Toon posts:

audio over hdmi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, het is al enkele keren aangehaald maar ik geraak er desondanks nog altijd niet uit.

Situatie: evga gtx280 via dvi naar lcd en via een dvi/hdmi koppelstuk op 42 inch lcd.

Kabeltje tussen s/pdif en vga kaart is geplaatst
Is er in xp nu een instelling die ik moet wijzigen?
Heb spdifer gedownload maar geraak ik niet verder mee.
Als ik in vlc player een bluray afspeel en bij audio apparaat, stereo naar a/52 over s/pid verander start de pc gewoon plots terug op.

Moederbord is asus p5n32 sli premium.

Wie kan mij helpen???
Alvast Bedankt

Nathalie

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kicken binnen 24h is niet gewenst.

Als je op het luidsprekertje naast je klok klikt met rechtermuisknop > Afspeelapparaten, "Digitale uitvoer" en dan op "Als standaard instellen" klikken.

Oh, je hebt XP.

Dan moet je het via Configuratiescherm > Geluid, en dan 1 van die tabbladen doen

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2009 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al in gekeken en vind hier niets in terug van digitaal en veronderstel dat het 2de bericht dat ik gepost heb 'kicken' is, bij deze mijn excuses hiervoor.

Mvg
Nathalie

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 21:50 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je de digitale geluidsuitvoer (S/PDIF) wel aangezet in de BIOS (als dat mogelijk is tenminste :P )

Anders nog kijken of je de drivers kunt updaten (heb je wel drivers geinstalleerd voor je geluidskaart? Of heb je Windows gewoon drivers laten installeren?)

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2009 23:50 ]

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 07:09
dat je pc opnieuw opstart is tot daar aan toe..

maar ff hierover:

dvi/hdmi koppelstuk op 42 inch lcd...

je kan geen sound mee sturen als je een koppelstukje ertussen hebt zitten.. (thans.. voor zover ik weet!)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:43
furian88 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:03:
dat je pc opnieuw opstart is tot daar aan toe..

maar ff hierover:

dvi/hdmi koppelstuk op 42 inch lcd...

je kan geen sound mee sturen als je een koppelstukje ertussen hebt zitten.. (thans.. voor zover ik weet!)
Klopt, DVI/HDMI verloopjes geven alleen beeld, geen geluid mee.

Verwijderd

UTwizard schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:08:
[...]

Klopt, DVI/HDMI verloopjes geven alleen beeld, geen geluid mee.
Tenzij je een ATI kaart hebt met een specifieke verloopstekker van ATI ;)

• UTwizard
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:12:
[...]

Tenzij je een ATI kaart hebt met een specifieke verloopstekker van ATI ;)
Wat niet het geval is zoals te lezen valt in de TS ;)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 20:28

Matis

Rubber Rocket

UTwizard schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:25:
Wat niet het geval is zoals te lezen valt in de TS ;)
Klopt, ik heb met mijn Ati 3870x2 met de speciale stekker op XP geluid over HDMI kunnen pompen.

Via apparaatbeheer moest ik de standaard geluidskaart disablen, waardoor de HD-driver automatisch hoog kwam en toen ging het geluid over HDMI :)

Hoe het met NVidia zit kan ik 1 2 3 ook niet op google vinden, maar er zijn wel audiodrivers voor NVidia, alleen veelal brak!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• furian88
ik heb een ati 4890 gekocht, en wil dus ook wel graag dat geluid over mijn hdmi kabel versturen, echter heb ik dus geen idee wat voor verloopje ik nodig heb, als iemand mij in de juiste richting kan sturen zou dat mooi zijn..~!!!

greetz

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 20:28

Matis

Rubber Rocket

furian88 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:14:
ik heb een ati 4890 gekocht, en wil dus ook wel graag dat geluid over mijn hdmi kabel versturen, echter heb ik dus geen idee wat voor verloopje ik nodig heb, als iemand mij in de juiste richting kan sturen zou dat mooi zijn..~!!!

greetz
Zit/zat standaard bij je kaart in de doos (althans mijn 3870x2 wel)/ De DVI naar HDMI plug, maar daar zou je een ander (nieuw) topic voor moeten openen denk ik!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zit in andere woorden vast met mijn nvidia kaart. Het koppelstukje wat ik gebruik zat in de doos maar is dus verlengd met een hdmi kabel van 10 meter.

Zoals ik hier op uit kan maken kan ik dus enkel geluid verkrijgen als ik een dvi/hdmi kabel koop van 10 meter.
Wel kl**te.

Thx
Nico

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:37:
Dus ik zit in andere woorden vast met mijn nvidia kaart. Het koppelstukje wat ik gebruik zat in de doos maar is dus verlengd met een hdmi kabel van 10 meter.

Zoals ik hier op uit kan maken kan ik dus enkel geluid verkrijgen als ik een dvi/hdmi kabel koop van 10 meter.
Wel kl**te.

Thx
Nico
Daar gaat het juist niet mee werken. Als je het bijgeleverde koppelstuk gebruikt met daarachter een hdmi kabel zit dit in ieder geval goed en zou je het probleem ergens in de configuratie moeten zoeken.

• furian88
toaomatis schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:32:
[...]

Zit/zat standaard bij je kaart in de doos (althans mijn 3870x2 wel)/ De DVI naar HDMI plug, maar daar zou je een ander (nieuw) topic voor moeten openen denk ik!
ok, maar moet ik dan spdif aansluiten binnenin mijn kast?? want dan wil ik het serieus nog wel proberen om te zien of ik mijn geluid direct kan mee sturen, dan zit ik ook niet te klooien met die rot audiokabel!!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
furian88 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:55:
[...]

ok, maar moet ik dan spdif aansluiten binnenin mijn kast?? want dan wil ik het serieus nog wel proberen om te zien of ik mijn geluid direct kan mee sturen, dan zit ik ook niet te klooien met die rot audiokabel!!
alle ati kaarten uit de HD serie hebben een ingebouwde hd audio device op de kaart zitten, het is dus simpel, download de laatste hd driver van Realtek, installeer deze, ga daarna naar eigenschappen en stel je main outpout in op ati hdmi device, en you're good te go

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Voor de TS

NVidia kaarten hebben als het goed is inderdaad een spdif-in aansluiting op de videokaart zitten om op die manier het geluid mee te kunnen sturen. De instellingen zul je vervolgens softwarematig moeten bekijken waarschijnlijk. Als het een realtek geluidschip betreft bijvoorbeeld, is er de kans dat je moet kijken of de spdif geluidsdoorgifte aan staat in het input/output gedeelte. Dit kan bij andere geluidschips natuurlijk ook zo zijn.

edit:aanpassing

[ Voor 29% gewijzigd door dahakon op 19-05-2009 10:11 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Als het een realtek geluidschip betreft bijvoorbeeld, is er de kans dat je moet kijken of de spdif geluidsdoorgifte aan staat in het input/output gedeelte.
Waar zie je dit/kun je dit wijzigen?

Voordat het topic hijacking word mag je ook antwoorden in mijn topic: HDMI geluid op MSI 9500
Pagina: 1