[Testcase] Annika in middelheim park

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik m'n flitsparaplu en 2x de SB-600 heb, leek het me hoog tijd om eens een schone deerlijke voor de lens te halen. Het meisje zit bij me op school, en was zeer onzeker over zichzelf, als ik de foto's achteraf bekijk is dit zeker ook wel terug te zien. Wel vind ik dat ze potentie heeft. Ik ga in de toekomst zeker nog met haar samenwerken.

1..
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2163/3538692867_3146644430.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2117/3538625361_062fe6eaf3.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3358/3539451436_a68e356891.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3587/3539234090_742d867254.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3586/3539600118_61b3a7ea60.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2332/3538584517_28466ea39f.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3350/3538385305_400580ca51.jpg

Alleen gemaakt met een D90, icm met de 18-135, nikkor 35mm f/1.8, en enkele close ups die op flickr staan met de tamron 70-200 f/2.8. Ik heb ook een SB-600 op statief met flitsplu(90cm) gebruikt.

Meer op:
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157618247994683/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 20:34 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Knappe meid, maar ze kijkt op elke foto precies hetzelfde en dat is een beetje zonde :P Jij als fotograaf moet er natuurlijk voor zorgen dat zij zich op d'r gemak voelt en af en toe ook een beetje glimlacht ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:03:
Knappe meid, maar ze kijkt op elke foto precies hetzelfde en dat is een beetje zonde :P Jij als fotograaf moet er natuurlijk voor zorgen dat zij zich op d'r gemak voelt en af en toe ook een beetje glimlacht ;)
Besef ik, maar ze wou absoluut niet lachen, en nu ze de foto's na de sessie bekijkt vind ze het spijtig voor mij dat ze het niet heeft gedaan. Ik kende ze ook niet persoonlijk, wat binnenkort wel komt, dan loopt dit allemaal wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Foto's komen zo in ieder geval aardig 'kil' over, je hebt d'r op geen enkel moment even aan het lachen kunnen maken en dan wat foto's kunnen maken of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je keurig werk hebt geleverd. Ik kan met de opmerkingen over dat jij de fotograaf bent en dat jij haar aan het lachen moet maken enigszins in mee gaan.
Maar zij is onzeker, waarschijnlijk haar eerste keer. Zij kent jou niet persoonlijk en jij haar niet.
Hoogstwaarschijnlijk ben jij meer met de gedachten bij de camera, instellingen en je flitsers en met dat in het achterhoofd vind ik dat er best wat moois uit is gekomen.

Spreek je toch gewoon weer een keertje af voor een shoot. Niks aan het handje toch. Dan is zij ook wat zekerder en gaat het allemaal wat makkelijker denk ik.

Goed bezig geweest.

Edit: jammer dat je deze of deze niet plaatst. Hier lacht ze in iedergeval nog beetje :)
Welk diafragma heb je over het algemeen gebruikt? Want ik zou ook graag iets meer DoF gezien hebben. Maar dat is misschien weer smaak afhankelijk. Ik mis het een beetje.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de commentaar. Over het algemeen heb ik wat diafragma betreft tussen 4 en 10 gezeten. Ik heb geprobeerd haar te doen lachen, maar ze hield hem altijd in tot ik de camera weer voor m'n gezicht wegdeed. Het was idd haar eerste keer, maar zeker niet de laatste keer met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Er zijn natuurlijk wel meer expressies dan alleen lachen. Ik zie modellen over het algemeen niet lachen maar meer serieus of bozig kijken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:36:
Dankje voor de commentaar. Over het algemeen heb ik wat diafragma betreft tussen 4 en 10 gezeten. Ik heb geprobeerd haar te doen lachen, maar ze hield hem altijd in tot ik de camera weer voor m'n gezicht wegdeed. Het was idd haar eerste keer, maar zeker niet de laatste keer met mij.
Het probleem is bij velen bekend. Toevallig laatst wel een idee voorbij zien komen dat het proberen waard is.
http://www.youtube.com/watch?v=SebzD3HUeoA [1:35] :)
Heb het zelf niet geprobeerd en het vergt wat oefening, maar als het lastig is om je model ontspannen te krijgen kun je zoiets eens proberen.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoyBijster schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:38:
[...]

