• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:18
Beste Tweakers,

de geruchten zijn dat de nieuwe iphone de iphone4d gaat heten.
daarom heb ik het domeinnaam iphone4d.net geregistreerd.
maar nu heb ik zoiets van.. mag dat wel?
kan je daar gezeur van apple mee krijgen?

tot nu toe lijkt me niet want de iphone4d bestaat nog helemaal niet.. en is nog geen geregistreerd handelsmerk..
maar wat als de iphone4d wel over een tijdje uitkomt..

kan mij dan wat gemaakt worden?

Mvg,
Harmen

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je weet niet of het mag en toch ga je het doen?

Maar dat mag natuurlijk gewoon, het zou van den zotte zijn als een bedrijf ineens een product genaamd tweakers uitbrengt, en dan tweakers.net ineens gezeur van die fabrikant krijgt.
Een domeinnaam registreren om zo te proberen het weer te verkopen als iemand er geïnteresseerd in is mag ook gewoon (voor zover ik weet).

[ Voor 1% gewijzigd door TrekDude101 op 18-05-2009 10:25 . Reden: haakje stond verkeerd :) ]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Het lijkt mij sterk dat als apple het daaadwerkelijk iPhone4D zou gaan noemen, dat het dan nog niet geregistreerd zou zijn. Dat zou ik dus allereerst maar eens even checken.

LinkedIn
BlackIntel

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dimako_ schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:20:
de geruchten zijn dat de nieuwe iphone de iphone4d gaat heten.
daarom heb ik het domeinnaam iphone4d.net geregistreerd.
maar nu heb ik zoiets van.. mag dat wel?
kan je daar gezeur van apple mee krijgen?
Tja, wat is je doel met het domein? Als je er geld mee wilt verdienen, dan is de kans groot dat je mot met apple krijgt (en geheel terecht). iPhone is namelijk zeker wel trademark etc van Apple.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

EvilWhiteDragon schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:25:
Het lijkt mij sterk dat als apple het daaadwerkelijk iPhone4D zou gaan noemen, dat het dan nog niet geregistreerd zou zijn. Dat zou ik dus allereerst maar eens even checken.
Inderdaad, zou mijn inziens best wel een fail zijn voor hun. Daarnaast maakt het opzicht niet uit wat 99% van de mensen weten dat iPhone.com ofzo ook wel zal werken.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ze zullen hoogstens je domain willen claimen en evt een mannetje op je af sturen. Vaak verkoop je het weer voor een habbekrats (domainregistration).

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 18-05-2009 10:33 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:18

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hoe kom je erbij dat deze iphone4d gaat heten? De vorige is de 3G, waarbij de '3G' staat voor het netwerk (3G). Deze gaat dus of naar een feature genoemd worden (iPhone Video?) of doorgenummerd (3th generation, maar dat is denk ik te verwarrend). 4d lijkt me een onzinnige naam.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:04
gambieter schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:28:
[...]

Tja, wat is je doel met het domein? Als je er geld mee wilt verdienen, dan is de kans groot dat je mot met apple krijgt (en geheel terecht). iPhone is namelijk zeker wel trademark etc van Apple.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn, denk aan sites als iphoneclub.XX, ... Daar kan Apple toch ook weinig tegen doen? Ik veronderstel dat de nieuwsposters daar toch ook enige vergoeding krijgen.

Als je een namaak-iphone op de site wil gaan verkopen ofzo is het natuurlijk andere koek. Ik denk dat zolang je niet direct in het vaarwater van Apple komt, dat alles wel OK is.

[ Voor 29% gewijzigd door demichiel op 18-05-2009 10:36 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Er zijn pas 2 iPhone's. De aankomende is de iPhone 3 dus. ;)

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:18
wat de plannen ermee zijn... om info over nieuwe iphone er op te zetten.. nieuws over iphone etc..
en ja.. waarom iphone4d.net..? omdat de geruchten zijn dat ie zo misschien gaat heten.. zoja heb je toch een goed domeinnaam.. en zo niet.. dat is jammer dan..

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:18

Hertog

Aut bibat, aut abeat

FiXeR.nl schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:36:
Er zijn pas 2 iPhone's. De aankomende is de iPhone 3 dus. ;)
Ah, bedoelde hij dat. Dan was het sowieso '4th' geweest.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Een rechtzaak ga je nooit winnen, zoals gambieter al zegt, indien een bedrijf trademark op de iphone heeft , en daar een sequel opmaakt, wat wellicht de 4D gaat worden dan ( bronnen? ) zal je denk ik niks vangen.

Ten slotte, indien het toch een rechtzaak komt, moet jij kunnen bewijzen dat je het domein ook actief gebruikt, als je het alleen als placeholder gebruikt totdat iemand gaat klagen, en zodoende geld denkt te krijgen, is de rechtbank ( in mijn ogen ) terrecht snel klaar en moet je, lijt mij, afstand doen van het domein.
Pagina: 1