[WC] Thermaltake CPU block

Pagina: 1
Acties:

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-01 12:33
Hallo,

een tijdje geleden heb ik een thermaltake armor LCS gekocht. nou heeft die een heletijd gedraait met de WC setup. ( ong 5 maanden ). toen begon ik mij te ergeren aan de resonantie die de pomp veroorzaakte, dus heb ik de kast uitelkaar gehaald en is de WC setup in de kast beland. en de kast is ingebruik genomen door mijn broertje.

Nou is mijn vraag. mijn WC setup staat nu ongeveer 3 a 4 maanden in de kast en er zit nu wat groene aanslag in het CPU block (kan je zien omdat het plexi is) is dit er makkelijk uit te halen of kan hij afgeschreven worden.

Misschien is het in de rest van de onderdelen ook wel het geval maar je kan daar niet inkijken. alleen de radiator is zegmaar afgesloten. ik heb daar een slang aan de in en uitgang gedaan dus het lijkt mij dat dat wel goed zit. maar de pomp en reservoir zijn nog wel gewoon open.

alvast bedankt.

Verwijderd

Die groene aanslag is waarschijnlijk algen, dit kan je makkelijk weghalen met zo een goedje.. misschien dat een mede tweaker mij even kan aanvullen? Ik ben de naam kwijt :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je misschien een goede foto ? Het kunnen idd algen zijn maar dat hoeft niet perse. Het kan ook zijn dat het koper iets verkleurt is.

Hoe vies iets ook is, je kan het altijd schoonmaken. Het blokje hoeft dus zeker niet afgeschreven te worden. Als het algen blijken te zijn dan zit je radiator waarschijnlijk ook vol. Het is wel belangrijk dat je die dan ook schoonmaakt. Als je blokje een O-ring heeft kan je er voor kiezen om het blokje even uit elkaar te halen. Dan kan je het gewoon schoonmaken met een oude tandeborstel oid.

En draai voortaan met vloeistoffen die algen en corrosie voorkomen. Zoals bijvoorbeeld koelvloeistof met gedestileerdwater.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 18-05-2009 16:45 ]

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Groene aanslag is waarschijnlijk corrosie van koper. Dit kun je heel gemakkelijk schoonmaken.
De koelblok demonteren en alles in azijn laten weken. Dat lost de groene aanslag wel op. Daarna eventueel weken in bleekwater ( dat je moeder gebruikt voor schoonmaken van toiletten ) en goed oppoetsen met koperpoets. Dat laatste is meer cosmetisch :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Goed oppoetsen met koperpoets.
Dat kan je beter niet doen. Dan blijft er allemaal koperpoets achter en dat wil je niet in je watersetup hebben. Ook de bodem moet je niet met dat spul doen, het ziet er heel leuk uit maar de koelprestaties gaan er op achteruit.

Wat wel goed werkt om koper schoon te maken is ketchup. Er zit iets in tomaten dat koper goed schoon krijgt. Als je dan klaar bent spoel je het er ook zo weer af.

Verder denk ik dat je wel gelijk hebt qua de corrosie.

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-01 12:33
bedankt voor de reacties :)

Het is volgens mij gewoon corrosie. Het ziet er niet echt als algen uit. Het rare is wel dat ik gewoon met de normale thermaltake vloeistof heb gekoeld http://www.thermaltake.co...e=Coolant+1000&ov=n&ovid=.

maargoed. ik ben blij om te horen dat hij niet een enkeltje prullenbak hoeft te krijgen.

Dit is het blok waar het om gaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-hideout.net/reviews/Mega_Watercooling_Roundup/ThermalTake_W3/04.jpg

Hoe kom ik erachter dat het rad er van binnen ook zo zit voordat ik hem weer aansluit in mijn WC setup en mijn hele loop vol troep zit ? Om hem uit te spoelen met normaal water ofzo lijkt me ook wel wat te riskant ivm kalk enzo. en de thermaltake coolant is me daar wat te duur voor.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

azijn en gedestilleerd water.. ;) ook voor de rad :)
Pagina: 1