Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56
Ik woon nog thuis, in een oud huis (350 jaar+, 18 jaar geleden opgeknapt). D.w.z. dat er alleen wat houten balken en zo tussen de verdiepingen zitten en geen beton of zo. Als ik mijn muziek harder dan goed verstaanbaar zet, wat ik regelmatig doe, kun je in de woonkamer onder mij erg goed de bass horen. Mijn vader vindt het niet zo'n probleem (of heeft zich er al aan overgegeven :+ ), maar ik vind het toch wat socialer als dit doordreunen minder wordt.
Hoe zou ik dit (op een betaalbare manier) aan kunnen pakken? Ik heb mijn subwoofer al op een plank onder mijn bureau gelegd i.p.v. op de vloer.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Op spikes zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Helpt dat echt? De subwoofer heeft nu 4 rubbertjes, maar die zijn slechts 2mm hoog, heeft weinig effect op vloerbedekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Ja dat helpt wel goed, want je hebt nog maar een heel klein oppervlak wat de vloer raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ja, dat voorkomt zeker al een hoop 'directe' trillingen. Het beste kun je onder die spikes nog een laag rubber leggen oid, ik denk dat dat al aanzienlijk wat overlast scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:38

GaMeOvEr

Is een hork.

Tegel, sub op spikes op de tegel.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph3n0m
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05-2020
Wat voor tegels raden jullie aan?
Gewone stoeptegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zware tegels :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ph3n0m schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:09:
Wat voor tegels raden jullie aan?
Gewone stoeptegels?
Stoeptegels, of nog beter, grindtegels of betontegels.
Hoe zwaarder hoe beter. Als je je rug bijna breekt bij het tillen zit je goed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
McKaamos schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:12:
[...]

Ik denk dat je dan niet meer goed zit als je rug (bijna) breekt, dan lig je bij een fysio :P

Maargoed ontopic : Ik heb een tijdje terug zo'n piepschuim laag onder mijn sub van de Z-5500 gelegt.
Dit werkt niet helemaal zoals ik wil? Hoe komt dit? Absorbeert dat piepschuim de dreun niet?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 13:45
McKaamos schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:12:
[...]

Altijd een mooie maatstaf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Ik las ergens anders over rubberen balletjes doormidden snijden en dan daar de woofer op zetten. Zoals hier te zien. Dit is goedkoper dan spikes. Want waar zijn betaalbare spikes te halen? Ik heb geen zin om €5/stuk te betalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hell, dan kijk je toch of je zelf nog iets hebt liggen om te gebruiken als spike? Hoe zwaar is je sub? Misschien kan je je moeders naaidoos leeg roven en daar wat naalden uit gebruiken? Ff wat gaatjes in een plaat en ze dan met plaat en al onder de sub doen?
DennusB schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat je dan niet meer goed zit als je rug (bijna) breekt, dan lig je bij een fysio :P

Maargoed ontopic : Ik heb een tijdje terug zo'n piepschuim laag onder mijn sub van de Z-5500 gelegt.
Dit werkt niet helemaal zoals ik wil? Hoe komt dit? Absorbeert dat piepschuim de dreun niet?
Mwah een paar bezoekjes aan de fysio moet je er maar voor over hebben hoor :+

Piepschuim is leuk tegen hoge tonen. Bij lage tonen shaked het piepschuim gewoon met de sub mee en brengt de trillingen over naar de vloer.

Het hele idee is dat je de sub ontkoppelt van de vloer zodat de trillingen niet doorgegeven worden.
Kleine contactpunten en desnoods meerdere lagen die ten opzichte van elkaar kunnen bewegen (sub, spikes, plank, spikes, plank bijvoorbeeld) zijn de beste methode om lage tonen niet door te geven.

