Toon posts:

Directe freeze na start pc, hoe nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Gistermiddag zat ik vrolijk achter me pc :) (internetten) toen ineens me pc bleef hangen. Vreemd :/ , maar geen ongelofelijk verhaal. Nog gekker vond ik het dat mijn muis en toetsenbord uitgingen. Led lampjes van me toetsenbord en de laser van me muis waren ineens uit.
Hard reset gedaan (powerknop 3 sec ingedrukt) en me pc opnieuw ingeschakeld hoopte ik een normale herstart. In het eerste scherm bij het inschakelen krijg ik altijd een afbeelding van DELL met daaronder een voortgangsbalkje waar hij binnen 1-2 seconden doorheen vliegt. Welke actie hij daar precies doet weet ik niet (ik denk iets van aansluitingen, moederbord, bios checken enz.) Echter blijft het balkje bij grofweg 25% hangen en daarna is er een doodse stilte die voor eeuwig duurt.

Mijn eerste gedachte was een hardware storing in of een defect moederbord en blijf daar nog steeds bij. Hier mijn configuratie:
DELL DIMENSION 9150 (DXP051 series)
Intel moederbord (type/chip?)
Intel 3,4 Ghz Intel core 2 duo
voeding 420 watt coolermaster
MSI HD 4850 512mb

Opmerking. Mijn originele configuratie was hetzelfde maar dan met een Nvidia 7300 LE videokaart en 120 watt voeding. Nu heb ik dan de MSI HD 4850 512mb met een voeding van 420 watt. Dus ik denk niet dat het aan mijn voeding ligt.

In het boekje van DELL staat dat 4 ledlampjes storingen aangeven en ben gaan zoeken naar welke storing het is. Volgens de handleiding gaat het om een USB failure. 'USB stekkers opnieuw aansluiten en pc restart' maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem en op de usb poorten staat geen spanning (behalve bij inschakeling pc of aansluiten usb-apparaat, in beide gevallen alleen maar een fractie van een seconden)

Waarschijnlijk defect in moederbord/processor. Misschien dat een van jullie ene idee heeft met wat er aan de hand is en wat er defect is :?

Alvast bedankt :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
Maar wat gebeurd er als je de pc probeert op te starten zonder USB devices aangesloten? Heb je dat al geprobeerd. Haal ik niet uit je verhaal.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd. Het probleem blijft zich voordoen.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-05 11:20
Het lijkt me dat je USB controller op je mobo het begeven heeft. Heb je nog recht op garantie?
Heb je al met Dell gebeld over dit probleem?

[ Voor 19% gewijzigd door Sigma2k8 op 18-05-2009 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sigma2k8 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:42:
Het lijkt me dat je USB controller op je mobo het begeven heeft. Heb je nog recht op garantie?
Heb je al met Dell gebeld over dit probleem?
USB controller zou inderdaad goed kunnen.
Ik heb geen garantie meer en ik heb ook niet gebeld. Ik denk ook niet dat bellen wat gaat opleveren.
Bedankt voor je reactie!

Zit een USB controller echt geïntegreerd op de bord of kan ik een losse module kopen?

Misschien moet ik dan maar me pc vroegtijdig upgraden met een nieuw moederbord. Een nieuwe processor kan ook geen kwaad.

• Sigma2k8
Kan je in je bios komen voordat hij het laadbalkje laat zien? Zoja dan kan je wellicht je USB controller uitzetten via de BIOS. Als hij dan doorstart is het een kwestie van een PCI uitbreidingskaartje kopen met een paar USB ingangen.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 14:52

Matis

Rubber Rocket

Sigma2k8 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:36:
Kan je in je bios komen voordat hij het laadbalkje laat zien? Zoja dan kan je wellicht je USB controller uitzetten via de BIOS. Als hij dan doorstart is het een kwestie van een PCI uitbreidingskaartje kopen met een paar USB ingangen.
Misschien ook ff starten met een ps2 keyboard/muis (als iemand die nog heeft :P)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Topicstarter
Bios kom ik niet in en een muis heeft geen zin want hij blijft gewoon hangen.
Ik weet nu dat het me USB controller is. Het wordt denk ik gewoon een nieuw moederbordje haal.
Erg bedankt voor jullie reacties en tweakers.net voor de post.
Deze mag over paar uurtjes dicht.

Groet,
Bakkiezwart

• Sigma2k8
Liever blijft het topic gewoon even open. Ik ben erg benieuwd of het nieuwe mobo dit gewoon oplost.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Indien je moederbord onder garantie verkeerd gewoon opsturen, daarnaast is het altijd handig om "legacy" (PS2) apparatuur in huis te hebben om eea uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers.net,

Probleem niet opgelost, pc was al enigzinds verouderd dus een nieuw pc gebouwd met nieuw mobo/processor.
De voeding is het niet want die werkt op me nieuwe systeem gewoon goed.

Mods, eat mij betreft mag deze dicht.

Bedankt voor jullie post!

Groet,
Bakkiezwart
Pagina: 1