Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren een nieuw systeem zelf in elkaar gezet (voor de eerste keer).

Nou ben ik zo dom geweest om de afstandspinnen te vergeten en mn mobo rechtstreeks aan te sluiten op de behuizing.

Zoals je het al kunt raden, de PC heeft nooit kunnen starten. Wel gaat de groene LED lamp branden op de mobo.

Ik ben nu bang dat ik mn mobo kapot heb gemaakt en evt ook nog mn CPU en RAM :(.

Mijn vraag is of het niet plaatsen van de afstandspinnen een 100% killer is en of daarmee mn CPU en RAM ook doorgebrand kunnen zijn?

Zouden ze de mobo nog accepteren als DOA?

BVD iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het bord nog getest nadat je hem fatsoenlijk ingebouwd hebt? Zo niet, doe dat dan eerst eens.
En als je zelf het bord sloopt is het natuurlijk geen garantie verhaal meer. Maar goed, het hoeft niet altijd zo te zijn dat je een bord op deze manier sloopt hoor. Dingen kunnen gelukkig wel wat hebben.

Ik verander de topictitel gelijk even, want dit zegt vrij weinig natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 17-05-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je garantie ben je zowiezo kwijt, reken daar maar niet op. In het boekje van je mobo kun je opzoeken wat dat lampje betekent, of internet. De proc + werkgeheugen kun je nog testen in een ander systeem om te kijken of ze nog leven. Maar mobo is waarschijnlijk dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hij kan kapot zijn, maar dat hoeft niet. Je bent niet de eerste die dit doet, en bij andere mensen was er uiteindelijk niets kapot.

De kans dat alleen je mobo kapot is, is veel groter dan ook CPU + RAM. Garantie heb je natuurlijk niet, aangezien je het zelf door onkunde gesloopt hebt.
mobo is dood en garantie ben je kwijt
Dat hoeft helemaal niet.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobo is dood en garantie ben je kwijt..... heb ik gehad met een klant met hetzelfde probleem xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de mobo puur met GPU/CPU en 1 reepje RAM aangesloten.
LED van bord gaat wel branden, CPU wordt ook warm. Maar voor de rest niks..

Als ik op de achterkant van mn mobo kijk zie ik soort van doorzichtige 'koffievlekken'. Geen goed teken lijkt me?
En de metalen rondjes rondom de schroefgaten zijn aan beide kanten helemaal weg..

Wat zal de kans eventueel zijn dat de CPU / RAM ook kort gesloten hebben? Hebben de mobo's geen ingebouwde veiligheidsfeatures?

Echt een bummer. Hoop dat het beperkt blijft tot de mobo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het lijkt er wel sterk op dat je moederbord dood is dan. Maar met CPU + RAM hoeft niets mis te zijn. Ik kan je niet vertellen wat de kans is dat het wel zo is, want dat is gewoon niet te weten.

Mijn advies: Koop een nieuw moederbord en probeer te kijken of je dan wel kan booten.
Hebben de mobo's geen ingebouwde veiligheidsfeatures?
Dat hebben ze wel, maar niet tegen zulk soort dingen. Je kan een auto ook niet beveiligen tegen een kernbom.
CPU wordt ook warm.
Gebruik je wel een koeler ?

[ Voor 47% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:40:
Hebben de mobo's geen ingebouwde veiligheidsfeatures?
Je kan je niet wapenen tegen domheid/onwetendheid (doorkrassen wat niet van toepassing is in deze specifieke situatie).

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 17-05-2009 20:43 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dure fout. Maarja, kan er vrij weinig meer aan veranderen.

Nog één vraag (dan mag de topic dicht wat mij betreft - heeft alleen niet met het mobo te maken):

Bij het aanbrengen van de koelpasta op mn CPU is er wat aan de zijkanten doorgelekt op de plastic gedeelte van de CPU. Kan dit kwaad? (Hij is niet verder dan de plastic rand gegaan, ben hier pas achter gekomen nadat de koeler de overtollige pasta buiten de ijzeren vlak van mn CPU heeft geperst. Dus de pasta heeft daar een tijdje gezeten)

@ pilathus: ja, scythe mugen 2

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Koelpasta geleidt geen stroom, dus dat kan weinig kwaad verder.

