[Enquete] Questionnaire Gaming algemeen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
Beste game liefhebbende Tweakers,

Voor mijn afstuderen aan de universiteit van Twente, master Communication Studies, doe ik een onderzoek naar gaming. Het onderzoek gaat in op meerdere aspecten bij games waarmee ik uiteindelijk wil kijken of de resultaten bepalend zijn voor bepaalde keuzes die gemaakt worden door zowel mannen als vrouwen wanneer het om gamen gaat.

Om dit onderzoek succesvol en goed te kunnen afronden heb ik jullie hulp nodig. Bij deze de vraag of jullie 10minuten van jullie tijd kunnen opofferen om mijn vragenlijst in te vullen.

De vragenlijst is hier te vinden: http://www.thesistools.com/?qid=81559&ln=ned

De resultaten, en het precieze doel van het onderzoek, zullen uiteraard hier gepost worden wanneer ik alles verwerkt heb!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

grtz,

Ruud (ditani360)
(bericht voor mods: enquête is met toestemming geplaatst)

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vind het fijn als vrienden “close” met mij zijn wanneer we een game avond hebben of zouden hebben
Die vind ik een beetje "bedenkelijk" :P

Wat bedoel je er precies mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 17-05-2009 21:41 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik heb maar even de enquete ingevuld, en 10 minuten echt niet :P Meer zoiets als 15 minuten :P Of je moet het wel heel snel invullen... Succes met de resultaten!

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 09:13
ditani360 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:33:
Beste game liefhebbende Tweakers,

Voor mijn afstuderen aan de universiteit van Twente, master Communication Studies, doe ik een onderzoek naar gaming. Het onderzoek gaat in op meerdere aspecten bij games waarmee ik uiteindelijk wil kijken of de resultaten bepalend zijn voor bepaalde keuzes die gemaakt worden door zowel mannen als vrouwen wanneer het om gamen gaat.

Om dit onderzoek succesvol en goed te kunnen afronden heb ik jullie hulp nodig. Bij deze de vraag of jullie 10minuten van jullie tijd kunnen opofferen om mijn vragenlijst in te vullen.

De vragenlijst is hier te vinden: http://www.thesistools.com/?qid=81559&ln=ned

De resultaten, en het precieze doel van het onderzoek, zullen uiteraard hier gepost worden wanneer ik alles verwerkt heb!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

grtz,

Ruud (ditani360)
(bericht voor mods: enquête is met toestemming geplaatst)
Ik heb de enquete zojuist ingevuld, je hebt er duidelijk goed over nagedacht, maar soms geef je iets te veel opties. Ook kwam ik een aantal dubbele vragen tegen, maar dat doet er verder niet toe. Wel viel me op dat je erg op de oppervlakte blijft qua vragen, en erg focused op het gamen met vrienden.

En net zoals Gizz moest ik ook even fronzen bij die vraag, vond het toch ietwat eng om Eens als antwoord te geven op zo'n dubbelzinnige vraag O+.

Succes met je afstuderen en deze enquete!

Edit: Overigens hoef je geen aanhef of afsluiting te gebruiken op dit forum, het is een lekker informeel forum en zo mag het wel blijven :9

[ Voor 4% gewijzigd door Deviruchi op 17-05-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
Gizz schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:41:
[...]

Die vind ik een beetje "bedenkelijk" :P

Wat bedoel je er precies mee?
close in de zin van gesprekken meer privé gericht

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
Deviruchi schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:46:
[...]

Ik heb de enquete zojuist ingevuld, je hebt er duidelijk goed over nagedacht, maar soms geef je iets te veel opties. Ook kwam ik een aantal dubbele vragen tegen, maar dat doet er verder niet toe. Wel viel me op dat je erg op de oppervlakte blijft qua vragen, en erg focused op het gamen met vrienden.

En net zoals Gizz moest ik ook even fronzen bij die vraag, vond het toch ietwat eng om Eens als antwoord te geven op zo'n dubbelzinnige vraag O+.

Succes met je afstuderen en deze enquete!
thnx voor het invullen :), vragen zijn idd erg oppervlakkig...ze waren ook dieper en meer gericht, maar de pre-test wees uit dat men het daardoor minder begreep en dan zou het onderzoek ook minder breed toepasbaar zijn geweest. Vandaar voor deze aanpak, overigens worden er nog wel een aantal leuke dingen mee gemeten en hoop ik uiteindelijk de conclusie te kunnen schrijven die ik ook in mijn gedachten heb :)

Die vraag waar jij en Gizz op doelen komt uit een soort sociale/persoonlijkheids test, meer kan ik er nu niet over zeggen ;)

Edit: @Gizz, ik weet het, heb een tijdje in het ps3 topic hier gezeten ^^ en lees hier vaak genoeg topics :D, maar ik vond het wel netjes om het er even bij te zetten :)

[ Voor 6% gewijzigd door ditani360 op 17-05-2009 21:54 ]

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ben er toch in een aardig kleine 10 minuten door gegaan, makkelijke vragen zonder van die dubbelzinnigheid (naja, 2 vragen dan :P). Succes ermee :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

Electrowolf

Mod met Liefde!

