GTA 4 hapert ondanks nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302657

Topicstarter
2 dagen geleden heb ik een nieuwe computer gekocht waarbij de medewerkers zeiden dat ik met die computer GTA 4 probleemloos zou kunnen spelen. Als eerst had ik Call of duty 5 geïnstalleerd. Deze haperde enorm. Na het installeren van actuele drivers voor mijn videokaart draaide het spel prima. Geen haperingen meer en mooie graphics.

Echter toen ik vandaag GTA IV installeerde en begon te spelen haperde dit spel net als in Call of duty 5. Maar nu zou ik niet weten waar het aan zou kunnen liggen. Misschien heb ik toch niet de goede driver gedownload ofzo. Of is toch mijn videokaart te slecht voor dit spel. (ik heb de graphics op 'medium' staan). Ik had iig verwacht dat Call of duty 5 grafisch zwaarder is dan GTA, maar daar kan ik me dan ook in vergissen.

Mijn systeem specs zijn:

Merk Acer
Type M7720

Processor: Intel® Core™ i7-920 (4 x 2,66 Ghz)
Besturingssoftware: Legitieme Windows Vista® Home Premium (64-bit)
Geheugen: 6 GB DDR3 Triple Channel
Harde schijf: 1000 GB ecodrive
Videokaart: ATI Radeon™ HD4650 , 1 GB (momenteel geïnstalleerde driver: 8.600.0.0)

Kan iemand mij hier iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:32
je grafische kaart is beetje zwak,niet lullig bedoeld. en gta is stuk zwaarder omdat die heel veel moet laden. Een andere graka zou het verhelpen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

Aan jouw processor zal het in ieder geval niet liggen. Ik heb enige twijfel bij jouw videokaart. Misschien dat iemand daar iets meer over kan vertellen?

Heb je al wel de laatste drivers gedownload? Zijn alle drivers up to date? Op welke resolutie speel je? Bij hoge resolutie, probeer wat lager?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 17:55
Ikzelf heb een Q9400 + 4GB ram + Win 7 + ATI HD 4850, en als ik GTA4 op medium instellingen zet, en ik ga spelen haal ik rond de 40 fps, op drukke stukken 30fps..

Ik kan me dus goed indenken dat, net zoals de mensen hierboven zeggen, je grafische kaart toch net iets te zwak is, iets wat je niet met nieuwe drivers zal kunnen verhelpen. Overclocken zou misschien een klein beetje soelaas bieden, maar ik denk ook niet al te veel.

Een nieuwe graka is de beste optie waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op wat voor reslolutie speel je?

Zelf draai ik GTA IV probleemloos met alles op de maximale settings op mijn Core 2 Duo E8500 in combinatie met een 8800GTX videokaart. Dit is op een 1280 x 1024 resolutie (heb een 19 Inch monitor daarvan is dit de maximale resolutie).

Volgens mij is een 4850 wat betreft prestaties ongeveer gelijk aan een 8800GTX. Dus kan me best voorstellen dat de 4650 die jij hebt net te zwak is voor GTA IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel balen dan. Dan hebben ze mij in de winkel dus ook niet goed geholpen, want gta 4 normaal kunnen spelen was vrijwel mijn enige eis. Het zal wel een combinatie zijn van een te zwakke graka en de hoge beeldschermresolutie. Er zit een 22 inch beeldscherm op aangesloten dus resolutie is 1600 x 1050.

Dat wordt waarschijnlijk dan een nieuwe graka kopen. Ik ben alleen totaal niet handig met hardware. Is het moeilijk om deze te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 302657 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:44:
Dat wordt waarschijnlijk dan een nieuwe graka kopen. Ik ben alleen totaal niet handig met hardware. Is het moeilijk om deze te vervangen?
Zou ik vrolijk terug gaan, geld bij leggen en als 'compensatie' hun die kaart laten inbouwen.

4650 is niet zo bijzonder langzaam, maar een 4870 or gtx nvidia had vele malen beter geweest. (en zoveel duurder zijn die niet meer).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is mijn huidige graka ongeveer gelijk aan de GeForce GTX260 896 MB DDR 3 C216 55nm? Bij de winkel zat ik namelijk te twijfelen tussen een andere PC met die kaart en daar zeiden ze dat het ongeveer hetzelfde is. Ik heb altijd de voorkeur voor GeForce gehad, maar begin nou te vermoeden dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 302657 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:44:
Dat is wel balen dan. Dan hebben ze mij in de winkel dus ook niet goed geholpen, want gta 4 normaal kunnen spelen was vrijwel mijn enige eis. Het zal wel een combinatie zijn van een te zwakke graka en de hoge beeldschermresolutie. Er zit een 22 inch beeldscherm op aangesloten dus resolutie is 1600 x 1050.