Het probleem is bij velen bekend. Toevallig laatst wel een idee voorbij zien komen dat het proberen waard is.
http://www.youtube.com/watch?v=SebzD3HUeoA [1:35] :)
Heb het zelf niet geprobeerd en het vergt wat oefening, maar als het lastig is om je model ontspannen te krijgen kun je zoiets eens proberen.
Zal ik volgende keer eens proberen. Thx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
Prima foto's voor een eerste shoot!
Wat me op valt:
- Ze staat vaak centraal op de foto
- Er zijn weinig poses waar ze niet de camera in kijkt
- Door de serie (op flickr) heen wordt ze steeds iets losser als je naar d'r houding en lach kijkt
- De foto's mogen 600 pix breed (op flickr geen last van) nu verlies je veel vindt ik
- Het pixel-randje binnen de zwarte rand is wat lichter op een aantal foto's; beetje storend

Ik hoop iig op een vervolg, succes!

[ Voor 24% gewijzigd door DrBOB101 op 17-05-2009 22:42 ]

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:10

BCC

Ik vind het juist wel schattig. "Onzekere Annika in het park"

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de commentaar allemaal, het is de eerste keer dat ik hier overwegend positieve commentaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ze kijkt wat onzeker, al met al zijn de foto's niet slecht. Foto 7 is mijn favoriet.

Ook is te zien dat ze af en toe andere kleren aan heeft (zorgt voor mooie afwisseling). Daar heb ik een vraagje over. Hoe doe je op locatie, park, bos, ..... een verkleed partij? Pashokjes zijn er niet :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Om ook nog even positief commentaar te geven na mijn 'negatieve' commentaar op het model d'r gelaatsuitdrukking(en): de kleuren vind ik prima en ook de locaties zijn best goed gekozen eigenlijk, behalve #4, die doet me niet zoveel en #6 vind ik net wat te scheef staan. De kadering is verder ook goed en ook leuk dat ze vaak een andere outfit aan heeft.

Al met al ben je wat mij betreft dus eigenlijk al een heel eind op weg, alleen werd ik in eerste instantie iets teveel afgeleid doordat het model (die er verder heel leuk uitziet en een perfect figuur heeft overigens) altijd vrijwel hetzelfde kijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:10

BCC

vandeMeulenhof schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:13:
Daar heb ik een vraagje over. Hoe doe je op locatie, park, bos, ..... een verkleed partij? Pashokjes zijn er niet :).
Dirty minds, think alike :) Ik vroeg me hetzelfde af.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vind je compisities een beetje gaar (misschien al genoemd, ben ff te lui om door te lezen nu :P ). Het staat hier en daar wat scheef (2, 6, 7) en lichaamsdelen worden soms op rare plekken afgesneden (met name op nummer 1).

Let er verder op dat je haar hoofd in een 'lege ruimte' plaatst. Op foto 1, 4 en 5 lijkt het bij wijze van spreken net alsof er iets uit haar hoofd groeit. Als je bij 4 iets naar links of rechts had gestapt, zat haar hoofd in het midden van het raam waardoor je een 'lijst' krijgt.

Hoop dat je er iets mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op maandag 18 mei 2009 @ 00:03:
[...]

Dirty minds, think alike :) Ik vroeg me hetzelfde af.
Wat betreft het omkleden, ze had een vriendin bij, die is dan altijd met haar ergens in de bosjes gegaan om zich om te kleden.

@sOid
Compositie is iets waar ik nog wat van moet leren. Soms was het moeilijk om ze er helemaal op te krijgen omdat ik de prime erop had staan, en ik vaak niet ver genoeg achteruit kon. De volgende die ik doe met haar, zal op een urbex locatie zijn, waarschijnlijk eind deze week.

Ik heb m'n camera nu op adobeRGB gezet, aangezien ik uitsluitend met lightroom werk, dacht ik dat dit zeker geen kwaad zou kunnen, overigens is alles in raw getrokken, wat me wel wat marge gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
@Kevinneke
Als je in RAW schiet, maakt de kleurmodus niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wolver1ne schreef op maandag 18 mei 2009 @ 07:38:
@Kevinneke
Als je in RAW schiet, maakt de kleurmodus niets uit.
Weet ik, maar het is voor als ik eens in JPG schiet( iets wat ik deze keer dus niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 07:31:
[...]

