Toon posts:

Super traag internet op mijn macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Ik heb al een hele tijd echt heel erg traag of 'kapot' internet; soms laad hij namelijk heel de pagina niet, of blijft hij maar laden terwijl er niks meer te laden valt?

Dit is niet echt mac gerelateerd, maar omdat ik met oplossingen voor windows niks kan heb ik het maar hier gepost.

Sommige sites doen het gewoon helemaal niet. Of de site blijft maar laden, dan druk ik nogmaals op de link en dan springt de site ineens wel op?

Ik gebruik safari en firefox beide met dezelfde problemen, dus het is niet browser gerelateerd. Tevens hebben we 10 Mbit internet over de kabel, redelijk snel dus. Als ik een programma download dan haal ik de 10Mbit wel, dus het ligt ook niet aan de provider..

Ik kan er zo boos om worden!

PS: Kan het iets met 'google-analystics' te maken hebben ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 21:41 ]

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:32
Ik heb precies hetzelfde!

Ook vind ik veel minder netwerken in de buurt dan een paar weken eerder. Af en toe valt het netwerk helemaal weg maar is het na een restart weer terug. Met de kabel heb ik wel gewoon internet.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:34
Gaat dit over draadloos of bedraad netwerk?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:04

Nitai

Live the life you love.

Heb je dit met meerdere sites of alleen een specifieke site. Zelf heb ik geen problemen op m'n Macbook. Weet je zeker dat er geen programma's op de achtergrond draaien die gebruik maken van je upload?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Qoon3x schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:57:
Ik heb precies hetzelfde!

Ook vind ik veel minder netwerken in de buurt dan een paar weken eerder. Af en toe valt het netwerk helemaal weg maar is het na een restart weer terug. Met de kabel heb ik wel gewoon internet.
jouw probleem kan misschien wel verholpen worden door een ander wireless kanaal in te stellen op je router. standaard staat het volgens mij op 10, en het veranderen daarvan kan een verbetering opleveren.

Discogs

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Ten eerste; altijd rustig blijven. Geen probleem is zo lastig dat het nooit is op te lossen.

1. Gaat het hier over een draadloze connectie? Zo ja, wat voor router gebruik je, bij welke provider, etc?
2. Bij welke sites ervaar je dit, downloaden gaat wel snel, maar dat hoeft niets te betekenen.
3. Heb je je macbook al eens met een kabeltje aan het modem gekoppelt, heb je het probleem dan nog steeds?

En nee, Google heeft hier totaal niets mee te maken, dat lijkt mij vrij logisch.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gebruik je Safari 4?

En kan je het volgende commando eens uitvoeren in terminal, en de uitvoer hier posten?
curl -O www.nxs.nl/files/10mb.bin

De uitvoer is bij mij als volgt:
  % Total    % Received % Xferd  Average Speed   Time    Time     Time  Current                                 Dload  Upload   Total   Spent    Left  Speed
100 10.0M  100 10.0M    0     0  1175k      0  0:00:08  0:00:08 --:--:-- 1278k

[ Voor 98% gewijzigd door Whieee op 18-05-2009 11:31 ]

Launching containers into space

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 14:35
Wat misschien ook wil helpen is het resetten van Safari. [Safari > Reset Safari.]
Dat was bij mij de oplossing voor hetzelfde probleem.

No Shame, only Fame!

Pagina: 1