Overigens gaan topics niet op slot als het probleem opgelost is, alleen als ze niet voldoen aan het beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Modbreak:(aanzetten tot) oplichting is niet de bedoeling

[ Voor 85% gewijzigd door TERW_DAN op 17-05-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:48:
Koelpasta geleidt geen stroom, dus dat kan weinig kwaad verder.

Overigens gaan topics niet op slot als het probleem opgelost is, alleen als ze niet voldoen aan het beleid.
Bedankt voor je snelle antwoorden (en van andere posters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJ-Visto schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:50:
Wel grappig, dee ik ook bij de eerste x dat ik zelf een pc bouwde, ik heb gewoon om kunnen ruilen (binnen 2 dagen..) Hij was hij bij mij ook stuk, gewoon omruilen?!~
Ik zal het proberen. Maar is zoiets niet duidelijk te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DJ-Visto schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:50:
Wel grappig, dee ik ook bij de eerste x dat ik zelf een pc bouwde, ik heb gewoon om kunnen ruilen (binnen 2 dagen..) Hij was hij bij mij ook stuk, gewoon omruilen?!~
En dus de winkel oplichten. Lijkt mij niet de bedoeling, en is ook gewoon fraude.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Je bent dan gewoon de zaak aan het flessen, iets dat we hier absoluut niet willen hebben. Spreek je verzekering er op aan mocht je het ergens willen verhalen, maar de winkel kan er niets aan doen dat jij de handleiding niet leest en op die manier iets sloopt.

Ben een vent en steek je hand in eigen boezem, neem het verlies van je bordje en koop gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:32:
Zouden ze de mobo nog accepteren als DOA?
Ik hoop het niet, want zo moeten andere klanten opdraaien voor jouw eigen fout.
Hoe kan je nou afstandsbusjes vergeten?! Als je zoiets niet weet, lees je je toch in, of doe je het niet zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:58:
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Je bent dan gewoon de zaak aan het flessen, iets dat we hier absoluut niet willen hebben. Spreek je verzekering er op aan mocht je het ergens willen verhalen, maar de winkel kan er niets aan doen dat jij de handleiding niet leest en op die manier iets sloopt.

Ben een vent en steek je hand in eigen boezem, neem het verlies van je bordje en koop gewoon een nieuwe.
Daar kan ik het over eens zijn met je. Over handleiding gesproken: ik had dus de stappen gevolgd van mn behuizing (CM centurion 5). Die afstandspinnen waren volgens mij niet aan de orde gekomen :(.
RemcoDelft schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:01:
[...]

Hoe kan je nou afstandsbusjes vergeten?! Als je zoiets niet weet, lees je je toch in, of doe je het niet zelf?
Ik heb in feite alles al een keer vervangen zelf op CPU en mobo na. Dit leek me geen problemen op te leveren. Alleen nogmaals, ik heb alles via handleidingen gedaan + een bouwzelfeenpc film (http://www.youtube.com/watch?v=x1NxsHpaL_s) op youtube. Blijf het vreemd vinden dat het niet vermeld wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar ze zitten wel bij de centurion 5. Daarbij is het zo dat als je ze niet gebruikt je het bord nooit lekker in de kast krijgt, dus het is redelijk logisch dat ze er horen te zitten. Ik weet zo niet of ik een handleiding bij mijn centurion had zitten, maar op zich is het logisch dat ze er moeten zitten (er staat op de moboplaat immers ook aangegeven welke gaten je moet hebben voor welke formfactor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sowieso krijg je kaarten zoals de videokaart nooit fatsoenlijk vast als je de afstandbusjes vergeet. De hoogte klopt dan gewoon voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:06:
Sowieso krijg je kaarten zoals de videokaart nooit fatsoenlijk vast als je de afstandbusjes vergeet. De hoogte klopt dan gewoon voor geen meter.
Ik gebruikte de on-board vidkaart. Anders kon dat mn redding zijn. hehe. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

RemcoDelft schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:01:
[...]

Ach beginners fout we hebben allemaal wel ooit iets doms gedaan :+

Naja ik zou me fouten accepteren en een nieuwe kopen, ik geef kleine kans dat CPU en Ramm kapot is.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:07:
[...]

Ik gebruikte de on-board vidkaart. Anders kon dat mn redding zijn. hehe. Helaas.
Da's wel erg balen.