[ Voor 69% gewijzigd door McKaamos op 17-05-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph3n0m
Werken grindtegels ook zonder spikes?
Of is er nog iets te improviseren?
Ik vind 10 euro perstuk wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ph3n0m schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:19:
Of is er nog iets te improviseren?
Ik vind 10 euro perstuk wat te duur.
Nee, tegels opzich helpen niet. Of beter gezegd, lang niet genoeg. Je hebt dan nogsteeds veel contact oppervlak.
Zoals ik al zei is klein contact oppervlak beter.

Als je nog een plankje hebt liggen en een boormachine hebt kan je zelf iets improviseren. Mits de sub niet al te zwaar is natuurlijk.
Een paar stevige naalden uit je moeders naaigereedschap, vastgezet in een plank zouden voldoende moeten zijn.

edit:
Het gaat er iig om dat het contactoppervlak verkleint. Spikes zijn het beste, maar je zou natuurlijk zelf iets kunnen maken wat hetzelfde doel heeft. Houten deuvels die je spits afschuurt doen exact hetzelfde, maar dan voor minder geld.
Een paar stevige spijkers of schroeven kan je ook gebruiken voor hetzelfde doel. Be creative!

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 17-05-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ph3n0m schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:19:
Ja. Het idee is om te voorkomen dat je subwoofer de grond in trilling brengt. Dat doe je door de grond zo zwaar mogelijk te maken. Vandaar die grindtegel.

Maar als je 'm nu harder zet stuitert je subwoofer omhoog door de paneel-trillingen. Dat kun je op twee manieren voorkomen. Met 'dragers' (spikes of wat dan ook) op de stijve ribben van je kast (die dus niet trillen) of door een laag schuim tussen je kast en de grindtegel. Het midden van ieder paneel trilt (behalve als je betonnen speakers hebt) maar de ribben van de kast bewegen vrijwel niet. Op dat punt zijn er dus nauwelijks trillingen die overgebracht kunnen worden op andere vlakken.

Het hoeven geen spikes te zijn. Alles met een klein oppervlak, hard en slipvrij genoeg, voldoet. Vier houten blokjes doen het net zo goed als bergkristallen spikes met een goud/zilver/beryllium-coating.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph3n0m
Heel erg bedankt voor de informatie.
Welke tegels zijn het beste i.c.m. spikes?
Ik kan voor niets aan alle gewone tegels etc. komen. (Dus geen marmer en natuursteen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Ik heb net 4 lange schroeven door een houten plank heen gejaagd en daar de sub op gezet, maar door dat verhaal over die stijve ribben twijfel ik nu of dit wel maximaal effect heeft. Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ wel op een tegel zetten natuurlijk...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Oh ja.. handige tip: neem geen 4 maar 3 spikes / schroeven :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik zoek behalve trilling van speakers zowiezo naar geluidsdemping op mijn vloer. Buurvrouw onder me heeft er soms last van en ik wil dat minder maken. Maar was niet van plan zwevende vloer te creeeren. Zou van die isolatieplaten die je onder laminaat gebruikt met daarover hoogpolig tapijt ook helpen kwa geluidsisolatie? Los daarvan natuurlijk de woofers op tegel met spikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Tegen de hoge tonen, ja. Voor de lage tonen minder, maar daar heb je de spikes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
McKaamos schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:21:
Tegen de hoge tonen, ja. Voor de lage tonen minder, maar daar heb je de spikes voor.
Dat is dus ook de bedoeling. Bass heb ik op zich zowiezo niet zo hard staan vanwege onderbuurvrouw maar wil gewoon wat extra's zodat het algehele volume (en das ook niet heel hard) ook verminderd wordt naar haar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:22

R-B

Blokkert

teacher schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:08:
Oh ja.. handige tip: neem geen 4 maar 3 spikes / schroeven :)
3 spikes en een mooie marmeren tegel of zo :>

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

TKing schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:44:
Ik heb net 4 lange schroeven door een houten plank heen gejaagd en daar de sub op gezet, maar door dat verhaal over die stijve ribben twijfel ik nu of dit wel maximaal effect heeft. Wat bedoel je daarmee?
Je moet de 6 panelen waaruit de kast van de subwoofer bestaat zien als een variant op de Chladni-plaat.