Heb hem ingevuld maar sommige vragen zijn niet echt duidelijk, zie bv deze:
  • Realisme: bij een game als FarCry of een andere game die realistische wilt zijn vind ik het heel belangrijk, bij een fungame die juist niet realistische wilt zijn vind ik dit natuurlijk helemaal niet belangrijk.
  • Ik vind het belangrijk dat de game karakters er realistisch en geloofwaardig uit zien: Hangt erg van de game af. Als het in de game geloofwaardig is dat het character 5 ogen, 3 armen en roze is dan is dat natuurlijk goed.
  • Ik speel games wanneer ik andere dingen te doen heb: Deze vraag staat er 2 keer in.
Zo staan er nog wel meer vragen in waarbij ik heel erg heb van "het hangt er nogal vanaf". Desalnietteplus is het een redelijk deugedelijke enquette ;-)

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
Electrowolf schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:04:
Heb hem ingevuld maar sommige vragen zijn niet echt duidelijk, zie bv deze:
  • Realisme: bij een game als FarCry of een andere game die realistische wilt zijn vind ik het heel belangrijk, bij een fungame die juist niet realistische wilt zijn vind ik dit natuurlijk helemaal niet belangrijk.
  • Ik vind het belangrijk dat de game karakters er realistisch en geloofwaardig uit zien: Hangt erg van de game af. Als het in de game geloofwaardig is dat het character 5 ogen, 3 armen en roze is dan is dat natuurlijk goed.
  • Ik speel games wanneer ik andere dingen te doen heb: Deze vraag staat er 2 keer in.
Zo staan er nog wel meer vragen in waarbij ik heel erg heb van "het hangt er nogal vanaf". Desalnietteplus is het een redelijk deugedelijke enquette ;-)
als je fungames ook leuk vindt, dan is realisme dus ook niet zo belangrijk voor je, maar ik snap je punt :). Het is alleen heel moeilijk om sommige dingen zoals je die nu aangeeft goed in een korte zin te omschrijven. Ik kan die vragen moeilijk helemaal uit schrijven, daarom zijn ze soms wat "onvolledig" als je er langer over nadenkt :D.

Het zijn echter geen vragen die ik allemaal heb "verzonnen", meeste onderdelen komen uit eerdere games gerelateerde onderzoeken.

Je laatste punt, die vraag staat er "2x" in, iets anders omschreven, maar het meet wel hetzelfde en het is ook een soort van controle vraag :)

thnx voor de opmerkingen iig, deze heb ik bij de pre-test niet zo gekregen, maar die kan ik wel onthouden voor mijn uiteindelijke verdediging

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ingevuld.

Succes met je afstuderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Grafisch gezien: ik zag na een scherm of drie ineens cijfertjes staan bij de opties. Deze witte getallen tegen een lichtgrijze achtergrond vallen niet echt op.

Je enquête gaat voornamelijk over het sociale aspect van gamen, maar sommige vragen zijn wel erg suggestief. Soms had ik echt het gevoel een test voor autisme in aan het vullen te zijn... "Ik game liever thuis in m'n eentje" vs. "Ik game het liefst met vrienden samen".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
@codecaster, grafische aspect kan ik helaas niets aan doen...thesistools is een algemene website die studenten de mogelijkheid levert om gratis een enquete online te zetten (met unlimited vragen en responses).

en over de vragen, geloof me, ze zijn veel erger te maken dan je denkt...ik heb maar een kleine selectie van die vragen gepakt en ze zo algemeen mogelijk gemaakt, maar met dit soort vragen kan je eventueel ook de personen eruit halen die te vaak in een patroon maar klikken en de vragen eigenlijk niet goed lezen

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb de enquete ingevuld. Ik ben benieuwd naar je onderzoeksresultaten.