Maar goed je bent niet de eerste die dit overkomt, en zeker ook niet de laatste. Als je mazzel hebt is alleen het moederbord kapot en verder niets. Kost je dan een keer 50 tot 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:07:
[...]

Pas te het I/O plaatje er dan wel in?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:46
Ben je niet na het vaststellen en het verhelpen van de fout de 4 pin cpu stekker vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:20:
Ben je niet na het vaststellen en het verhelpen van de fout de 4 pin cpu stekker vergeten?
Nee. Ik zie trouwens wel zoals gezegd zogenaamde soort van 'koffie vlekken' op de achterkant van mn mobo. Volgens een collega van me is dat waarschijnlijk interne smelt van de mobo? Ook zijn bij het aandraaien van de schroeven paar pinnetjes scheef gegaan.. Heb er weinig vertrouwen meer in.
Ook zijn de ijzeren circeltjes rondom de schroefgaten weg of half weg. Komt dit door de kortsluiting? of..
-The_Mask- schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:18:
[...]

Pas te het I/O plaatje er dan wel in?
Ja, met moeite.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:36:
[...]

Nee. Ik zie trouwens wel zoals gezegd zogenaamde soort van 'koffie vlekken' op de achterkant van mn mobo.
Dat duidt dan meestal toch op het verbranden/smelten van het PCB (printplaat) of de lak die erover heen zit.
Weinig kans dus dat het mobo nog leeft. :/

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 17-05-2009 21:43 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:42:
[...]
Dat duidt dan meestal toch op het verbranden/smelten van het PCB (printplaat)
Weinig kans dus dat het mobo nog leeft. :/
LED Lamp op mobo brandt wel. Maarja that's all... Wordt nieuw mobo'tje I guess. Nu hopen dat mn CPU en RAM onbeschadigd zijn. Mobo heeft bij elkaar best lang onder spanning gestaan tijdens het kortsluiten in mn kast.. :( Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:36:
[...]

Nee. Ik zie trouwens wel zoals gezegd zogenaamde soort van 'koffie vlekken' op de achterkant van mn mobo. Volgens een collega van me is dat waarschijnlijk interne smelt van de mobo? Ook zijn bij het aandraaien van de schroeven paar pinnetjes scheef gegaan.. Heb er weinig vertrouwen meer in.
Ook zijn de ijzeren circeltjes rondom de schroefgaten weg of half weg. Komt dit door de kortsluiting? of..
Als het echt een verkleuring is dan is waarschijnlijk het moederbord stuk. Ik heb het vaker gezien (met name in de buurt van VRMs) en het komt doordat je bord daar waarschijnlijk te heet is geworden door korstluiting.

In dat geval kun je je mobo gebruiken als een stukje behang, want dan zal hij niet veel meer doen.
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:44:
[...]

LED Lamp op mobo brandt wel. Maarja that's all... Wordt nieuw mobo'tje I guess. Nu hopen dat mn CPU en RAM onbeschadigd zijn. Mobo heeft bij elkaar best lang onder spanning gestaan tijdens het kortsluiten in mn kast.. :( Fingers crossed.
Dat ledje geeft niet meer aan dan dat er stroom op staat. Ik heb hier borden die echt compleet dood zijn, maar als ik er stroom opzet gaat er nog wel een ledje branden.

[ Voor 24% gewijzigd door TERW_DAN op 17-05-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:01:
Ik heb in feite alles al een keer vervangen zelf op CPU en mobo na. Dit leek me geen problemen op te leveren. Alleen nogmaals, ik heb alles via handleidingen gedaan + een bouwzelfeenpc film (http://www.youtube.com/watch?v=x1NxsHpaL_s) op youtube. Blijf het vreemd vinden dat het niet vermeld wordt.
De afstandbusjes worden inderdaad in de handleiding niet genoemd. Coolermaster levert vaak erg beknopte handleidingen mee

Het youtube filmpje heeft je niet kunnen helpen omdat de behuizing in dat filmpje al enkele verhogingen op de juiste plek heeft zitten.
Maar aangezien dat er maar vier zijn zou er in het filmpje alsnog enkele busjes moeten worden gebruikt. Met 4 schroeven gaat zit je moederbord namelijk niet heel erg stevig vast.
In elkgeval is het ontbreken van de afstandbusjes inderdaad iets wat je door het ontbreken van het goede voorbeeld vergeet.

