Toon posts:

LTO-4 Tape in LTO-3 Drive

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views

Verwijderd

Topicstarter
Om maar even met de deur in huis te vallen:

Wij hebben een Quantum PX502 LTO-3 Tape Unit. En we hebben een hele zooi LTO-4 tapes op de plank. Kan ik die LTO-4 tapes risicoloos in die TapeUnit stopppen én dat het nog werkt ook?

Over backwards compatibility kom ik wel wat tegen (Google e.d.) maar niet andersom.

Dit heeft vast weleens iemand geprobeerd.... :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Staat er wat belangrijks op die tapes? Zo niet, testen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Iemand moet de eerste zijn :+

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:38
De lengte en/of datadichtheid van die tapes is anders, dus grote kans dat het niet zal lukken. Vroeger kon je ook geen HD diskettes in een DD diskettestation gebruiken zonder eerst het gaatje af te plakken en de diskette opnieuw te formatteren. Probleem bij tape: die is niet te formatteren.

Verwijderd

Nee, dit gaat niet werken. Een LTO3 drive kan niet overweg met LTO4 tapes. Andersom wel, maar ook beperkt: Een LTO4 drive kan LTO2 lezen, en LTO3 lezen en schrijven. LTO1 werkt helemaal niet in een LTO4 drive.

Kan er even zo gauw geen linkje van vinden, maar even goed zoeken op het internet levert wel een matrixje op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:21:
Om maar even met de deur in huis te vallen:

Wij hebben een Quantum PX502 LTO-3 Tape Unit. En we hebben een hele zooi LTO-4 tapes op de plank. Kan ik die LTO-4 tapes risicoloos in die TapeUnit stopppen én dat het nog werkt ook?

Over backwards compatibility kom ik wel wat tegen (Google e.d.) maar niet andersom.

als dat had gewerkt kocht niemand een lto 4 drive op sas voor een hoop centen:)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 19:31

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:15:
[...]

als dat had gewerkt kocht niemand een lto 4 drive op sas voor een hoop centen:)
Ach prijzen vallen wel mee, vind ik. Als het wel gewerkt had (wat het niet doet zoals la gezegd) dan het je LTO3 capaciteit gehad in een LTO4 drive.

LTO is alleen backwards compatible. RW kan een generatie terug, read only 2 generaties.
M.a.w. een LTO1 tape inlezen gaat niet werken in een LTO4 drive, wel een LTO3 drive of andersom een LTO2 cartrigde teruglezen in een LTO4 drive. Encryptie kan vanaf LTO4, WORM vanaf LTO3
Op www.lto.org kan je eea aan info vinden over de generaties, werking etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, getest. En inderdaad werkt niet. :)
Ik was niet echt zo dom dat niet te proberen hoor. Echter: Erasen ging goed.... Backuppen soms... Toen begon ik te twijfelen aan de apparatuur versus media...

Bedankt iig allemaal

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou, dat weten we dan ook weer :P

NOFI, maar dat had je toch meteen kunnen testen.. Of even nazoeken in de specificaties..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.