Een Chladni-plaat is een stalen plaat die in het midden vastzit en die je met een strijkstok in trilling brengt. Afhankelijk van waar en hoe je dat doet krijg je mooie patroontjes als je zand over de trillende plaat strooit.

http://www.youtube.com/watch?v=EprMFajNzfQ

Doordat het midden vastzit is de amplitude van de golf daar altijd 0, en de rand van de plaat kan behoorlijk trillen, afhankelijk van de frequentie en de staande golven in de plaat.

Een paneel van je luidspreker is precies omgekeerd. De rand van het paneel zit vast aan vier anderen en kan dus nauwelijks bewegen en de 'aandrijving' vind in het midden van het paneel plaats. Maar verder zou je dezelfde vormen op de panelen van je kast kunnen krijgen, met voldoende volume, een slecht ontworpen kast en wat fijn zand.

Maar da's dus de reden dat je je kast wilt dragen aan de randen. Drie of vier spikes maak niet uit, op de rand maakt wel uit, want daar trilt het paneel minimaal, en is er dus een minimum aan energie die overgedragen wordt op de vloer of de grindtegel eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Niet bedoeld al topic-kaping, maar ik zit met hetzelfde "probleem" en heb gewoon twee algemene vragen. Dus dan net zo goed hier als een nieuw topic :)

Als ik op sites zoek hebben ze het over spikes en dan weer over cones. Het verschil lijkt dat spikes dus een stuk puntiger zijn, zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wwdLmJTWSsacjFmFX9npJcgJ/full.jpg

En cones zijn gewoon wat lomper (zoals de naam al zegt)?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RKWcAPA7ggkEyrv5dAsFHN59/full.jpg

Dus welke zijn het beste voor een sub van 10kg?

En hoe zet je deze het beste vast?
Bij sommige setjes leveren ze dubbelzijdige plakkers mee. En andere artikelen moet je zelf in je sub zien te boren/schroeven/draaien.

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 18-05-2009 00:59 . Reden: Plaatjes ter verduidelijking. ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:22

R-B

Blokkert

Ik heb een set spikes, die zijn met enige moeite wel te plakken met tape of lijm onder je rubberen voeten..

Improvisatie :P

[ Voor 0% gewijzigd door R-B op 18-05-2009 14:28 . Reden: c = s ]

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Ik heb trouwens gemerkt dat alleen schroeven niet zo veel helpen en ik heb geen zin in een grindtegel op mijn kamer, dus ga ik het anders aanpakken. Ik pak een stuk oud dekbenovertrek en dat schroef ik met twee latten tegen de onderkant van mijn bureau aan. Zo heb ik een netje waarin de sub hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:38

EraZor

Don't mention the war

R-B schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:34:
Ik heb een set spikes, die zijn met enige moeite wel te plakken met tape of lijm onder je rubberen voeten..

Improvicatie :P
?

Improvisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:09
TKing schreef op maandag 18 mei 2009 @ 07:40:
Ik heb trouwens gemerkt dat alleen schroeven niet zo veel helpen en ik heb geen zin in een grindtegel op mijn kamer, dus ga ik het anders aanpakken. Ik pak een stuk oud dekbenovertrek en dat schroef ik met twee latten tegen de onderkant van mijn bureau aan. Zo heb ik een netje waarin de sub hangt.
Nice ! :D d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Kijk ook eens goed naar de plaatsing van de subwoofer, de kans bestaat dat hij nu op een ongunstige plek staat zodat je hem vrij hard moet zetten om hem goed te horen op de luisterpositie.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Hij staat onder mijn bureau, bij mijn voeten dus. Niet zo heel diep, zeg maar. Hij staat ook met de speaker in mijn richting. Op mijn bureau is er geen plaats voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

