Toon posts:

Slechtere pc performance

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraagje.

Ik heb laatst mn pc helemaal opnieuw geinstalleerd wegens een foutieve processor (E8400), omdat door de processor ik BSOD's kreeg en mijn bios niet kon flashen. Ik heb een andere erin gedaan en nu is hij een stuk trager. Met een speel genaamd flyff kon ik eerder altijd 2x inloggen dus 2 schermen met ongeveer 40% cpu gebruik. Nu heb ik de E6750, en heb met 1 logg al 100% en met 2x inloggen natuurlijk ook met heel veel lagg. Iemand een idee hoe dit kan?

systeem specs:
4gb ram kingston (2 van 2gb)
E6750 processor (2.66ghz
MSI neo3 FR moederbord.
Windows xp Home Edition Sp3
650 watt voeding
HD4850 videokaart
onboard geluidskaart
onboard netwerkkaart
500gb harde schijf

Verwijderd

Wat heb je voor voeding? 650 Watt zegt 0,0
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en testen zou ik zeggen.
Wat is trouwens je CPU temp idle en load?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 18:34 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je mist nu ook toch 2x 400mhz per core toch? Lijkt me wel logisch dat dingen iig iets langzamer gaan.
Maar wat je verteld is wel erg extreem.. Ik zou alles even nalopen. Videodrivers enzo..

[ Voor 70% gewijzigd door maratropa op 17-05-2009 18:42 ]

specs

Verwijderd

Als je vista net opnieuw hebt geinstalleerd gaat tie je HDD indexeren als je ingelogt bent, dit kost veel CPU kracht.

Kijk je processen maar, staat wss een windows process dat veel CPU gebruikt.. ben de naam ff kwijt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 18:58 ]

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Alleen gebruikt sjabloon Windows XP SP3 ipv Windows Vista.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen vista maar windows xp home edition. En al mn drivers zijn er, maar up to date weet ik niet kan ik dat op deze site ergens zien een kameraad zei dat je iets kon vinden met een bepaald bestand waardoor je de updates kunt krijgen fso.. waar kan je idle en load zien?:P ff vergete xD

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 19:09 ]

Verwijderd

dahakon schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:05:
Alleen gebruikt sjabloon Windows XP SP3 ipv Windows Vista.
Pardon, overheen gelezen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:06:
waar kan je idle en load zien?:P ff vergete xD
Je temperatuur van de CPU onder idle en load.
Bijvoorbeeld uit te lezen met CoreTemp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:06:
En al mn drivers zijn er, maar up to date weet ik niet kan ik dat op deze site ergens zien een kameraad zei dat je iets kon vinden met een bepaald bestand waardoor je de updates kunt krijgen fso..
via driver agent kan dat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:19:
[...]

Je temperatuur van de CPU onder idle en load.
Bijvoorbeeld uit te lezen met CoreTemp.
77graden to TJmax fso, das wel hoog als je weet dat het maar 50 graden mag worden.......
2004.97 mghz frequency
VID 1.3500 V

Verwijderd

Topicstarter
ik heb driver agent gedownload en zegt dit:
ICH 10 Family PCI express root port 1, port 2 and port 6 zijn bad.
ICH10R LPC Interface controller is ook bad.

Verwijderd

Topicstarter
kan alleen niet downloaden die drivers want dan moet je dokke ........

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan zit je echt op de verkeerde site te kijken. Kijk gewoon op de site van de fabrikant van de hardware. Het is daar gratis...

Bovendien heeft -The_Mask- al een relevante vraag gesteld waar je geen antwoord op gegeven hebt: welk merk+type 650W voeding heb je?

Oslik blyat! Oslik!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:27:
kan alleen niet downloaden die drivers want dan moet je dokke ........
Niet doen, die driver agent dingen zijn pas bad ;)

Je zegt dat je je BIOS niet kon flashen met de E8400, dan neem ik aan dat je dat wel kunt met de processor die je nu hebt ?
Ik snap het probleem dan niet, flash gewoon het BIOS met je huidige CPU en zet daarna de E8400 terug met nieuwe koelpasta, en eventueel een nieuwe koeler.

