Medion laptop geen draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retanik
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07 13:07
beste tweakers,
ik ben bezig geweest om op de laptop van mijn vriendin draadloos internet (weer) werkend te krijgen maar helaas zonder succes.
deze laptop heeft zij geèrft, en heeft altijd via draadloos internet gedraait.
Er is bij haar thuis een draadloos netwerk met een WEP beveiliging.

hardware: Medion laptop, met Prism wireless ontvanger(intern)
draait windows XP(medion MD 40100)
reeds geprobeert: drivers updaten, instellingen nalopen, via windows draadloos connecten en via software van PRISM

Het is mij tot nu toe wel gelukt de aanwezige netwerken te zien via windows draadloos, maar het connecten naar deze netwerken is nog steeds onmogelijk.
de ene keer zegt windows dat WZC niet gebruikt kan wordne omdat een ander programma dit gebruikt
de andere keer vraagt hij om een netwerk sleutel, die voer ik dan in, en vervolgens blijft hij een poos 'zoeken naar netwerk' en dan wordt de lijst met aanwezige netwerken gerefresht en kan ik hetzelfde opnieuw blijven proberen.

Hopelijk hebben jullie wat suggesties voor mij
alvast bedankt
ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301603

Hey retanik,

Waarschijnlijk zit er bij de laptop ook software van Prism, om de wireless ontvanger te beheren.
Die software gebruikt dan de wlan hardware, met als gevolg dat windows wireless zero config (WZC) geen toegang krijg tot de hardware.

Als je dat programma uitschakeld, is er in iedergeval één probleem opgelost

Bij het tweede probleem is er waarschijnlijk iets meer aan de hand, weet je zeker dat je de goede wep sleutel heb?

gr.

Stephan

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 301603 op 17-05-2009 23:00 . Reden: Typo's :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk dat het eerste wat van belang is om te weten wát voor Wireless netwerk het betreft bij je vriendin, Is het een 802.11A, B, G, of N verbinding? En is er zowiezo wel verbinding op die plek?

Probeer inderdaad, zoals Stephan suggereerde, de software die bij de driver zat eens weg te gooien, en het strict op WZC te houden (dwz: de standaard Windows instellingen).

Weet je zeker dat je WEP gebruikt, en niet bijvoorbeeld WPA (wat wel aan te raden is, je kan net zo goed zonder WEP draaien dan WEP gebruiken, hoewel dat een persoonlijke mening is, de schijnveiligheid weegt niet op tegen het gebrek aan configuratiegemak wat XP bied)? WPA wordt niet ondersteunt door een Windows XP die niet up-to-date is. Het kán dan weergegeven worden als zijnde WEP. Net zozeer als dat sommige netwerkkaarten die bijvoorbeeld geen 802.11N het netwerk wel kunnen detecteren, maar niet echt kunnen verbinden, hoewel 802.11G zeer vergelijkbaar is en in theorie compatible.

Maar waarschijnlijker zit de zgn. 'handige' software dingen alleen moeilijker te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Umbrah op 17-05-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301603

Nou niet de driver, alleen het proggie dat de handel probeert te regelen (staat vast wel in de systray)

Ik hoop dat ze daar trouwens wep gebruiken, volgens mij ondersteund die prism geen wpa (van 2003?)

* Stephan had ooit een oude Prism pcmcia kaart voor een win98 laptop, configureren was een hel :(

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 301603 op 17-05-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Test het eens zonder beveiliging, en indien mogelijk en ondersteund erna op WPA(2) proberen. WEP is zo goed als geen beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retanik
Bedankt allemaal, het draadloos signaal komt uit een wanadoo livebox.
het uitschakelen van PRISM software geeft vaak wel de mogelijkheid om de bestaande netwerken te detecteren maar verbinden blijft niet mogelijk.
De plek in de kamer is geen punt, de andere laptop heeft daar perfect bereik, en ook WZC laat zien dat er volledig bereik is van het wanadoo draadloos netwerk

wat betreft het WEP verhaal, Helaas haar moeder heeft het zo ingesteld en wil het graag zo houden. dus hier zal het mee moeten gebeuren.

ik zal komend weekend eens kijken of ik er nog eventjes mee kan spelen en zal mijn bevindingen hier posten.
Alvast erg bedankt allen!
(alle suggesties en tips blijven welkom)

[ Voor 13% gewijzigd door retanik op 18-05-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Ga eens naar de site van Medion en haal daar de drivers voor je model laptop op, hielp bij mij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300945

Of probeer het juist is met de PRISM software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302803

Retanik,

Ik heb net zoals je vriendin een md40100 laptop.

Mijn router staat ook op WEP beveiliging geconfigureerd.

Zoals eerder gezegd maakt je wireless inderdaad gebruik van PRISM software.
Ik heb zelf gehad dat wirelles button niet goed werkte waardoor je de melding krijgt dat WZC niet gebruikt kan worden omdat een ander programma dit gebruikt. Kan helpen om quick launch button drivers ff opnieuw te dowloaden en installeren.

Wireless button moet altijd eerst ingedrukt worden als windows is opgestart anders werkt het zowiezo niet. Duurt ook nog is een minuut voor dat hij eindelijk ingeschakeld is. Echt waardeloos aan deze laptop

Als ik jou was zou ik is proberen bij eigenschappen voor draadloze netwerkverbinding kijken dan tabblad draadloze netwerken. En dan is alle voorkeursnetwerken eruit gooien en is proberen handmatig draadloos netwerk toe te voegen. Draadloos netwerk , naam , beveiliging en key kiezen.

Hopelijk helpt het.

Ik heb dus het probleem dat de mijn laptop dus voor geen meter met wpa en wpa2 connect komt waarschijnlijk door de drivers. Windows volledig up to date dus daar kan aan het niet aan liggen. Iemand misschien nieuwere drivers voor wireless dan die voor md40100 op medion.com staan.

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retanik
Nou ik heb er maar eens een nieuwe windows versie opgezet
even die troep van medion eraf (backup en recovery enzo)

ben nu alle drivers enzo weer aan het installeren maar het wlan werkt nog steeds niet (zonder prism software dit keer) drivers enzo zijn wel geïnstalleerd.
en ik kan wzc niet opstarten? zou dit komen omdat ik er nog geen sp2 op heb staan? (ik ga rustig door met updaten dus dan zou dit zich vanzelf moeten oplossen)

en dan nog een probleempje wat erbij is gekomen, de USB sloten herkennen geen massa-opslag apparaten meer... een muis enzo is geen probleem maar usb drives of externe hdd's worden niet herkent.
ook niet in Everest enzo.. die blijven zeggen dat die specifieke hubs leeg zijn
(bij apparaten beheer staat hij wel aangegeven dat deze usb en massaopslag apparaten geen drivers geinstalleerd hebben.) ik kan ook deze drivers niet vinden op de site van medion...

als iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag, ondertussen ga ik maar verder met het instaleren van de talloze updates.. :P

[edit] inderdaad het WZC kwam met sp2 mee. maar nog steeds is de gevonden verbinding met livebox niet te connecten

[ Voor 5% gewijzigd door retanik op 21-05-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retanik
Allemaal van harte bedankt
het is gelukt

blijkt dat er een macfilter in de livebox zat. ik ben na alle mogelijkheden op de laptop toch maar verder gaan kijken en ja hoor mac filter... nou mac adres ingesteld en klaar
alles werkt

hartelijk dank allemaal
Pagina: 1