In deze handleiding: Hoe bouw ik een PC? worden ze wel genoemd.
Dus die handleiding is iets wat je de volgende keer nog eens door zou moeten lezen.
De handleiding zou misschien eens geupdate mogen worden maar het globale idee (hoe zet ik zo'n ding inelkaar) klopt nog gewoon.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 17-05-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

PilatuS schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:52:
[...]

En dus de winkel oplichten. Lijkt mij niet de bedoeling, en is ook gewoon fraude.
Bij Alternate maakte ze er geen probleem van.. Ze hebben het nog getest..
TERW_DAN schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:58:

Ik heb niks opgelicht, ze hebben gewoon gekeken en getest, ze zagen mijn fout, kreeg zonder probleem een nieuwe. Ik heb niemand opgelicht ze hebben het zelf getest ;) Dus die rare edit was niet nodig geweest ;)

Als je het gewoon vertelt, ze testen het maken ze er bij veel zaken geen probleem van ;)

[ Voor 60% gewijzigd door DJ-Visto op 17-05-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

DJ-Visto schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:12:
[...]

Bij Alternate maakte ze er geen probleem van.. Ze hebben het nog getest..
Dan heb je waarschijnlijk geluk gehad.

Zelf iets slopen en het dan onder garantie claimen is gewoon de zaak oplichten. En dat willen we hier niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@DJ-Visto.

Je hebt er niet bij gezet dat de winkel wist wat je gedaan had. Als je dat wel verteld wordt het idd een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel morgen even met de webwinkel. Leg gewoon alles netjes uit. Of ik geluk krijg of niet, het zij zo.
DJ-Visto bedankt voor het delen van je ervaring. Stel het op prijs.

Btw, was er buiten je mobo nog andere onderdelen kapot gegaan DJ-Visto?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

TERW_DAN schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:16:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk geluk gehad.

Zelf iets slopen en het dan onder garantie claimen is gewoon de zaak oplichten. En dat willen we hier niet hebben.
Waarom, ze hebben het zelf onderzocht, misschien ga ik volledig tegen een recht van een moderator in, maar ik ben er gewoon netjes naartoe geweest, zij hebben gekeken, ik heb er bij staan kijken mij er op gewezen dat ik die dingen er dan eerst moest in schroeven, en dat ik nu een nieuw mobo kreeg..
PilatuS schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:16:
@DJ-Visto.

Je hebt er niet bij gezet dat de winkel wist wat je gedaan had. Als je dat wel verteld wordt het idd een heel ander verhaal.
.. Ze hebben mijn kast bekeken en ik had die afstand busjes vergeten, ze zeiden dat ik ze er op moest zetten en een nieuwe moederbord kreeg, heb niet gelogen ofzo, ze hebben gewoon zelf gekeken
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:21:
Ik bel morgen even met de webwinkel. Leg gewoon alles netjes uit. Of ik geluk krijg of niet, het zij zo.
DJ-Visto bedankt voor het delen van je ervaring. Stel het op prijs.

Btw, was er buiten je mobo nog andere onderdelen kapot gegaan DJ-Visto?
Alleen MOBO, voor de rest was er niks stuk ;) En gewoon alles netjes uitleggen, je hebt toch niks te verliezen toch :+

[ Voor 23% gewijzigd door DJ-Visto op 17-05-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DJ-Visto schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:24:
Alleen MOBO, voor de rest was er niks stuk ;) En gewoon alles netjes uitleggen, je hebt toch niks te verliezen toch :+
Nu niet meer, nee :P

@TS: Een heel herkenbaar verhaal, we hebben allemaal zo weleens een dure les geleerd.
Het mooie van dure lessen is dat je die fout niet nog een keer vergeet ;)

Veel succes bij de winkel en succes bij je volgende inbouwsessie!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Waarom, ze hebben het zelf onderzocht, misschien ga ik volledig tegen een recht van een moderator in, maar ik ben er gewoon netjes naartoe geweest, zij hebben gekeken, ik heb er bij staan kijken mij er op gewezen dat ik die dingen er dan eerst moest in schroeven, en dat ik nu een nieuw mobo kreeg..
Wat hij bedoelt is dat je geluk hebt dat je zomaar een nieuw mobo krijgt. Aangezien jij het moederbord gesloopt hebt hoeft de winkel je geen nieuwe te geven omdat het niet onder garantie valt.

