Toon posts:

Videokaart Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb pas net een maand een nieuwe pc. De acer m7200, alles werkte prima, spellen konden makkelijk op ze mooist gezet worden. Alleen sinds vandaag als ik een spel opstart bv Far cry 2 zie ik allemaal vagen dingen door het beeld. Directx is up to date, drivers ook up to date.

Afbeeldingslocatie: http://i74.photobucket.com/albums/i267/SpanishG/farcry.jpg

Nu vroeg ik me af zou het kunnen zijn dat mijn videokaart los zit. Of misschien dat ie gewoon stuk is? Het gaat om de Ati 4800 series.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 10:58 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 20:28

Matis

Rubber Rocket

Welk OS draai je, welke drivers van je GPU?

Je GPU zal niet los zitten, want daar heeft het niets mee te maken. Het lijkt meer of een instelling niet goed staat of je shadermodel niet helemaal lekker loopt!

Edit: Ik zie dat jouw pc standaard met Home Premium geleverd wordt en 4 GB heeft. Zal dus wel x64 OS op draaien.

Probleem dat ik heb met Acer is dat ze altijd branded-drivers maken en de hardware die ook vereist 8)7. Daarmee lopen ze vaak achter op de werkelijke ontwikkelingen (mijn mGPU drivers zijn momenteel een jaar uit voor het gewone publiek).

Waarschijnlijk gooit een (outdated) driver roet in het eten!

[ Voor 115% gewijzigd door Matis op 18-05-2009 11:02 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zie je trouwens ook foutmeldingen met dxdiag?

Wauw, een sig!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Toevallig zitten spelen met je AA?
Heb dit namelijk ook gehad als ik deze aanpastte in Far Cry 2, heb toen eens alle instellingen op standaard gezet en opnieuw aangepast, toen was alles goed, ben nooit te weten gekomen wat het veroorzaakte.

@ toaomatis: Je kan je oude drivers wel vervangen via de website van laptopvideo2go.com, enige dat je moet doen is een .inf file vervangen in hun rar bestand en dan de install starten.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
HD4000 series? welke is dat? misschien dat je eens je kast open moet maken, en kijken of er veel stof aanwezig is. zoveel artifacts kunnen ook een gevolg zijn van een hitte probleem. download furmark eens, hou je CC ernaast, of een degelijk ander merk en kijk hoe de temperatuur is. loop niet weg, en test het maar een paar minuten. als het echt door temeperatuur komt dat je artifacts krijgt, kan furmark je gpu misschien nog wel eens mollen...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 20:28

Matis

Rubber Rocket

thijszor schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:11:
HD4000 series? welke is dat? misschien dat je eens je kast open moet maken, en kijken of er veel stof aanwezig is. zoveel artifacts kunnen ook een gevolg zijn van een hitte probleem. download furmark eens, hou je CC ernaast, of een degelijk ander merk en kijk hoe de temperatuur is. loop niet weg, en test het maar een paar minuten. als het echt door temeperatuur komt dat je artifacts krijgt, kan furmark je gpu misschien nog wel eens mollen...
Volgens de specs is het de 4850. Misschien wordt ie te warm zoals jij zegt, maar ik denk dat het gewoon een stukke driver is.
Het is nu wel een beetje gissen, maar ik denk dat de TS dit al krijgt met het starten van de game.

@graviton: Heb een ATI kaartje ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Topicstarter
laptopvideo2go heeft alleen maar drivers staan van nvidia. kan ik dat dan ook installeren met mijn ati videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik de nieuwste driver heb geinstalleerd. Maar kunt u mij misschien een link geven waar ik dan de nieuwste vind. Wat ik nog het raarste vind is dat hij het eerst wel deed. En nu niet.

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb nu een nieuwe gebruiker aangemaakt. En nu doet alles het weer, Heel raar maar waar. Denk dan dat er iets met instellingen niet goed was.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Nou volgende keer nog je post editten ipv te reposten, en dan zijn we dr helemaal ;)

Efin, alle instellingen (onder de juiste account) even op standaard zetten dus, en stapje voor stapje proberen wat roet in het eten gooit...
Pagina: 1