Een grafische kaart vervangen stelt hardwarematig niet veel voor. Je haalt gewoon de oude eruit en zet de nieuwe erin. Je moet alleen even kijken of je de goede stroom aansluitingen op je voeding hebt zitten.

Als je bij Ati blijft hoef je wat betreft drivers ook niks raars te doen. Als je naar Nvidia gaat moet je die drivers goed verwijderen en Nvidia drivers installeren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229373

Anoniem: 302657 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:48:
Is mijn huidige graka ongeveer gelijk aan de GeForce GTX260 896 MB DDR 3 C216 55nm? ...
Absoluut niet. De GTX260 is een stuk sneller dan je huidige graka, en ik denk dat je hiermee met GTA 4 beter uit de voeten kunt. :)
Mischien dat je nog kunt ruilen onder het mom van verkeerd advies of iets dergelijks?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 229373 op 17-05-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Inderdaad, hoogstwaarschijnlijk de graka, voor GTA IV heb je wel wat beters nodig dan zo'n mid-end ding. Ik zou eens kijken naar een HD 4870 of HD 4890 als ik jouw was en let dan met name op de hoeveelheid geheugen: op jouw resolutie is het aan te raden een kaart met 1GB geheugen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee dat klopt absoluut niet, die GTX260 is echt een heel stuk sneller dan de HD 4650 die nu hebt. Dus dat is een heel slecht advies van die winkel dan.

@Hierboven: Zijn huidige kaart heeft ook 1Gb geheugen maar als de GPU simpelweg te traag is heb je niks aan veel geheugen. Dus zeker niet alleen de hoeveelheid geheugen is belangrijk...

[ Voor 38% gewijzigd door ik222 op 17-05-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties, daar kan ik wat mee. Ik ga de winkel benaderen om te vragen wat het kost om er een betere grafische kaart in te laten zetten. Misschien gaat er wat van de prijs af als ik deze inlever (of kan dat niet meer?). Tevens ga ik even uitleggen verkeerd te zijn geholpen en of ze daarom als service die kaart er gratis in willen laten zetten. Nou moet ik alleen nog kijken wat beter is (bij ATI blijven of overschakelen naar G-force). Computer heeft redelijk wat gekost dus heb geen zin om daar bovenop nog eens 200 á 300 euro te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:03
Anoniem: 302657 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:08:
Bedankt voor al jullie reacties, daar kan ik wat mee. Ik ga de winkel benaderen om te vragen wat het kost om er een betere grafische kaart in te laten zetten. Misschien gaat er wat van de prijs af als ik deze inlever (of kan dat niet meer?). Tevens ga ik even uitleggen verkeerd te zijn geholpen en of ze daarom als service die kaart er gratis in willen laten zetten. Nou moet ik alleen nog kijken wat beter is (bij ATI blijven of overschakelen naar G-force). Computer heeft redelijk wat gekost dus heb geen zin om daar bovenop nog eens 200 á 300 euro te betalen.
Lijkt mij dat als je een Acer pc met een vaste configuratie gekocht hebt ze niet enkel de grafische kaart gaan omruilen. Je kunt natuurlijk wel een nieuwe kaart aanschaffen die ze er dan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:32
Nou het erin zette zullen ze toch wel gratis doen. Het is 2 minuten werk inclusief kabeltjes wegwerken. Als ze daar al moeilijk om doen zijn het echt oplichters. vooral als je heel systeem heb samengesteld. En een tip voor in de toekomst kijk eerst zelf op internet voor wat benchmarks enz. dan kan je ongeveer zien hoe kaart bij een game presteerd. uit ervaring weet ik dat heel veel medewerkers zomaar wat aansmeren.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Laatst online: 19-03 09:03
hehe, jij bent typisch zo eentje die denkt met een nieuwe PC, ook daadwerkelijk een goede PC gekocht te hebben.

Zulke mensen had ik ook altijd aan de kassa bij bart smit.
Komen ze crysis kopen:

"weet u zeker dat u het spel kunt draaien, het is nogal een zwaar spel"

"ja, ik heb vorige week een gloednieuwe PC gekocht, met vista en alles erop en eraan"

.. volgende dag komen ze terug, omdat ie het niet fatsoenlijk doet, MAAR aan hun PC ligt het niet, want die hebben ze vorige week nieuw gekocht.