Overigens is het altijd beter om Windows opnieuw te installeren bij veranderen van hardware.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:35:
[...]

via driver agent kan dat.
Die programma's leveren meestal meer troep dan driver. ;)
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:20:
[...]

77graden to TJmax fso, das wel hoog als je weet dat het maar 50 graden mag worden.......
2004.97 mghz frequency
VID 1.3500 V
77 graden to TJmax betekend: 77 graden tot de Tjunction max.
Oftewel 77 graden zit die nog van de 25 graden af, maar dat kan eigenlijk niet want dan is de wel heel koud.
Dus volgens mij klopt het niet echt wat je zegt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:56:
[...]

Die programma's leveren meestal meer troep dan driver. ;)
[...]

77 graden to TJmax betekend: 77 graden tot de Tjunction max.
Oftewel 77 graden zit die nog van de 25 graden af, maar dat kan eigenlijk niet want dan is de wel heel koud.
Dus volgens mij klopt het niet echt wat je zegt. ;)
moet ik screenshot maken xD?

Verwijderd

Topicstarter
mn voeding Real Power M620 is mn voeding. 620 watt standaard d8 ik en 700 piek

Verwijderd

Topicstarter
bios is al geflasht en is gelukt met de E6750 maar niet met de E8400. Dus was processor foutief waarschijnlijk die is naar de fabriek toegestuurd. De processor gaf btw meerdere mankementen......

Verwijderd

Topicstarter
nu geeft core temp btw aan dat het 23 is.......

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 19:54
Hoe zit het nu dan met je bios als dit mislukt is? Als je bios niet goed functioneert presteert je pc sowieso niet lekker, als die uberhaupt al opstart

oh anders triple post je even vlak voor ik antwoord 8)7

maar ik zou nog even al je settings nakijken in de bios dan.

en als je E8400 al problemen had en je E6750 ook dan zou ik het probleem trouwens eens ergens anders gaan zoeken dan de processor zelf

[ Voor 50% gewijzigd door haakjesluiten op 17-05-2009 21:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:18:
mn voeding Real Power M620 is mn voeding. 620 watt standaard d8 ik en 700 piek
MEER dan genoeg dus. ;)
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:19:
bios is al geflasht en is gelukt met de E6750 maar niet met de E8400. Dus was processor foutief waarschijnlijk die is naar de fabriek toegestuurd. De processor gaf btw meerdere mankementen......
Een CPU is zo goed als nooit kapot en als die kapot is, is die (zo goed als) altijd helemaal kapot en niet half.
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:20:
nu geeft core temp btw aan dat het 23 is.......
Maak dan toch maar even een screenschot.

Verwijderd

Topicstarter
screenie[img]C:\Documents and Settings\Algemeen\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen[/img]

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 11:00 ]

Verwijderd

Mmmm, ik kan net niet in jouw Documenten kijken. Maar heb je al bijna gehacked.
Maar misschien is het toch handiger om de screenshot ergens anders neer te zetten.
Bijvoorbeeld bij Tinypic. :)

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
uhmz hij doet het niet... miss ff uploaden op tinypic of imageshack?

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:06
offtopic:
Vind het wel bepaald jammer dat zulke fouten nog hier worden gemaakt ;( ;(

een alternatief ;) http://imageshack.us/

[ Voor 17% gewijzigd door FireBladeX op 18-05-2009 11:08 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 12:17
Een CPU is zo goed als nooit kapot en als die kapot is, is die (zo goed als) altijd helemaal kapot en niet half.
Toch knap, dat met de weinig ervaring die TS heeft, hij kan bepalen dat een CPU kapot is.
Inderdaad, in mijn ervaring (en ik zie toch bijna 1000 nieuwe systemen per jaar in losse onderdelen) is een cpu vrijwel nooit defect.
Meestal is hij incompatible met je moederbord (verkeerde bus snelheid, of 65 - 45nM uitwisselen is ook niet echt aan te bevelen) maar heel vaak is het toch de bios die verouderd is.

