Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben : ik ben Filip Van den Berghe en ik ben van Ninove :)

Nu mijn 'probleem' :
In een week tijd heb ik een nieuwe tv gekocht (Phillips 26PFL5403) en nieuwe desktop PC (hp 6015)
Mijn videokaart op pc heeft 1 AVG-uitgang , 1 DVI-uitgang en 1 HDMI-uitgang.
De televisie heeft oa 2 HDMI-uitgangen.

Op de AVG- en de DVI-uitgang op de computer zijn allebei een scherm aangesloten (ik werk met 2 schermen)
Nu ben ik vandaag een HDMI-kabel gaan kopen om mijn PC met mijn TV te verbinden...

MAAR als ik de kabel aansluit dan valt mijn rechtse pc-scherm weg en verplaatst het volledige bureaublad zich naar het linkse scherm.
De weergave op de televisie is overigens perfect.

Nu mijn vraag: is het mogelijk 2 schermen + TV alledrie tegelijk aan PC te hebben en te laten functioneren ?
De videosoftware is ATi Catalyst Control Center...

Ik hoop op een verhelderend antwoord...
Alvast bedankt

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52

Releases

Ja maar!

Er bestaan geen problemen, enkel uitdagingen.
Maar welkom op Tweakers, helaas kan je met die videokaart niet alle 3 de schermen tegelijk aansturen, je zou een videokaart kunnen bijplaatsen en daar je LCD op aansluiten.
Dat is de makkelijkste oplossing. Anders even googlen op TripleHead2Go.

Verwijderd

Topicstarter
hehe klopt :)
Mja ik heb nog een videokaart liggen van mijn vorige pc, maar gaat dit dan geen problemen veroorzaken met compabiliteit enzo ? of kan dit gewoon ?
Bedankt

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-02 19:46
Ligt aan je videokaart en computer. Als je een Pci-express videokaart hebt en je computer heeft een pci-express slot vrij kun je hem er gewoon bijsteken. Bij een AGP videokaart wordt het een lastiger verhaal ben ik bang...

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 23:07
Supermario16 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:20:
Ligt aan je videokaart en computer. Als je een Pci-express videokaart hebt en je computer heeft een pci-express slot vrij kun je hem er gewoon bijsteken. Bij een AGP videokaart wordt het een lastiger verhaal ben ik bang...
Met de sterke aanbeveling om een videokaart van hetzelfde merk erbij te plaatsen. Je maakt niks kapot ofzo als je er twee verschillende merken in steekt, maar de drivers van bijvoorbeeld Nvidia en Ati op één en dezelfde pc gaat niet lekker samenwerken.

In jouw geval kijk je dus of die vorige kaart van Ati is, of er een slot in je pc is waar-i in past en als dat zo is, dan kan je het proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door doeternietoe op 18-05-2009 16:36 ]

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
als ik je goed begrijp kan je niet met de TV en het computerscherm een dualscreen opzetten?

BTW, hallo, groetjes en bedankjes doen we hier niet aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daan00 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:09:
als ik je goed begrijp kan je niet met de TV en het computerscherm een dualscreen opzetten?

BTW, hallo, groetjes en bedankjes doen we hier niet aan ;)
Ik denk dat je het niet volledig begrijpt :)
Mijn bedoeling is om mijn twee monitors die aan mijn computer hangen tegelijkertijd te laten functioneren met mijn LCDTV die via HDMI aan mijn computer hangt...
Maar het kan inderdaad blijkbaar niet met 1 videokaart, morgen dan maar is proberen die tweede erin te steken :)
Toch dank ik graag voor het snelle antwoorden ;)
Pagina: 1