.. blijkt dat ze gewoon een crappy ass (zoals ts) videokaartje erin hebben zitten.

zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mensen gaan toch naar een PC winkel voor goed advies, maar sommige medewerkers in een PC winkel hebben echt geen verstand van PC's.
Zoals bij de TS: Ja er zit 1GB geheugen op de videokaart dat is meer dan de GTX 260 met 'maar' 896MB.
Gelukkig zijn niet alle medewerkers zo, want ik werk ook in een computerwinkel. :p

@TS hoe heb je eigenlijk kunnen twijvelen tussen een HD4650 en een GTX 260. Hier zit namelijk nogal een inmens prijs verschil in.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
ik222 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:00:
@Hierboven: Zijn huidige kaart heeft ook 1Gb geheugen maar als de GPU simpelweg te traag is heb je niks aan veel geheugen. Dus zeker niet alleen de hoeveelheid geheugen is belangrijk...
Natuurlijk niet, daarom raad ik ook de 4870/90 aan ;) Ik zette het er alleen maar bij zodat de TS er wel goed op let dat het geen 512MB exemplaar is, want dat kun je anders, hoe snel je graka ook is, op hogere reso's echt wel gaan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 14:27
Ik zou met de hele pc terug gaan eigenlijk! als ze je dit verkocht hebben terwijl je vermeld hebt dat het een game-pc moet zijn dan hebben ze je gewoon opzettelijk iets verkocht wat totaal niet aan je eissen voldoet.

Ik zou gewoon mijn geld terug eissen en bij een andere winkel een pc gaan kopen waar wel een fatsoenlijke gpu in zit. als je voor dit bedrag een pc met een intel core 2 quad of amd phenom 2 (x3 of x4) en een goede videokaart koopt (zeg radeon 4870, 4890 of geforce gtx260, 275, 280) dan heb je voor hetzelfde geld een pc die vele malen beter presteerd in games. 8)7

Was het toevallig bij paradigit ofzo? die proberen altijd acers met dikke cpu's en crappy videokaarten als game-pc's te verkopen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Martijnve: Idd van Paradigit ja. Ik had gisteravond de helpdesk benaderd. Zij hebben mij medegedeeld dat ik het beste met de PC terug kan gaan. Vanavond ga ik erlangs. Ik ben benieuwd waar het eindigt. Ik ben bang dat het erop neer gaat komen dat ik extra geld neer moet gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
Wat ook logisch is, aangezien je een betere videokaart wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 302657 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:32:
@Martijnve: Idd van Paradigit ja. Ik had gisteravond de helpdesk benaderd. Zij hebben mij medegedeeld dat ik het beste met de PC terug kan gaan. Vanavond ga ik erlangs. Ik ben benieuwd waar het eindigt. Ik ben bang dat het erop neer gaat komen dat ik extra geld neer moet gaan leggen.
Is een gameconsole geen optie? :9

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Anoniem: 302657 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:32:
Uiteindelijk hebben ze je ook gewoon verkeerd voorgelicht. Ik neem aan dat je duidelijk hebt gemaakt dat je GTA IV goed wilde spelen. Nu is dit niet het geval en hebben ze je eigenlijk verkeerd voorgelicht.
Een upgrade uitvoeren lijkt me iets wat een winkel denk ik niet met vaste systemen uitvoert, maar misschien kan er een uitzondering gemaakt worden.
Een upgrade van je grafische kaart zal sowieso altijd wel geld kosten, je wilt nu eenmaal iets wat sneller en beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteraard is het logisch dat ik geld bij zal moeten leggen. Ik hoop alleen dat ze iets tegemoet komen doordat ik verkeerd ben ingelicht. Ik heb meerdere malen heel duidelijk aangegeven dat ik alleen GTA 4 goed wil kunnen spelen. Gameconsole is geen optie, ben totaal niet handig met die dingen (dan haal ik de eerste missie nog niet eens ;) )

Iemand nog tips of ik voor de 4870/90 moet gaan of toch voor de GeForce?