FeaR1986 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:03:
Niet bedoeld al topic-kaping, maar ik zit met hetzelfde "probleem" en heb gewoon twee algemene vragen. Dus dan net zo goed hier als een nieuw topic :)

Als ik op sites zoek hebben ze het over spikes en dan weer over cones. Het verschil lijkt dat spikes dus een stuk puntiger zijn, zoiets dus:
[afbeelding]

En cones zijn gewoon wat lomper (zoals de naam al zegt)?
[afbeelding]

Dus welke zijn het beste voor een sub van 10kg?

En hoe zet je deze het beste vast?
Bij sommige setjes leveren ze dubbelzijdige plakkers mee. En andere artikelen moet je zelf in je sub zien te boren/schroeven/draaien.
Euh het verschil is dat de bovenste geboord moet worden en de onderste geplakt kan worden. De "beste" is dus een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Kijk eens naar deze spikes: http://cgi.ebay.de/ABSORB...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
4 stuks voor 12 euro thuis op de mat.

Ze werken goed voor mijn woof...ik heb alleen zwarte...
http://cgi.ebay.de/ABSORB...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

13,50 voor 8 stuks.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 22:19

Guldan

Thee-Nerd

In mijn speakers kunnen de spikes ook geschroefd worden. Is het niet mogelijk om gewoon schroeven van dezelfde diameter te kopen en deze dan aan de onderkant af te zagen en in een punt te slijpen? of is dat weer te simpel bedacht?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat kan ook prima.
Niet vergeten om op een steen of ander steenachtig materiaal met genoeg massa te zetten, anders heeft het totaal geen nut.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102122

In tegenstelling tot wat veel mensen denken zullen spikes niet ontkoppelen, maar juist koppelen. Dat het contactoppervlak klein is heeft er niks mee te maken. Als je een stemvork met het bolletje op een tafel plaatst, dan maakt dat toch ook enorm veel geluid? En het contactoppervlak van een zo'n bolletje is ook klein, net als die van een spike. Een stemvork met spike zou uitstekend zijn trillingen op de plaat overbrengen.

De bedoeling van een spike is dat hij door eventueel tapijt heen prikt, en de luidspreker aan de betonnen vloer wordt gekoppeld. Zo worden de trillingen van de (lichte) houten kast naar de veel zwaardere betonnen vloer geleid. De betonnen vloer heeft zo'n lage resonantiefrequentie dat deze niet mee zal doen op de bas. Op deze manier krijg je een demping van de kastresonantie en dus een strakkere bas.

De juiste oplossing is hier wel genoemd. Koppel de luidspreker via 3 spikes aan een zware tegel, en isoleer deze tegel van de houten vloer. Isolatie wil goed met rubber, of de balletjes die doormidden gesneden zijn. Ook siliconenkit in ijsblokjesmal geeft goede isolatieblokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:42
Graniet helpt ook goed. Maar is dan wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Auralex Subdude
Afbeeldingslocatie: http://av123.nl/accessoires/auralex/subdude/files/Pasted%20Graphic%201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 08-03 20:55
Is dat zoiets als dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.jrrshop.com/images/images_big/auralexmopad.jpg

Ik woon twee hoog, direct onder mij wonen mensen. Daaronder weer niks. Ik heb een Logitech Z5400 surround set, en kort geleden stond de subwoofer nog direct op de grond. Ik heb er nu een koffer onder staan om het te dempen maar heeft dit uberhaupt wel zin?

