Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik zit hier met een atmega168, en zou hier graag een programma uit assembler in steken.
Hiervoor gebruik ik een USB – RS232 TTL converter, en de FT89PROG programmer.
Wanneer ik een instructie geef om te kijken of hij hem herkent geeft hij het volgende:
"Programmer not synchronized"

Wat kan dit zijn en hoe los ik dit op?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

In mijn ervaring werken de USB <> rs232 TTL omzetters niet als je ze gebruikt om atmega's mee te flashen.... Heb je geen andere programmer?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar ik heb deze gebruikt voor een at89s8253, maar heb nu een nieuwe microcontroller...

dus voor de atmega kan ik deze programmer niet gebruiken?? Welke zou ik wel kunnen gebruiken?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Het zou moeten werken, is je voeding wel goed en heb je wat condensators geplaatst over de voedingspinnen (100nF en 100uF oid)?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

AT89xx klinkt als een 8051-compatible dingetje. Je hebt een specifieke AVR-programmer nodig als je je atmega-ding wil programmeren. Het klinkt alsof je programmer gewoon de bitbang-lijntjes van de FT232 aan de serieele interface van de uC hangt, als dat zo is is je hardware compatible. Ik geloof dat avrdude ook deze methode van programmeren ondersteunt, maar misschien moet je een eigen config aanmaken. Je zou deze pagina als inpiratie kunnen gebruiken bijvoorbeeld.

Edit: Hmm, ft89prog ondersteunt blijkbaar wel de ATMega-serie uCs. Dan zou het kunnen zijn dat er in je hardware inderdaad een foutje zit. Je kan altijd nog avrdude proberen als je verwacht dat het toch niet aan de hw ligt. Hoe lopen je FT232->AVR-lijnen precies, van welke pin naar welk FT232-signaal?

[ Voor 21% gewijzigd door Sprite_tm op 18-05-2009 13:20 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog