Hallo allemaal,
Ben al een geruime tijd aan het zoeken en proberen om mijn probleem op te lossen.
Het volgende is het geval.
Ik heb meerdere domeinnamen. In dit geval even domein-a en domein-b
Domein-a is mijn hoofddomein (1ste aangevraagd bij hosting provider)
Domein-b is 2de aangevraagd en door provider onder beheerpanel van 1ste domein geplaatst.
Nu heb ik middels htaccess domein-b laten verwijzen naar een map in public_html van de hosting account domein-a op onderstaande wijze.
RewriteEngine On
#Rule-0
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domein-b.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/mapje-b/
RewriteRule (.*) /mapje-b/$1
Dit werkt.
Nu staat er op www.domein-b.nl een hyperlink naar een directorie in mapje-b.
Voor het gemak is de subdirectorie even mapje-b/link met bestandje index.php.
Als ik op het linkje klik in de browser, dan verschijnt daadwerkelijk www.domein-b.nl/link/index.php in de adresbalk van het nieuwe venster.
Type ik nu in de adresbalk www.domein-b.nl/link/index.php in en druk in dan op enter, dan geeft de adresbalk in het venster het volgende weer.
www.domein-a.nl/mapje-b/link/index.php
Moet ik misschien de url rewriten met een htaccess in de map --> mapje-b/links ?
Is er iemand die dit ook wel eens heeft ervaren of misschien weet hoe dit probleem moet oplossen?
Groet,
justnewbie
Ben al een geruime tijd aan het zoeken en proberen om mijn probleem op te lossen.
Het volgende is het geval.
Ik heb meerdere domeinnamen. In dit geval even domein-a en domein-b
Domein-a is mijn hoofddomein (1ste aangevraagd bij hosting provider)
Domein-b is 2de aangevraagd en door provider onder beheerpanel van 1ste domein geplaatst.
Nu heb ik middels htaccess domein-b laten verwijzen naar een map in public_html van de hosting account domein-a op onderstaande wijze.
RewriteEngine On
#Rule-0
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domein-b.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/mapje-b/
RewriteRule (.*) /mapje-b/$1
Dit werkt.
Nu staat er op www.domein-b.nl een hyperlink naar een directorie in mapje-b.
Voor het gemak is de subdirectorie even mapje-b/link met bestandje index.php.
Als ik op het linkje klik in de browser, dan verschijnt daadwerkelijk www.domein-b.nl/link/index.php in de adresbalk van het nieuwe venster.
Type ik nu in de adresbalk www.domein-b.nl/link/index.php in en druk in dan op enter, dan geeft de adresbalk in het venster het volgende weer.
www.domein-a.nl/mapje-b/link/index.php
Moet ik misschien de url rewriten met een htaccess in de map --> mapje-b/links ?
Is er iemand die dit ook wel eens heeft ervaren of misschien weet hoe dit probleem moet oplossen?
Groet,
justnewbie