GeForce 8600M GS problemen

Pagina: 1
Acties:

• Bruceleet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01-2023
Hey allemaal,

Ik heb een tijd geleden (ongeveer jaar) een XXODD XNi8227d aangeschaft en tot een korte tijd geleden was ik er erg tevreden mee al vond ik hem erg warm worden. Ik maakte me echter steeds meer zorgen om het feit dat ik zelfs maar een washandje of stuk doek tussen mijn palm en laptop neerleg aangezien het anders erg oncomfortabel is. Daarom heb rivatuner geinstaleerd om er een oogje op te houden, toen kwam ik op wat hoge resultaten.

Ik draaide Vista 32 bit met servicepack 1 en de nieuwste 185.20 nvidiadrivers (via laptopvideo2go) en zag dat in simpele games als counter strike en zelfs baldurs gate 2 (uit 1999) de core temp omhoog ging naar 97C. Zelfs in rust met alleen firefox open nu zit hij op 81-83C en deze kaart is niet overgeclocked. Ook na het wisselen van drivers (de 177.73 en 177.70) bleef dit hetzelfde. Dus ben ik terug overgestapt op XP (een cd die ik al eerder op deze laptop had draaien).

Echter na het instaleren van XP 32bit bleek het voor mij praktisch onmogelijk om videodrivers te instaleren. Bij zowel de 185.20 en 177.73 en 177.70 (XP versies natuurlijk) gaf hij na het instaleren een melding dat de drivers gemaakt waren voor een oudere versie van windows en ze niet konden worden gebruikt. Uiteindelijk is het me gelukt de drivers die op de xxodd site zelf staan 156.76 te instaleren. Dit deed echter niets af aan de hoge temperaturen die de videokaart maakte. En nu heb ik zelfs een nieuw probleem waarbij bij sommige games ik na 20-30 minuten spelen fps drops krijg naar 1-5 fps en tot ik opnieuw opstart de laptop niet normaal meer draait.

Nu heb ik dus 2 vragen.

Hoort het dat deze videokaart zulke extreme hoge temperaturen vertoont? Zelfs idle of bij games die 10 jaar geleden gemaakt zijn en die ik draai op 640x480. Zijn er mensen met ervaringen met dit zelfde type laptop? Word deze altijd zo verschikkelijk heet?

Zijn de driverproblemen en fps problemen in XP waarschijnlijk indicaties van problemen met de kaart of kan het gewoon aan de installatie liggen?

Mocht iemand hier een idee over hebben hoor ik het graag. Anders stuur ik hem binnenkort wel even terug naar xxodd om te kijken wat hun ervan vinden.

Edit. Vergeten te melden tussen elke driverswitch heb ik gezorgd dat ik de oude drivers compleet gedeinstalleerd heb en daarna heb ik in veilige modus met driversweeper de restjes verwijdert voor ik de nieuwe drivers heb geinstalleerd

[ Voor 5% gewijzigd door Bruceleet op 18-05-2009 14:24 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Ik vraag me af of jou temperatuur probleem iets met drivers te maken heeft. Ik zou eerder verwachten dat er een fan defect is ofzo, want de temperaturen die jij noemt zijn niet gezond in mijn ogen. Ik gok op een hardware probleem in ieder geval. Als je nog garantie hebt zou ik hem terugsturen.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Dit is idd hetzelfde probleem wat ik met mijn PC heb gehad. Frames dalen zeer snel (spel gaat haperen enzo), totdat bij mij m'n scherm uitviel. Videokaart was echt warm zeg! Ik dat ding bekijken, zat een boel stof op. Heb het helemaal schoongeblazen, fannetje er terug op. PC aanzetten en het draaide weer. Mooi :).. of toch niet?

Hij had toen nog een dag goed gedraaid en toen kwam hetzelfde probleem weer. Als de sodemieter die kast opengemaakt, fannetje draaide niet meer. Videokaart was ruim 100 graden (en dat plakkertje wat op het fannetje zit (merk ofzo is dat), had door de hitte ook al lostgelaten). Dus waarschijnlijk draait je fan niet meer zo lekker :P

Groet,
ProBo

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-05 16:55
Of het is weer eens één van de zoveel kapotte Nvidia GPU's.