke keer klopt er niets van het perspectief en komen de muren niet gewoon 2d plat op de plattegrond te liggen maar elke scheef/in perspectief.

Hoe kan ik dit oplossen?

En op het moment dat ik iets getekend heb, dan houdt hij natuurlijk de schaal aan van Sketchup, kan ik deze nog ergens wijzigen?

Alvast bedankt!

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

GenesiZ schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:30:
Ik wil een nieuwbouwhuis gaan namaken met Sketchup, maar ik krijg het niet voor elkaar om de plattegrond goed over te tekenen en zo het huis op te gaan bouwen.

Op het moment dat ik een foto inlaad krijg ik een schermpje te zien met verschillende opties link

Hier gaat het eigenlijk bij mij al gelijk fout! Wat ik ook probeer, elke keer klopt er niets van het perspectief en komen de muren niet gewoon 2d plat op de plattegrond te liggen maar elke scheef/in perspectief.

Hoe kan ik dit oplossen?

En op het moment dat ik iets getekend heb, dan houdt hij natuurlijk de schaal aan van Sketchup, kan ik deze nog ergens wijzigen?

Alvast bedankt!
De functie die je gebruikt om de foto in te laden is bedoeld om aan de hand van een foto iets 3d na te bouwen. Dus stel dat je een huis op de hoek fotografeert, kun je het perspectief hier over plaatsen en dan dat huis natekenen. Het is dus niet geschikt om een plattegrond uit te werken.

Deze functie dus: http://sketchup.google.co...wer.py?hl=en&answer=57655

Ik heb hier ff geen sketchup, maar je moet iig zorgen dat je op de 'vloer' van je tekening een vlak tekent waar je de plattegrond inlaad, dan moet je van daaruit wel verder kunnen werken.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkX op 18-05-2009 16:36 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
Ik snap er nog steeds de ballen van :). Dat ik een vlak kan tekenen en die kan matchen aan de plattegrond kan ik vatten, maar ik krijg het stomweg niet voor elkaar door met die gekleurde balken te gaan schuiven. Die andere link die je had staan begint met waar ik wil eindigen. Hij heeft een plattegrond staan die in de juiste perspectief zit, daar moet ik ook komen maar het lukt me niet. Ook niet bij het volgen van je huidige link daar die in 3d is en niet 2d.

Uiteraard wel bedankt voor het helpen :*)

[ Voor 4% gewijzigd door GenesiZ op 18-05-2009 16:58 ]

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

GenesiZ schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:58:
Ik snap er nog steeds de ballen van :). Dat ik een vlak kan tekenen en die kan matchen aan de plattegrond kan ik vatten, maar ik krijg het stomweg niet voor elkaar door met die gekleurde balken te gaan schuiven. Die andere link die je had staan begint met waar ik wil eindigen. Hij heeft een plattegrond staan die in de juiste perspectief zit, daar moet ik ook komen maar het lukt me niet. Ook niet bij het volgen van je huidige link daar die in 3d is en niet 2d.

Uiteraard wel bedankt voor het helpen :*)
De functie die je gebruikt moet je gewoon links laten liggen, die heeft een totaal andere functie. :) Een plattegrond heeft nl geen perspectief, dus dat kun je niet matchen.

Je moet de afbeelding importeren via het file menu, niet via de photomatch functie. Ik zal straks thuis even kijken hoe het exact moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
Kon je dat niet eerder zeggen, nu werkt het binnen 2 seconden :D

Hahaha, iedereen zegt dat SU zo makkelijk is en ik maak het alleen maar moeilijk voor mezelf. Het is dus opgelost en ik kan eindelijk het huis gaan natekenen :D.

Superbedankt _/-\o_

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

GenesiZ schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:17:
Kon je dat niet eerder zeggen, nu werkt het binnen 2 seconden :D

Hahaha, iedereen zegt dat SU zo makkelijk is en ik maak het alleen maar moeilijk voor mezelf. Het is dus opgelost en ik kan eindelijk het huis gaan natekenen :D.

Superbedankt _/-\o_
Uh ja... dat zei ik net ook, alleen dan uitgebreider, sorry dat het je verwarring vergrootte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
Wat is koken trouwens? Beginnen nu zelfs de architecten er al een potje van te maken of is dit gewoon een slechte excuusaanduiding voor een ruimte die groot genoeg is om in te koken, maar geen keuken mag heten? Dat noemt men toch een kitchenette?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 00:47
Dark Blue schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:02:
offtopic:
Wat is koken trouwens? Beginnen nu zelfs de architecten er al een potje van te maken of is dit gewoon een slechte excuusaanduiding voor een ruimte die groot genoeg is om in te koken, maar geen keuken mag heten? Dat noemt men toch een kitchenette?
offtopic:
Zal wel een Ikea keuken zijn dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse â…¢ ja!

bredend schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:58:
[...]

offtopic:
Zal wel een Ikea keuken zijn dan ;)
offtopic:
Dan was 't køken of köken :P

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 19-05-2009 18:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1