Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2007] Gezochte waarde markeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Excel-bestand waarin lange formules staan. Binnen de formule wordt bijvoorbeeld op een naam met een specifieke formule gezocht. Omdat er zoveel namen in de formules staan is het lastig om soms snel de desbetreffende naam en specifieke formule te vinden. Ik wil op naam zoeken zodat ik dan snel de desbetreffende formule kan zien en zo dit onderdeel van de gehele formule kan verwijderen als de naam niet meer nodig is.

Zoeken en vervangen werkt ook niet omdat de formules afzonderlijk zo lang zijn dat ze niet in het venster zoeken naar passen. Mijn vraag is daarom is de lengte van de te zoeken waarden aan te passen? Zo niet is het mogelijk om op een waarde te zoeken en de gevonden waarde in de formule balk bijvoorbeeld geel te markeren?

Hieronder is een screen te zien waar je de opmaak van de te zoeken cel kunt instellen? Ik wil nu dat de gevonden waarde juist een kleur krijgt. Ik zou nu willen dat klaas bijvoorbeeld geel gaat oplichten in de formule balk.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2cyhf84.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 18:08 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

Reptile209

- gers -

Waarom probeer dit te bereiken? Misschien is er een makkelijkere oplossing dan waar je nu naar op zoek bent.

Twee losse algemene tips:
• meestal is een 'uitzonderlijk lange formule' een teken dat je niet optimaal bezig bent, dus misschien kan herschrijven van je formule (met een paar hulp-kolommen of gebruik maken van een ingebouwde functie) al wonderen doen.
• als je in je sheet gaat zoeken-en-vervangen naar '=' en vervangen door bijvoorbeeld '#' (of een ander teken dat je verder niet gebruikt en geen rekenteken is). Dan worden je formules gewone teksten in de cellen en kan je dus makkelijker kijken wat er allemaal gebeurt. Als je klaar bent vervang je alle '#' weer door '=' en je formules werken weer.

Zo scherp als een voetbal!