Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jrdplas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 11:17
Hallo Tweakers,

Ik ben zelf geen expert op het gebied van computers, maar ik ben er wel zat van om dat niet te zijn. Telkens als mijn pc het begeeft of weer eens rare fratsen uithaalt moet ik naar iemand toe die het voor mij doet.

Ik wil dat echt niet meer. Ik moet veel te lang wachten voordat mijn pc het doet en weer terugkrijg en hij doet het wel, maar ik zit gewoon ergens mee. Deze laatste keer namelijk (mijn pc heb ik terug sinds twee dagen) ben ik namelijk niet zo blij met het feit dat de pc blijkbaar op een illegale versie van Windows XP loopt. De vorige systeembeheerder heeft dus een illegale versie erop gezet en daar ben ik niet zo blij mee. Hij doet het wel, maar ik heb zelf een versie die legaal is en nu krijg ik van die irritante berichtjes van Microsoft dat ik een illegale versie heb nadat ik iets van datzelfde bedrijf heb gedownload. Ik voel me zowaar beledigd. Wist ik veel dat het een illegale versie was en dat datgene wat mij zo vriendelijk werd gevraagd om te downloaden een soort van spion is in mijn systeem?

Om het kort te maken; ik houd er dus niet van en bovendien ben ik het zat om steeds anderen te vragen om mijn pc-problemen op te lossen en daar bovendien nog een smak geld voor te moeten betalen. Nee, deze laatste keer was gelukkig nog gratis, maar ik heb al eens meer dan €500 moeten betalen voor een herstelreparatie. Maar zoveel kost toch ook wel een opleiding tot systeembeheerder? Al zou het twee keer zoveel kosten, dan ben ik toch eigenlijk dom om het niet zelf te gaan leren? Dan kan ik veel geld besparen!

Dus ben ik op zoek naar een cursus/opleiding die ik naast mijn bestaande studie kan doen of een boek die me de kneepjes leert. Dat boek mag in het Engels zijn aangezien mijn studie in het Engles is en ik daar geen enekele moeite mee heb. Wie heeft tips? Wie kan mij helpen? Het gaat er dus om dat ik mijn pc ten alle tijde zelf weer aan de praat kan krijgen, of het nu softwareproblemen zijn of hardwareproblemen.

Groeten,

Roderik

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:11
Beste Roderik,

Welkom op GoT. Ik vrees dat we je in deze vorm niet kunnen helpen. Dit Werk&Inkomen forum is namelijk niet bedoeld voor niet-beroepsgerichte cursussen. In het juiste software of hardware forum op GoT past het wel, maar dan wel met een meer gefocuste vraag. De lange introductie met allerlei technische problemen leidt af van de echte vraag ;)

Ik vrees echter dat een cursus waar je op doelt niet bestaat. De meeste mensen dit aanpakken doen dat door eenvoudigweg te proberen en gaandeweg te leren. Door te proberen met behulp van zoeken in het forum en gerichte technische vragen moet je echter een eind kunnen komen.

Ik sluit dit topic om redenen die hierboven genoemd zijn. Succes, en neem eens een kijkje in de technische georienteerde software en hardware fora.

PS: op GoT doen we elkaar niet de groetjes :)

Dit topic is gesloten.