Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 07:42:
Bij ons kregen we programmeerlessen in Java, maar onze eigen projecten deden we in C#. Niet in de laatste plaats omdat we met meerdere platformen in aanraking wilde komen tijdens de studie.
Het is, mijns inziens, niet verstandig hier je studiekeuze vanaf te laten hangen. Je kunt beter naar de inhoud van de programmeer (en andere) vakken kijken en het daar van af laten hangen. Als je leert
programmeren, maakt het niet zoveel uit of je C# of Java doet. Het is veel belangrijker om bekend en vertrouwd te raken met de achterliggende filosofie.
Ik kan dit alleen maar beamen. Bij ons hebben we nooit C# gehad, maar wanneer we een project deden en er stond geen eis over welke programmeer taal, kozen we toch voor C#. Die taal hebben we ons als het ware zelf geleerd.
Het heeft qua syntax veel vergelijk met java, maar werkt natuurlijk wel anders. Ik zal je ook NIET aanraden om aan de hand van het PRG-talen pakket je opleiding te kiezen, zoals Worteltaart (

) zegt:
Als je eenmaal leert programmeren, maakt de taal niet meer uit. Hoogstens de methodes, klassen en/of libraries die wat anders heten, maar dat heeft niets met programmeren te maken IMO.
Edit:
Ik denk dat er sws nog heel weinig opleidingen C# gebruiken, omdat het een vrij nieuwe taal is die pas vanaf .net 3.0 een beetje lekker is gaan werken (althans voor mij), we praten dan over het eind van 2006. Het aanpassen / ontwikkelen van een nieuw leertraject waarin C# opgenomen wordt kan best 10 jaar van voorbereiding hebben. Denk hierbij aan het omscholen (bijscholen) van docenten, het aanpassen van licenties en/of ontwikkelomgevingen. Het herschrijven van de opdrachten enz....
Ik denk niet dat er veel scholen zijn waar ECHT C# onderwezen wordt, en als dit al gebeurd, dan denk ik niet dat het meer "om de heb" is dan om de kwaliteit van het lesprogramma.
[
Voor 20% gewijzigd door
Matis op 18-05-2009 08:22
]