Dus tijdelijke andere (oudere) processor erin, bios flashen, en de nieuwe processor erin, het het boeltje werkt gewoon.
Persoonlijk denk ik dat deze RMA nodeloos is geweest...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:59:
screenie[[url="C:\\Documents and Settings\\Algemeen\\Mijn documenten\\Mijn afbeeldingen"]afbeelding[/url]]
Ik zou als ik jou was inderdaad van de cpu afblijven als dit al niet goed gaat

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/1716/coretempa.pngoeps foutje xD haha, en word hier gehackt dan? :O
maar hier is screenie

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 11:50 ]

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Gezien je screenie denk ik dat je bij je apparaat beheer onder computer een ACPI uniprocessor hebt staan. Dit daar je een dual core processor hebt maar maar 1 core zichtbaar is. hier staat een nette guide hoe je je HAL kunt omzetten naar de multiprocessor variant.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Weet je wel zeker dat je nu een E6750 hebt? Op je screenshot staat namelijk maar 1 core en 2000 MHz (al zal dat laatste door Speedstep oid komen). Als je het niet zeker weet, gebruik dan even CPU-Z om te checken. Wanneer er maar 1 core enabled is, verklaart dat waarschijnlijk je problemen.

Rail Away!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:33:
[...]

MEER dan genoeg dus. ;)

[...]

[...]

Maak dan toch maar even een screenschot.
Half kapot heb ik toch wel een aantal keren meegemaakt hoor, nog nooit met een intel eigenlijk maar dat kan toeval zijn. Het nare is dat je niet direct door hebt dat het de processor is. De meest vage (software gerelateerde) fouten doen zich voor. Toen het een paar weken leek alsof ik een virus had en al 4 keer windows opnieuw had geinstalleerd bleek dat de processor af en toe herkend werd als een heel ander type met hele andere specificaties. Gelukkig onder garantie en na vervanging liep alles als een zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
waar staat dat onder apparaatbeheer dan enige wat ik zie van ACPI is vaste functieknop. ik zie onder computer wel ACPI pc

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:08:
[...]

Half kapot heb ik toch wel een aantal keren meegemaakt hoor, nog nooit met een intel eigenlijk maar dat kan toeval zijn. Het nare is dat je niet direct door hebt dat het de processor is. De meest vage (software gerelateerde) fouten doen zich voor. Toen het een paar weken leek alsof ik een virus had en al 4 keer windows opnieuw had geinstalleerd bleek dat de processor af en toe herkend werd als een heel ander type met hele andere specificaties. Gelukkig onder garantie en na vervanging liep alles als een zonnetje.
daarom is de E8400 ook terug naar de fabriek gestuurd voor garantie :)

• Xorsist
ACPI pc, Uniprocessor of Multiprocessor? Want het lijkt momenteel dat maar 1 van je 2 cores gebruikt word waardoor die computer inderdaad ERG veel trager word tov die 8400.

Verwijderd

Topicstarter
bij CPU-Z staat onderaan Cores 1, dus 1 core staat aan?

Verwijderd

Topicstarter
Xorsist schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:18:
ACPI pc, Uniprocessor of Multiprocessor? Want het lijkt momenteel dat maar 1 van je 2 cores gebruikt word waardoor die computer inderdaad ERG veel trager word tov die 8400.
waar kan ik zien Uniprocessor of Multiprocessor?

• Xorsist
Ja even googlen op vervangen van je HAL (uniprocessor > multiprocessor) en anders is misschien het snelste even een herinstall.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap je niet, hoe bedoel je googlen op vervangen van je HAL? en met herinstall een nieuwe installatie van windows of nieuwe driver herinstall?

