Flash wilt niet linken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort bezig met het maken van flash sites.

Nu wil ik dat wanneer je op een knop drukt dat hij doorlinkt naar een andere site.
Ik maak een object, ik maak er een knop van en ik voeg bij actions toe:

on(release)
{
getURL('http://google.nl');
}

Heelaas werkt de knop niet, ik ben al aan het zoeken geweest op het internet maar ik kom niet achter het probleem... wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Ik heb de ballen verstand van actionscript maar met een beetje zoeken via Google vond ik dit:
code:
1
2
3
On (Release)
Get URL ("http://www.google.com")
End On

Werkt dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van Flash gebruik je? Want volgens mij werken de on(bla) events niet meer in AS3 (weet ik niet zeker). Als je bijvoorbeeld trace("iets"); tussen je { } zet, zie je dit dan verschijnen in je tracelog? Zo niet dan moet je het volgende formaat voortaan gebruiken:
Flash ActionScript:
1
addEventListener(event.type, functienaam)

Event.type moet je eerst opzoeken, in jouw geval is die MouseEvent.CLICK. De functie naam is een functie die beschikbaar is in de scope van het object waar je de event listener aanhangt, en zonder () erachter! (Anders geef je de addEventListener namelijk het resultaat van je functie, niet de functie zelf)

Bovendien ondersteunt AS3 geen anonieme functies, dus je moet altijd een functie aanmaken voor elke event die je wilt afhandelen, kunt de code die je wilt uitvoeren niet zomaar in je addEventListener aanroep plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Gersompie

Heelaas, ook de door jouw gevonden code werkt niet....

@ Kage

Ik gebruik Flash CS3 en maak de flash-objecten in Actionscript 3.0
Voorderest weet ik niet echt wat je bedoelt met: trace("iets"); ...... Moet ik dat tussen mijn code zetten of waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Ik zou als ik jou zo hoor even van AS3 afstappen en je actionscript settings op AS2 zetten. Denk dat dat iets makkelijker voor je is :). Dan werkt die code namelijk wel.