Niet zo lang geleden(toen de sub dus nog op de grond stond zonder iets eronder) kwam die buurman langs en vroeg wat voor gedreun dat toch was, en dat wil ik voorkomen. Ik draai allang zachter dan normaal,maar kom op zeg...het moet wel een beetje aan kunnen staan. Ik heb begrepen van iemand dat piepschuim onder de sub heel dempend schijnt te werken, of zijn inprincipe voetjes voor de sub al genoeg? (ik heb die niet hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Laatst online: 22-05 20:18

SNEAK-NL

galloooooooooooo

4 wasmachine rubbers, daarop een plaat natuursteen van 5cm dik (40x40 ofzo, moet je even meten met je sub) dan je sub op spikes daarbovenop, geluid word strakker en je resonantie verminderd behoorlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
SNEAK-NL schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:04:
4 wasmachine rubbers, daarop een plaat natuursteen van 5cm dik (40x40 ofzo, moet je even meten met je sub) dan je sub op spikes daarbovenop, geluid word strakker en je resonantie verminderd behoorlijk :)
Wasmachine rubbers? Waar vind ik die dan? :P. Natuursteen platen, is dat prijzig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

wasmachine rubbers kan je bij je willekeurige doe het zelf zaak wel vinden, natuusteen had ik 6 platen voor 30 euro hier in Amersfoort :)

edit: kijk even of je in sierbestratings verkoop bedrijf in de buurt heb, meeste mensen lazeren dat soort tegels namelijk in de tuin ;)

[ Voor 33% gewijzigd door SNEAK-NL op 20-11-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-05 16:39

BHQ

Een tennisbal platform werkt wellicht ook. Ben je nog creatief bezig ook :+

Een subwoofer uit de hoek weghalen (mocht-ie daar staan) scheelt ook al wat decibellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

devilsnight schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:12:
Wasmachine rubbers? Waar vind ik die dan? :P. Natuursteen platen, is dat prijzig?
Een flinke stoeptegel staat wat minder chique dan natuursteen, maar werkt net zo goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Anoniem: 14829 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:22:
[...]
Een flinke stoeptegel staat wat minder chique dan natuursteen, maar werkt net zo goed. :)
oneens , natuursteen is harder met een hogere dichtheid dan een stoeptegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SNEAK-NL schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:55:
oneens , natuursteen is harder met een hogere dichtheid dan een stoeptegel
Klopt helemaal, maar voor dit doeleinde maakt 't 0,0 verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Hij staat iets van een hoek vandaan, dus net niet in een hoek zeg maar. Ik zit qua geld erg slecht nu, dus kan me niet al teveel veroorloven. Ik zal eens kijken of ik het tijdelijk kan oplossen met piepschuim en anders blijft die koffer er gewoon nog even een tijdje onder liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die koffer lijkt me niet ideaal, omdat dat ding ook als klankkast gaat werken. Je onderburen hebben er minder last van, maar voor jou wordt het geluid er alleen maar slechter op.
Maar de sub op een stoeptegel op een 5cm dikke tempex plaat of genoemde wasmachinerubbers of tennisballen moet te doen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hmm wij hadden vroeger ook zo'n probleem in onze jeugdsoos, we hebben het opgelost door de sub met fietsbanden op te hangen aan de onderkant van de bar, echt je hoorde vrijwel niets buiten die toko (en ja het was hard we draaide bagger hardcore :p )

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 14829 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:22:
Een stoeptegel kun je trouwens prima spuiten/schilderen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Dit zei iemand op een andere forum en opzich....

Kijk eens bij de bouwmarkt , daar hebben ze rubberen tegels die onder een glijbaan of schommel kunt leggen

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 14829 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:14:
Klopt helemaal, maar voor dit doeleinde maakt 't 0,0 verschil.
Het enige wat telt is de interne demping en de soortelijke massa. Beton heeft een hoge interne demping en is dus veel beter dan natuursteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

devilsnight schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:40:
Dit zei iemand op een andere forum en opzich....

Kijk eens bij de bouwmarkt , daar hebben ze rubberen tegels die onder een glijbaan of schommel kunt leggen

:)
Die heb ik ook onder mijn sub liggen. Scheelt zeker wat :)
Pagina: 1