Succes met afstuderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
ditani360 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:41:
@codecaster, grafische aspect kan ik helaas niets aan doen...thesistools is een algemene website die studenten de mogelijkheid levert om gratis een enquete online te zetten (met unlimited vragen en responses).

en over de vragen, geloof me, ze zijn veel erger te maken dan je denkt...ik heb maar een kleine selectie van die vragen gepakt en ze zo algemeen mogelijk gemaakt, maar met dit soort vragen kan je eventueel ook de personen eruit halen die te vaak in een patroon maar klikken en de vragen eigenlijk niet goed lezen
Aha dus hij is ook geschikt voor mij ;) gelukkig maar want ik was al behoorlijk moe en dat was al de 2e enguete achter elkaar op dezelfde site. Nee hoor ik heb wel mijn best gedaan alleen was het heel moeilijk om uit het schuitje lonely gamer zonder sociaal leven te blijven ;) misschien was het handiger geweest wat meer vragen te stellen over het sociale leven van de deelnemer zelf. Ik kan bv weleens door gamen terwijl ik eigenlijk moet leren of weg moet, maar heb nog steeds een uitgebreid sociaal leven. En voor de rest probeer ik wel met vrienden thuis te gamen, maar ben ik niet degene die het helemaal regelt. Het gebeurt eigenlijk gewoon.
Nouja zoals met elke enquette het geval is.....het is wat je ervan maakt dus ik ben benieuwd. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:33

FeaR

In GoT we trust

Ingevuld....

Subtiel trouwens met "Console X" en "Console Y" :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
Beakzz schreef op maandag 18 mei 2009 @ 01:43:
[...]

Aha dus hij is ook geschikt voor mij ;) gelukkig maar want ik was al behoorlijk moe en dat was al de 2e enguete achter elkaar op dezelfde site. Nee hoor ik heb wel mijn best gedaan alleen was het heel moeilijk om uit het schuitje lonely gamer zonder sociaal leven te blijven ;) misschien was het handiger geweest wat meer vragen te stellen over het sociale leven van de deelnemer zelf. Ik kan bv weleens door gamen terwijl ik eigenlijk moet leren of weg moet, maar heb nog steeds een uitgebreid sociaal leven. En voor de rest probeer ik wel met vrienden thuis te gamen, maar ben ik niet degene die het helemaal regelt. Het gebeurt eigenlijk gewoon.
Nouja zoals met elke enquette het geval is.....het is wat je ervan maakt dus ik ben benieuwd. Succes ermee.
ik kan je gerust stellen wat dat betreft: het gaat niet om het sociale leven van de gamer ;), dan zouden er nog heel wat meer vragen in moeten zitten zoals: "Ik ga liever gamen dan met vrienden een biertje pakken" of "Ik vind samen gamen met vrienden leuker dan een avondje naar de discotheek".

Console X en Y zijn subtiel he ;), het wordt iig niet bij naam genoemd ^^

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de vragen wel erg gericht op multiplayer-actie games. Ik speel voornamelijk adventuregames (dat genre stond er niet eens bij) en single-player RPG's, dus ik kon met de meeste vragen eigenlijk niets. Ik 'verlies' nooit, ik speel nooit met (of tegen) vrienden, ik doe niks met levels of iets onder de knie krijgen, ik heb geen competitiedrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:46:
Ik vond de vragen wel erg gericht op multiplayer-actie games. Ik speel voornamelijk adventuregames (dat genre stond er niet eens bij) en single-player RPG's,
(...)
ik doe niks met levels of iets onder de knie krijgen
Een adventure-game zonder levels??
Een RPG is bij uitstek een spel met levels, omdat je een karakter uitbouwt. Je kan dan best de vraag of je tot een volgend level doorspeelt beantwoorden, want dat kun je gewoon zien als een level van je karakter lijkt me?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:46:
Ik vond de vragen wel erg gericht op multiplayer-actie games. Ik speel voornamelijk adventuregames (dat genre stond er niet eens bij) en single-player RPG's, dus ik kon met de meeste vragen eigenlijk niets. Ik 'verlies' nooit, ik speel nooit met (of tegen) vrienden, ik doe niks met levels of iets onder de knie krijgen, ik heb geen competitiedrang.
Mja, en hij gaat wel erg veel door op game-avonden met vrienden. Dat is al een jaar of 5 geleden voor mij dat ik dat deed.
Vraag 21 vraagt je een keuze te maken tussen PSP / DS(i); jammer dat daar geen "Anders, want.." bij stond.

Maargoed; ingevuld. Benieuwd naar de resultaten :)

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 18-05-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 02:30:
Ingevuld....

