Chkdsk veilig af te sluiten na fase 5?

Pagina: 1
Acties:

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 23:09

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik ben op moment van schrijven een 1TB externe schijf met chkdsk. Ik gebruik hiervoor de extra optie '/r' waarbij in fase 4 het beschreven deel wordt gecontroleerd en in fase 5 het onbeschreven deel. Nu stond er ongeveer 40 GB aan data op de schijf en fase 4 van het proces is inmiddels doorlopen. Aangezien er nogal wat spoed is om te controleren of er verdwenen data is teruggevonden wil ik het proces in fase 5 nu afbreken. Hij controleert immers toch het onbeschreven gedeelte. Kan dit tot problemen leiden als ik chkdsk nu afsluit?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 23:09

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
In overleg toch maar besloten het proces af te sluiten, gelukkig konden we in een verborgen map de checkdisk bestanden terugvinden, aangezien het om Quicktime movies ging extensies hernoemd naar .mov en het lijkt bruikbaar te zijn. Aangezien het probleem optrad met het gebruik van een NTFS disk op een Mac in combinatie met Macfuse en NTFS-3g wel de neiging om die plugin van de Mac af te gooien.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'