Vulpecula schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:45:
Ik heb met succes al enkele weken hyper-v draaien. Echter heb ik een vm gemaakt met windows xp sp3. Echter wanneer ik bij apparaatbeheer kijk zie ik dat de drivers voor vga apparaat en een onbekend apparaat niet goed zijn geinstalleerd. Ik denk dat het onbekend apparaat iets van chipset is want als ik de eigenschappen bekijk zie ik er een grijs ruitje bij staan als icoon.
Ik heb al dagen het internet afgespeurd maar nergens waar ik de oplossing kan vinden. Heeft iemand hier enig idee of hetzelfde probleem (gehad)?
Het probleem zou niet in drivers moet zitten, je kan namelijk niet handmatig een driver installeren op een virtuele machine. Een virtuele machine heeft in feite geen echte drivers maar gebruikt "virtuele drivers" om de drivers in het host OS te benaderen. Sommige apparaten kan je echter geoptimaliseerd gebruiken in je VM. Dit wil zeggen dat de virtuele driver een directere abstractie heeft van de hardware. (vaak native of bijna-native net als het host-os) Voor Hyper-V is hiervoor
integration services nodig.
Mijn eerste stap zou zijn om te kijken of je die actief hebt in de VM.
Integration services kan je installeren door (eenmaal aangelogd in je VM) te gaan naar "Action" en dan naar "Insert Integration Services Setup Disk".
VMware tools onder Vmware heeft een soortgelijke functie voor deze directere abstractie.