Subtiel trouwens met "Console X" en "Console Y" :+
Wel jammer dat je daar MOET kiezen. Waar het dus geen goede vraag voor mij is, waar ik een console uit beide categoriën heb. En daarbij werkt de Wii (console X) dankzij homebrew als Mplayer CE beter dan een XBOX 360 (console Y) als mediacenter. Vooral als je XviD video wilt afspelen op een non-HD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
Sorry, ben eraan begonnen, maar ben er mee gestopt. Ik heb echt een hekel aan al die ''geef op een schaal van 1 tot 25 aan hoe leuk je iets vind'' vragen. Zal wel iets persoonlijks zijn. Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
ingevuld!
Altijd wel lastig hoor, van die vragen waar je "soms eens, soms oneens" wil zeggen, maar je alleen eens of oneens kan zeggen!

succes met je afstuderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook de enquête ingevuld. Best aangenaam :)

Succes nog met het afstuderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Duidelijke vragen, inderdaad ook aangenaam om te maken. Hier en daar spotte ik ook enkele "gelijkende" vragen.

Zou het in het kader van het onderzoek ook niet slim zijn om per console uit te diepen hoeveel uur iemand er op gamed, en hoelang het gemiddelde potje op zo'n console is? Vooral voor mensen die meerdere consoles in huis hebben. Ik kan me voorstellen dat je op een Wii bijvoorbeeld na een half uurtje wel uitgespeeld bent, terwijl op een Xbox/PS/PC, je er toch al snel enkele uren mee zoet kunt zijn. Wellicht nog een idee voor een vervolg onderzoek ;)

Goed, veel succes met het verdere onderzoek gewenst!

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leuke enquete,

Eigenlijk 1 opmerking:
"Heb je een favoriet game character"
Ik zit nu al een kwartier naar dat lege vak te staren, omdat ik niet kan kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:02:
Een leuke enquete,

Eigenlijk 1 opmerking:
"Heb je een favoriet game character"
Ik zit nu al een kwartier naar dat lege vak te staren, omdat ik niet kan kiezen :+
Haha ja, ik vond het ook de moeilijkste vraag, Kratos, Tommy Vercetti of Illidan Stormrage. Dan toch maar Kratos gekozen wegens voorkomend in 3 GoW games. En golfen kan hij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
AndriesLouw schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:04:
Duidelijke vragen, inderdaad ook aangenaam om te maken. Hier en daar spotte ik ook enkele "gelijkende" vragen.

Zou het in het kader van het onderzoek ook niet slim zijn om per console uit te diepen hoeveel uur iemand er op gamed, en hoelang het gemiddelde potje op zo'n console is? Vooral voor mensen die meerdere consoles in huis hebben. Ik kan me voorstellen dat je op een Wii bijvoorbeeld na een half uurtje wel uitgespeeld bent, terwijl op een Xbox/PS/PC, je er toch al snel enkele uren mee zoet kunt zijn. Wellicht nog een idee voor een vervolg onderzoek ;)

Goed, veel succes met het verdere onderzoek gewenst!
zou inderdaad een goed idee voor een vervolg onderzoek zijn in ieder geval....dit is wel de stap er voor inderdaad :).

@NinteX & Vanholm,
ik moet het ook niet te makkelijk maken he ;)

@B.A.L
is bij meerdere mensen gebeurd, toch bedankt voor het proberen iig, helaasch is deze manier van vraagstelling wel de beste manier om bepaalde onderwerpen te kunnen meten...

@Coolsnarf
mijn eerste intentie was ook om daar een schaal te gebruiken die groter was dan alleen eens en oneens, maar mijn begeleiders vonden het op dat punt slimmer om eens/oneens neer te zetten...ach soms is het lastig :P

@Rob
Sommige vragen gaan inderdaad in op gamen met vrienden, misschien was wel het beste om ook familie erbij te zetten, welke anders Want zou je bij vraag 21 willen invullen dan? Er is op dit moment namelijk niet echt een andere grote speler op de markt van de DS en PSP die echt concurrent is (naja..de ipod Touch even niet meegeteld, die wordt nog niet echt als volwaardig game systeem gezien)

@Sanderev66
De lijst is voor iedereen bedoeld, en de kenmerken van de consoles zijn in principe zoals ze in de vragenlijst staan, dat je er bij wijs van spreke vliegtuigen van kan maken kan ik geen rekening mee houden natuurlijk :P. Het zijn namelijk niet de echte kenmerken van de console, en de gemiddelde consument zal nooit op die manier een console aanschaffen.

@iedereen
Bedankt voor het invullen nogmaals, en mensen die hem nog gaan invullen, alvast bedankt!

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:51:
[...]

Een adventure-game zonder levels??
Het is offtopic, maar toch nog even hierop antwoorden. Een adventure-game heeft nooit levels. Tenminste, de honderden adventure-games die ik gespeeld heb niet. Syberia, Sherlock Holmes, Ceville, Monkey Island, Dracula Origins, Still Life, Runaway, Myst, Scratches, Perry Rhodan, nergens een level te bekennen.
Pagina: 1