Ik weet niet zeker of ik dit mag posten, maar Paradigit heeft de volgende grafische kaarten:
http://paradigit.nl/article2.php?id=3&group=340
Welke zouden jullie mij adviseren? Het hoeft geen 'ultra' kaart te zijn, als het maar fatsoenlijk draait en er een beetje goed uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 20:12
Zorg dat je de nieuwste patch voor GTA IV geinstalleerd hebt, en controleer de grafische instellingen. Met de patch is GTA zelfs fatsoenlijk speelbaar op mijn 8600 gts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46
Dan zal ik voor een HD4850 / HD4770 gaan. Mooie kaartjes voor niet al teveel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Benchmarks; http://www.tomshardware.c...deon-hd-4770,2281-11.html

Lijkt me dat een HD4650 prima werkt op medium dan wel low settings...

-- Kan je niet even everest installeren en dan kijken terwijl je GTA IV speelt of de CPU 100% load krijgt of je videokaart 100%? --

[ Voor 31% gewijzigd door Neodymium op 18-05-2009 17:44 . Reden: Everest ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@luukland:

Everest geïnstalleerd. Ik heb alleen geen id hoe ik CPU kan zien tijdens het spelen van het spel. Heb gegoogled maar kon het niet zo 1,2,3 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zit nu een G-Force GTX 275 in. Problemen met GTA zijn opgelost. Er kan dus een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 14:11
Hoe ben je nu achteraf geholpen door Paradigit? Heb je gewoon wat bijbetaald en hebben zij toen gratis voor jou de kaart verwisseld, of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er moest een nieuwe voeding in en dan die grafische kaart. Totaal bedrag was 349,- Zij zijn mij tegemoet gekomen door 269,- te vragen. Vervolgens hebben ze het gratis gemonteerd en het ter plekke getest door gta 4 op te starten. Wat mij betreft goede service. Jammer van de onkunde van de verkoopmedewerkster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 06:03
Nou, nou wat een geweldige service. Was de 500W voeding die standaard in die Acer pc zit dan niet voldoende en je hebt nu dus een voeding en een videokaart over?

[ Voor 15% gewijzigd door kwiebus op 19-05-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 302657 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:35:
Er moest een nieuwe voeding in en dan die grafische kaart. Totaal bedrag was 349,- Zij zijn mij tegemoet gekomen door 269,- te vragen. Vervolgens hebben ze het gratis gemonteerd en het ter plekke getest door gta 4 op te starten. Wat mij betreft goede service. Jammer van de onkunde van de verkoopmedewerkster
Nou echt geweldig ja. ;)
Voor 269 Watt haal je ook een nieuwe HD4890 en voeding. Zonder 'korting'.
En als je zelf een PC had samen gesteld met behulp van de BBG's was je waarschijnlijk ook nog de helft goedkoper uitgeweest.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 19-05-2009 18:23 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344005

Hallo,
Ik heb ook net een nieuwe pc gekocht en gta 4 geinstalleerd en ook bij mij hapert het spel, zodra ik een toets indruk op het toetsenbord. Heel irritant
Specificaties van mijn pc:
Videokaart: Geforce GTX 260
Processor: Intel Core Quad Q8200 2.33 ghz 2.34 ghz
geheugen 4 Gb

Ik lees hier dat mijn videokaart wel geschikt zou moeten zijn, dus waar zou het dan aan kunnen liggen?
Ik dacht ook dat het misschien zou kunnen aan het toetsenbord, maar heb verschillende toetsenborden geprobeerd, zowel wireless als met draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 23:26

MsG

Forumzwerver

Op welke resoluties en met welke settings speel je het spel? Nieuwste videokaart drivers geinstalleerd?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een 1920 x 1080 beeldscherm dus ik speel op die resolutie. Ik heb het ook in lagere resoluties geprobeerd, maar dat hielp niets en heb ook de nieuwste drivers geinstalleerd maar ook dat helpt niks. Verder heb ik alles een keer op low gezet en ook dat helpt niets, maar het rare is dat snel ronddraaien met de muis volledig zonder schokken gaat, alleen zodra ik bijvoorbeeld ga rijden en dus het toetsenbord gebruik schokt het even zodra ik een toets indruk. Als ik dan vervolgens rechtdoor blijf rijden gaat alles heel vloeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 23:26

MsG

Forumzwerver

Nieuwste patches van GTA al geïnstalleerd?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Patch de game naar de laatste versie ,doe de ingame benchmark en post het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haa mooi problem solved!, net even nieuwe patch geinstalleerd en hij doet het nu prima!!
Bedankt voor de tip!! :)
Pagina: 1