Iets op die manier slopen is user-abuse en dat valt niet onder garantie. Je hebt dus geluk dat je een nieuwe gekregen hebt want dat hoeft de winkel niet te doen. Vandaar dat wij ook dachten dat je bij de winkel niet verteld had dat je het moederbord zelf gesloopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

anandus schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:26:
[...]
Nu niet meer, nee :P

@TS: Een heel herkenbaar verhaal, we hebben allemaal zo weleens een dure les geleerd.
Het mooie van dure lessen is dat je die fout niet nog een keer vergeet ;)

Veel succes bij de winkel en succes bij je volgende inbouwsessie!
Nee duh :+ En het kon inderdaad een dure grap geweest zijn, dus ik vergeet dat echt niet meer hoor ;)
PilatuS schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:28:
[...]

Wat hij bedoelt is dat je geluk hebt dat je zomaar een nieuw mobo krijgt. Aangezien jij het moederbord gesloopt hebt hoeft de winkel je geen nieuwe te geven omdat het niet onder garantie valt.

Iets op die manier slopen is user-abuse en dat valt niet onder garantie. Je hebt dus geluk dat je een nieuwe gekregen hebt want dat hoeft de winkel niet te doen. Vandaar dat wij ook dachten dat je bij de winkel niet verteld had dat je het moederbord zelf gesloopt had.
Oke sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde gewoon alles netjes vertellen of gewoon laten zien en vooral zeggen dat het je eerste zelf bouw is, daar hebben ze toch een zwak voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Oke sorry voor de onduidelijkheid.
Maakt verder niet uit hoor :)

Maar dan begrijp je de reactie van mij en Terw_Dan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:01:
[...]

Daar kan ik het over eens zijn met je. Over handleiding gesproken: ik had dus de stappen gevolgd van mn behuizing (CM centurion 5). Die afstandspinnen waren volgens mij niet aan de orde gekomen :(.
Dan zal ik je maar alvast vertellen dat koffie ook vaak heet is en dat je het niet over een deel van je lichaam moet gooien. Het staat (in Nederland, althans) (nog) niet op de gemiddelde beker omschreven. |:(

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

PilatuS schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:59:
[...]

Maakt verder niet uit hoor :)

Maar dan begrijp je de reactie van mij en Terw_Dan in ieder geval.
Daarvoor is het hier toch een forum? :+
Maar nu snap ik het in iedergeval, maar wouw ook even niet dat jullie mij als een oplichter aanzagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
The Zep Man schreef op maandag 18 mei 2009 @ 07:31:
[...]

Dan zal ik je maar alvast vertellen dat koffie ook vaak heet is en dat je het niet over een deel van je lichaam moet gooien. Het staat (in Nederland, althans) (nog) niet op de gemiddelde beker omschreven. |:(
Ja, je hebt wel een beetje gelijk. Maar bekijk het eens van de andere kant; In de handleiding gebruikten ze een kast met in de kast gedrukte afstandhoudertjes. Daar kun je dus niks fout aan doen, totdat je een kast treft waar je alle afstandsbusjes handmatig moet plaatsen. Daar ging het mis.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Mr_Atheist schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:24:
[...]

Ja, je hebt wel een beetje gelijk. Maar bekijk het eens van de andere kant; In de handleiding gebruikten ze een kast met in de kast gedrukte afstandhoudertjes. Daar kun je dus niks fout aan doen, totdat je een kast treft waar je alle afstandsbusjes handmatig moet plaatsen. Daar ging het mis.
Gedrukte afstandhouders is ook niet van je en het. Heb tijdens het assembleren bij een computer winkel een paar keer mee gemaakt dat de gedrukte afstandhouder toch sluiting maakte. Daarop hebben we intern ringetjes ingevoerd om dat tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:30:
[...]

Gedrukte afstandhouders is ook niet van je en het. Heb tijdens het assembleren bij een computer winkel een paar keer mee gemaakt dat de gedrukte afstandhouder toch sluiting maakte. Daarop hebben we intern ringetjes ingevoerd om dat tegen te gaan.
Ik heb voor de rest geen ringetjes meegeleverd gekregen. Maar je wilt zeggen dat de afstandsbusjes zelf niet voldoende het kortsluiten tegengaan?? Wil namelijk niet weer een 2e kapotte moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De meeste moederborden hebben netjes een metalen ringetje op het moederbord zelf.
Als jij de afstandsbusjes RECHT (en dat heeft best wat speling, maar een 45 graden hoek oid is teveel) indraait valt het schroefkopje en het busje netjes op zijn plek.

