• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:10
Hallo,

Ik wil graag digitale tv kijken op mijn laotop. Nu leek mij de handigste en goedkoopste optie op het TV out signaal van de digitale decoder via USB aan mijn laptop te sluiten. Is dit mogelijk? bestaat er een cinch-USB koppelstuk?

Of is er een handigere oplossing.

alvast bedankt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
USB tv kaartje wellicht? Zie b.v. het tvkaart topic.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Digitaal word al gauw een stuk duurder dan gewoon analoog, van wat ik ervan begrepen heb is dat je dan een kaartlezer moet hebben en nog wat spul, terwijl je voor analoog met een usb-tvkaart van de aldi al klaar bent.

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:10
Allereerst bedankt voor de reacties,

Is het niet mogelijk met een klein kastje het uitgaande signaal van de decoder op de laptop aan te sluiten? b.v. een scart-USB of een cinch-USB aansluiting? ik heb liever losse connectors dan een TV kaartje.

Nogmaals bedankt,

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Gotez schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:38:
Allereerst bedankt voor de reacties,

Is het niet mogelijk met een klein kastje het uitgaande signaal van de decoder op de laptop aan te sluiten? b.v. een scart-USB of een cinch-USB aansluiting? ik heb liever losse connectors dan een TV kaartje.

Nogmaals bedankt,
Er zijn zat usb oplossingen daarvoor te bedenken, als je googled op 'video capture usb' of iets dergelijks dan vind je vast wel wat. Die dingen worden meestal gebruikt om bijvoorbeeld een videorecorder op aan te sluiten zodat je oude videobanden om kunt zetten naar digitaal, maar hiervoor moet het ook werken lijkt me.