Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Begin volgende week vertrek ik voor ruim 3 weken naar Californië om daar lekker rond te gaan reizen etc. Nu ben ik van plan om m'n netbook mee te nemen om af en toe foto's op te zetten en om af en toe paar foto's te uploaden of verhaaltje oid. Daarnaast heb ik nog niet alle hotels geboekt voor mijn trip, dus dan kan internet ook erg handig zijn.

Nu dacht ik om bij bijv Starbucks een maand-abbo oid te nemen, maar ik kan hier niet echt iets vinden waarvoor je niet gelijk een jaar-abbo moet afsluiten. AT&T heeft bijv voor 20$ per maand unlimited wifi, maar dat is bij een jaarcontract.

Wifi in de hotels nemen is een stuk prijziger, vaak 15 tot 20 dollar per 24 uur. Dit heeft dus niet echt mijn voorkeur. Hebben jullie nog tips?

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:55
De 2 keer dat in 't zuid westen van de VS ben geweest, heb ik volop mogelijkheden gehad om gratis gebruik te maken van wifi. Bijna alle restaurants, coffee bars en hostels bieden wel gratis wifi voor hun klanten aan, hotels eigenlijk ook vaker wel dan niet. Als je een dagje zonder wifi kunt, zou ik de gok gewoon wagen. Je komt er genoeg tegen en er zijn ook vaak erg veel onbeveiligde hotspots te vinden, mocht je echt op het net moeten.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hadden ze in de USA geen andere standaard?

Wij hebben B en G, en zij 'A' ?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:08

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Starbucks heeft toch gratis wifi?

Je kan ook altijd kijken naar hotspots zo als FON http://www.fon.com/en/

Si vis pacem, para bellum

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Blasterxp schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:43:
Hadden ze in de USA geen andere standaard?

Wij hebben B en G, en zij 'A' ?
Klopt, maar laptops hebben meestal wel een 'A/B/G/(N)' compatible wifi kaart aan boord.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23
Wi-Fi in Starbucks is vaak voor 1 of 2 uur gratis en er zijn ook datalimieten. Als je langer online wilt zijn zal je een abbonement moeten nemen. Geloof ook dat je gewoon per keer kunt betalen.

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 19:55
Ze hebben daar ook gewoon b/g hoor. Heb mijn eerste wifi AP in de US gekocht eind jaren 90 toen ik er een tijdje gewoond hebt, die werkte gewoon met wifi B.

Ik denk ook dat je genoeg gratis opties kunt vinden, anders neem je zoiets als boingo, kost ook niet zo gek veel.

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 18-05-2009 16:54 ]

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben een maand door Arizona en Utah wezen rondreizen met een camper een paar jaar geleden. Maar ik had vaker een wifi verbinding dan een gsm verbinding ;)

Bijna alle campings hadden een wifi verbinding (al dan niet betaald), zelfs in de middle of nowhere. En bijna alle visitors centers van dorpjes en steden hadden ook een gratis internet wifi verbinding.
Ook best wel vaak internetverbinding gehad op parkeerplaatsen van grote supermarkten.

Aan internetconnectie was er eigenlijk geen gebrek.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Haan schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:48:
[...]

Klopt, maar laptops hebben meestal wel een 'A/B/G/(N)' compatible wifi kaart aan boord.
Nee, klopt niet. Zij gebruiken net zo lief 802.11b/g als wij. Verschil is 2.4GHz vs. 5GHz.

TS: je kunt bij de meeste hotspotdingen ook ter plekke een abo voor een maand afsluiten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

sander- schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:41:
Wifi in de hotels nemen is een stuk prijziger, vaak 15 tot 20 dollar per 24 uur.
Mijn ervaring in zo'n 12 hotels was dat het gewoon included bij je kamer zit, dus dat zou ik maar is checken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ik ben 2x in Colorado geweest, en daar hebben ze op een heleboel plekken gratis Wi-Fi, waaronder ook bij Starbucks.

Er wordt gewoon gebruik gemaakt van 802.11b/g.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CLB schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:28:
[...]

Mijn ervaring in zo'n 12 hotels was dat het gewoon included bij je kamer zit, dus dat zou ik maar is checken!
Hotels die ik tot nu toe geboekt heb dus niet, oa:
- Courtyard by Mariott
- Holiday Inn
- Wynn Las Vegas

Maar ik zie idd genoeg mogelijkheden en ga wel eens even kijken. Was ook niet in de veronderstelling dat ik nergens internet zou hebben. Was meer dat als het bijv op 9 van de 10 plekken betaald is, dat ik liever 1 keer 30$ ofzo betaal om de rest van de vakantie bij de Starbucks vestigingen te kunnen internetten.

Bedankt voor de reacties!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

sander- schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:35:
[...]
Was meer dat als het bijv op 9 van de 10 plekken betaald is, dat ik liever 1 keer 30$ ofzo betaal om de rest van de vakantie bij de Starbucks vestigingen te kunnen internetten.

Bedankt voor de reacties!
Dan moet je dus even kijken naar die roaming dingen zoals Boingo. Daar kun je op vrij veel plaatsen mee terecht, waaronder heel veel vliegvelden.

Dat kost je een tientje ($9.95) per maand en zover ik 't kan zien kun je dat opzeggen wanneer je wilt.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 18-05-2009 22:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén ding om op te letten:

In EU mag je in de 2.4GHz band kanalen 1-13 gebruiken voor WiFi. In de US zijn kanalen 12 en 13 niet toegestaan en mag je slechts 1-11 gebruiken dus. Op zich zul je daar niet zo snel tegenaan lopen als je niet zelf een access point gaat draaien. Omgekeerd zie je het wel vaker - US mensen die niet kunnen connecten met routers op 12 of 13 hier in EU.

Oslik blyat! Oslik!

• Stewie!
  • Laatst online: 14:00

Stewie!

Keen must die!

TMO is op bijzonder veel lokaties aanwezig met wifi en daar kan je een jaarcontract afsluiten en binnen de eerste maand cancellen. Die optie moet je nemen. Is best goedkoop voor die hele maand internetten.

PS als je met Delta vliegt: zij bieden nu wifi op zo'n 40% van hun nationale vluchten. Op goede momenten haal je 3mbps, soms slechts 40 kbps.
De hotels die je opnoemde zullen wifi aanbieden op een dag tarief. PS: het wynn is erg mooi, maar ik ben er nog nooit 'wynnend' weggegaan ;)
Pagina: 1