Sinds een tijdje heb ik een Gigabit en nou wil ik daar graag een wireless lan bij hebben, zodat ik niet iedere keer kabels door de kamer heb liggen als ik m'n laptop gebruik. Hiervoor heb ik de volgende netwerk componenten:
- Speedtouch 546 DSL modem
- Linksys SD2005 Gb Switch
- Linksys WTR54GC Wireless broadband router
De Speedtouch modem is verbonden met de Linksys SD2005 en aan de Linksys SD2005 hangen m'n desktop, m'n PS3 en de wireless Linksys.
Nou heb ik het wel voor elkaar gekregen dat de laptop via het wireless lan online kon, maar de laptop kon toen niet bij de shares op m'n desktop. De desktop en laptop zaten toen ook allebei in een andere ip range (192.168.0.X & 192.168.1.X)
Op dit moment heb ik alleen de desktop en PS3 die online kunnen en krijg ik de laptop niet meer online...
Wat moet ik instellen of veranderen om de laptop ook goed werkend te krijgen, zodat ie zowel op internet kan en de shares op m'n desktop kan benaderen?
Edit: Voor de duidelijkheid een tekening van m'n netwerk:
- Speedtouch 546 DSL modem
- Linksys SD2005 Gb Switch
- Linksys WTR54GC Wireless broadband router
De Speedtouch modem is verbonden met de Linksys SD2005 en aan de Linksys SD2005 hangen m'n desktop, m'n PS3 en de wireless Linksys.
Nou heb ik het wel voor elkaar gekregen dat de laptop via het wireless lan online kon, maar de laptop kon toen niet bij de shares op m'n desktop. De desktop en laptop zaten toen ook allebei in een andere ip range (192.168.0.X & 192.168.1.X)
Op dit moment heb ik alleen de desktop en PS3 die online kunnen en krijg ik de laptop niet meer online...
Wat moet ik instellen of veranderen om de laptop ook goed werkend te krijgen, zodat ie zowel op internet kan en de shares op m'n desktop kan benaderen?
Edit: Voor de duidelijkheid een tekening van m'n netwerk:
[ Voor 6% gewijzigd door Meelobee op 17-05-2009 18:08 . Reden: Tekening toegevoegd. ]
@MrBee_RC