@sOid
Compositie is iets waar ik nog wat van moet leren. Soms was het moeilijk om ze er helemaal op te krijgen omdat ik de prime erop had staan, en ik vaak niet ver genoeg achteruit kon. De volgende die ik doe met haar, zal op een urbex locatie zijn, waarschijnlijk eind deze week.

Ik heb m'n camera nu op adobeRGB gezet, aangezien ik uitsluitend met lightroom werk, dacht ik dat dit zeker geen kwaad zou kunnen, overigens is alles in raw getrokken, wat me wel wat marge gaf.
Er wordt in de portfolio-reviews van Zack Arias (www.zarias.com) redelijk veel over compositie gesproken. Misschien moet je die eens kijken :)

Overigens, ik zou alleen jpg schieten als je een enorme buffer nodig hebt met veel fps (sportfotografie bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik ook alleen bij zo'n dingen, ik schiet sinds ik m'n D90 heb overwegend in raw. Ik heb wat filmpjes bekeken van die Zack Arias, en ik zal dit wel blijven doen, thx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:45:
Doe ik ook alleen bij zo'n dingen, ik schiet sinds ik m'n D90 heb overwegend in raw. Ik heb wat filmpjes bekeken van die Zack Arias, en ik zal dit wel blijven doen, thx voor de tip
Wat filmpjes? :+ De laatste review die ik keek duurde 74minuten.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne serie! Het valt me wel op dat de meeste foto's van 'bovenaf' zijn genomen.

Ik weet niet of je zelf heel lang bent, of een stuk langer dan het model. Misschien is het een tip op hier op te letten bij volgende shoots, door je knieën gaan en zo.

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:43:
Fijne serie! Het valt me wel op dat de meeste foto's van 'bovenaf' zijn genomen.

Ik weet niet of je zelf heel lang bent, of een stuk langer dan het model. Misschien is het een tip op hier op te letten bij volgende shoots, door je knieën gaan en zo.

Keep up the good work!
Ik ben zelf 1m92. Zij is rond de 1m70. Ik ben vaak door de knietjes gegaan, maar ik heb er blijkbaar toch meestal bovenshots uitgehaald om hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iets wat net aan het licht is gekomen, is dat ze niet zo tevreden is van de foto's, over de stijl, en zichzelf. Het is zo een "artistieke" meid, die foto's wilt die je evengoed met een compact kan nemen. Van die zwaar bewerkte en gespiegelde foto's. Nu heb ik daar zelf geen "artistiek" inzicht voor. En vind het het een beetje grof van haar om de foto's niet goed te vinden. Ze zegt zelf dat ze niet het soort meisje is dat niet in een park wat show wilt staan verkopen. Terwijl dat op de foto's toch helemaal niet zo over komt? Ofwel? Ze vind zelf dat ze op elke foto slecht opstaat, maar ze zegt dan wel dat het aan haarzelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23
Dus wat heb je geleerd? :)

Juist: van te voren samen even kletsen wat voor soort foto's het worden. Laat ook wat voorbeelden zien. Het voordeel is dat zij dan weet hoe t ongeveer wordt, dus is ze minder onzeker. Het voordeel voor jou: je weet beter wat je wil. Als ik van te voren niet weet wat ik wil dan sta ik soms gerust 5 minuten te klooien met wat instellingen en t model kijkt beteuterd en verliest vertrouwen.

Over de foto's: technisch aardige foto's. Wel wat stijfjes kwa composities. Probeer eens schuin, wat meer ledenmaten hakken, meer van lager standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja Savale als ik jou foto's bekijk heb ik ook zoiets van _/-\o_ . Ik zou graag ook zo'n foto's maken, maar weet zelf dat ik daar nog minstens een jaar van weg ben. Als ik zie wat ik op een jaartje al geleerd heb, moet jou soort foto's toch wel lukken binnen 1-2 jaar. Gewoon kwestie van nog veel te oefenen, goed model, en een visagiste en styliste te hebben. Ik leer bij elke shoot bij, maar wat je opmerking betreft, Annika had al mijn foto's al gezien, dus ze wist wel waar ze zich aan kon verwachten, ook moest ik haar elke houding uitleggen, ze had dus zelf geen inbreng, en ik heb er zelf vaak genoeg achter gevraagd.
Pagina: 1