Toon posts:

Super Bypass

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor regelmatig de kreet "Super Bypass" voorbijkomen als ik info zoek over de Athlon. Ik wil er binnenkort graag 1 kopen, maar ik heb geen idee wat het is.
Moet ik ergen op letten bij de aanschaf??

Als iemand mij wat wijzer kan maken??

Thanx!!

Verwijderd

Als je nu een nieuwe mobo gaat kopen dan zit de superbypass er al op (tenzij hij maanden op een plank in de winkel heeft gelegen.
Superbypass is een techniek op je moederbord die je L2 cache(dacht ik) efficienter gebruikt. totale snelheidswinst is tussen de 2% en 8%.Mooi meegenomen :P
PS: welke mobo gaa je kopen?

Verwijderd

Super Bypass zou eigenlijk in alle Athlon moederborden moeten zitten, maar omdat het kapot was en de moederborden de markt op moesten is het een hele tijd niet gebruikt.

Nu hebben ze bij AMD niet stilgezeten maar hard gewerkt op Super Bypass werkend te krijgen en dat is ze gelukt. Alle moederborden vanaf Revisie C, Stepping 5 hebben werkende Super Bypass. Deze moederborden worden al sinds week 33 geproduceerd.

Je kunt aan een moederbord op geen enkele manier zien of er een verbeterde chipset opzit, maar er is een programmatje voor, het heet ChipID (zoek maar even op Tweakers, daar kun je het downloaden). Met ChipID kun je niet alleen kijken of je moederbord Super Bypass heeft, maar je kunt het ook aanzetten als je BIOS het niet ondersteund. (Het MSI Bios 1.5 ondersteund Super Bypass, lager staat het altijd uit.)

Het grote voordeel van Super Bypass is dat de communicatie tussen de North Bridge en het geheugen sneller gaat, zonder daarvoor de processor te gebruiken. Je merkt dit door een snelheidswinst van 5% (SysMark98) tot 15% (Nvidia Treemark).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan een Asus K7M.
Als ik die neem kan ik er dus zeker van zijn dat het werkt?!?

Thanx

Verwijderd

Topicstarter
BTW, hoe werken die smileys ???

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
Die smileys krijg je door toetscombinaties.
Bijvoorbeeld ; en ) aan elkaar geeft ;) .
(Voor de soorten smileys kun je het knopje faq
hierboven aanklikken en dan kiezen how do i use smileys) hier staat ook een lijstje met smileys die tekens zoals : en ) enz moet je trouwens aan elkaar typen anders doen de smileys het niet.
: )Smile :)
: ( Frown :(
: o Embarrassment :o
: D Big Grin :D
; ) Wink ;)
: + Party Animal :+
} > Devilisch grin >:)
: '( Cryin' :'(
: P Can you climb tree's? (kidding you) :P
: 9 Tasty :9
: * A sarcastic "oeps" :>
: 7 I love it when a plan comes togather :7
: r I gotta Puke :r
O + The one and only "Madelinde Smiley" O+

(werkt goed cut&paste :) ).

groeten

harry

Verwijderd

Asus heb ik ook, pasgeleden besteld en met superbypass. Je moet wel pech hebben als je nu een bord krijgt zonder superbypass (tenzij je hem voor nix krijgt)
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Thank U all,
Ik ben hier net voor het eerst, maar begin me al thuis te voelen :) :D :)
Pagina: 1