Verwijderd

Topicstarter
dit staat btw op details bij computer. ACPI-pc ROOT\ACPI_HAL\0000
onder de computer staat alleen ACPI-pc Advanced Configuration and Power Interface

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 12:34 ]

• Xorsist
Dat staat er bij mij ook, maar als je uit dat lijstje even naar hardware IDs gaat staat er bij mij acpiapic_mp
en bij jou waarschijnlijk acpiapic_up of zoiets.

Ik werk met de engelse versie van xp dus bij mij staan dingen nog wel eens op een andere plaats.

Verwijderd

Topicstarter
acpipic_up

• Xorsist
HAL options after Windows XP or Windows Server 2003 Setup

En dan met name punt 4 in de opmerkingen.

Verder staat er uitgebreide informatie over hoe je een andere HAL kunt forceren bij een inline upgrade in het genoemde artikel onder Referenties.

[ Voor 49% gewijzigd door Xorsist op 18-05-2009 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik die Sysprep?
U kunt een Sysprep-installatiekopie die is gemaakt op een computer die gebruikmaakt van een ACPI-pc (Advanced Configuration and Power Interface), ACPI PIC HAL (Halacpi.dll), implementeren op een computer die de volgende HAL-typen gebruikt:
ACPI-pc (Advanced Configuration and Power Interface), ACPI PIC HAL (Halacpi.dll)
en met punt 4 in de opmerkingen ik snap niet helemaal wat ze bdoelen...

Verwijderd

Topicstarter
de E6750 heeft toch 1 proccesor met 2 processoren? dus wat voor soort processor is het dan?

• Xorsist
Sysprep heb je in deze niets mee te maken omdat dit door sysadmins gebruikt word om in 1 keer een image te maken om naar 10-10000 systemen ineens uit te rollen.

Als je even verder kijkt naar het artikel onderaan bij referenties staat daar aangegeven welke verschillende HAL's er zijn. Zo te zien gebruik jij deze
Advanced Configuration en Power Interface (ACPI) PC
Van toepassing op een moederbord voor één processor met één processor.
Nu zul je middels een inline upgrade (zoals vermeld in de referenties) deze moeten selecteren
ACPI Multiprocessor PC
Van toepassing op een ACPI-computer met meerdere processors.
In deze slaan meerdere processors ook op meerdere cores ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus even samengevat :P, wat moet ik nu precies doen. haha

• Xorsist
How to perform an in-place upgrade (reinstallation) of Windows XP

Dit artikel goed doorlezen en dan met name het gedeelte onder methode 2

How to force a Hardware Abstraction Layer during an upgrade or an installation of Windows XP

Dit artikel doorlezen en het gedeelte een systeem HAL forceren combineren in het stappenplan onder methode 2 van het eerste artikel

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
edit: nvm oude quote, blabla

[ Voor 92% gewijzigd door rodie83 op 18-05-2009 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik moet deze toch kiezen?
Van toepassing op een ACPI-computer met meerdere processors.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sjabloon, we verwachten op GoT dat je zelf wel de moeite neemt om je eigen probleem op te lossen en er zelf actief mee aan de gang te gaan. In de laatste post zie ik eigenlijk alleen maar vragen van je terug die met een beetje eigen inzet prima zelf op te zoeken zijn in bijvoorbeeld de MSKB.
Er zijn genoeg links geplaatst die je op weg kunnen helpen, doe daar dan ook wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag dat allemaal omdat ik geen schade wil aanrichten aan mijn pc. en ok ik zal ermee bezig gaan.

• Xorsist
Ik begrijp je vragen wel en om antwoord te geven op je laatste vraag ja die moet je kiezen. Alleen dit is niet een helpdesk maar een forum waar hoge waarde gehecht word aan zelfredzaamheid zoals al door TERW_DAN aangegeven werd.

Verwijderd

Topicstarter
ok

• Xorsist
En? Ben je er nog uit gekomen?
Pagina: 1