Ringetjes zijn tegenwoordig niet meer nodig dus.
Ik ga dan wel uit van een kast met de gaatjes op de juiste plek, geen idee of een 10-euro-kast-uit-china dat goed heeft hoor.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verder moet je opletten dat je alleen afstandsbusjes plaatst op de plekken waar je moederbord echte schroefgaten heeft. Dus niet maar lukraak overal afstandsbusjes gaan plaatsen zodat het moederbord stevig ligt, want als een busje geplaatst is op een plek waar het niet hoort, kan het ook sluiting veroorzaken op je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rondom de schroefgaten zitten inderdaad metalen ringetjes (op de huidige moederbord zijn die helemaal of voor de helft weg. Waarschijnlijk door de kortsluiting gekomen denk ik?):
http://img190.imageshack.us/img190/483/ab3.jpg
Mag er contact zijn trouwens tussen de afstandbus en één van die ringen? Of krijg je meteen kortsluiting?

Dan had ik nog een vraag, ik heb veel busjes meegeleverd gekregen, maar 2 zijn er afwijkend (bovenop de busjes zijn ze rond afgewerkt, ze passen dus door het schroefgat):
http://img38.imageshack.us/img38/9014/ab1.jpg
Waarom zijn die afwijkend en welke moet ik gebruiken?

Ook heb ik nog een metalen ring en nog een item bij geleverd gekregen:
http://img39.imageshack.us/img39/2497/ab2c.jpg

Iemand daarop nog commentaar?

Nog evt verdere dingen die ik absoluut niet over het hoofd mag zien bij het opnieuw assembleren?

BVD allemaal!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Volgens mij maakt het niet zo gek veel uit welke busjes je gebruikt. Mobo's zijn zo gemaakt dat ze geen kortsluiting maken rondom de gaten die erin zitten.

Dat andere ding is een ferrietring, daar kun je de kabels van je frontpanel doorheen halen om ze te onstoren. Ik gebruik die dingen eigenlijk nooit (volgens mij is dat ook nergens gedocumenteerd hoe te gebruiken, althans, heb dat nooit gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:43:
http://img190.imageshack.us/img190/483/ab3.jpg
Mag er contact zijn trouwens tussen de afstandbus en één van die ringen? Of krijg je meteen kortsluiting?
Die metalen ringen horen contact te maken.
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:43:
Dan had ik nog een vraag, ik heb veel busjes meegeleverd gekregen, maar 2 zijn er afwijkend (bovenop de busjes zijn ze rond afgewerkt, ze passen dus door het schroefgat):
http://img38.imageshack.us/img38/9014/ab1.jpg
Waarom zijn die afwijkend en welke moet ik gebruiken?

Ook heb ik nog een metalen ring en nog een item bij geleverd gekregen:
http://img39.imageshack.us/img39/2497/ab2c.jpg

Iemand daarop nog commentaar?

Nog evt verdere dingen die ik absoluut niet over het hoofd mag zien bij het opnieuw assembleren?

BVD allemaal!
Die afwijkende busjes worden gebruik om je moederbord op z'n plek te houden voordat je heb vast schroeft. Let op dat deze busje een andere schroef draad hebben. De metalen ring word volgens mij gebruikt om storing/ruis op te vangen van je led/switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:52:
[...]

Die metalen ringen horen contact te maken.

[...]

Die afwijkende busjes worden gebruik om je moederbord op z'n plek te houden voordat je heb vast schroeft. Let op dat deze busje een andere schroef draad hebben. De metalen ring word volgens mij gebruikt om storing/ruis op te vangen van je led/switches
Je bedoelt de rechter ring? Waar is die grote ring voor? (Hij lijkt van steen te zijn)

En dat die ijzeren ringen er niet meer/half erop zitten bij mijn hudige mobo. Wat zegt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is gewoon een ferrietkern. Niet nodig verder, je kunt de draad naar je frontpanel hier in 1x omheen draaien. Dat ontstoort (je krijgt een spoel...), maar doet geen hond tegenwoordig meer.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1