Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Weergave symbolen

Pagina: 1
Acties:

• morvael
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 07:43
Hallo,
Onlangs Windows XP opnieuw geinstalleerd, werkt allemaal prima op één ding na: sommige karakters worden sindsdien niet goed weergeven. In Word zijn bijvoorbeeld alle opsommingstekens anders (pijltjes ipv de standaard rondjes) en ook in andere programma's (Mathcad) gaat er iets niet goed als ik bijvoorbeeld Griekse symbolen wil gebruiken. Omdat het dus op meer programma's invloed heeft heb ik het vermoeden dat het te maken heeft met mijn regionale/keyboard opties of misschien bepaalde fonts die ontbreken? Alles staat verder op Nederlands ingesteld, keyboard op US-international.
Op andere computers gaat het allemaal wel goed. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09 23:20
En als je Ctrl-Shift eens doet en dan gaat typen, Is het dan wel goed?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• morvael
Dat verandert niks helaas... Voor de duidelijkheid: het Word document bestaat al, daarin zijn alle opsommingstekens veranderd (pijltjes ipv rondjes) en alle symbolen afkomstig uit het programma Mathcad. Dit gaat op andere computers wel gewoon goed, hij laat dus gewoon het verkeerde symbool zien. In word zelf gaat het typen wel goed. In het programma Mathcad krijg ik als ik bijvoorbeeld een alfa invoeg één of ander wingdings achtig symbool...Net alsof het verkeerde font/symbolen lijst wordt gebruikt, is hier een instelling voor? Regionale settings veranderen lijkt tot nu toe niet te helpen..

[ Voor 8% gewijzigd door morvael op 19-05-2009 10:16 ]

• morvael
Na wat zoeken op andere fora ben ik erachter gekomen wat het probleem was. Blijkbaar miste de font symbols.ttf, waardoor alle symbolen verkeerd werden weergeven. Simpelweg dat lettertype geïnstalleerd en het probleem was opgelost. Bedankt in ieder geval voor het meedenken!