Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57
Vorig jaar had ik een jaar-abonnement afgesloten waarbij ik de Samsung SGH-U700 gratis erbij kreeg.
Nu heb ik mijn abonnement verlengt en daarbij heb ik meteen een andere telefoon er bij gekregen. De sim-kaart zit nu in mijn nieuwe telefoon, en nu ligt de oude telefoon ligt nu niets te doen.

Nu dacht ik dat ik gewoon de oude telefoon als eenvoudige camera kon gebruiken, maar als ik dat ding aanzet krijg ik de melding dat ik mijn sim-kaart moet plaatsen. Dit gaat natuurlijk niet omdat mijn sim-kaart door de nieuwe telefoon in gebruik is.

Op internet wordt ik niet veel wijzer, want tussen de vele revieuws door willen bijna alle sites mij dolgraag een unlockcode verkopen, en daar heb ik volgens mij niets aan.
Over de functionaliteit met beperkte of zonder sim-kaart wordt verder helemaal niets vermeldt.

Is het überhaupt mogelijk dat ik de camera zonder sim-kaart kan gebruiken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:07
Bij Windows Mobile gebaseerde telefoons is dit wel mogelijk, omdat dat eigenlijk ook een PDA is.

Maarja daar heb jij in dit geval niks aan. Heb je niet nog ergens een SIM kaart liggen die niet meer werkt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor nog geen 2 dollar, inclusief verzending, heb je hier de oplossing:
Dummy SIM Cards for Cell Phone Testing Purposes (3-Pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 09:50

Praetextatus

the dutch_paki

Dat is waarschijnlijk niet mogelijk. Je kunt t beste een prepaid pakket kopen of een 2ehandse simmetje ergens vragen. Hiermee werkt de phone weer wel namelijk ;)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb hier een oud simmetje liggen, maar hij blijft aangeven dat de simkaart geplaatst moet worden.
Waarschijnlijk komt dat doordat hij gelockt is. Kan iemand dit bevestigen?
Als dat zo is zal ik bij KPN de onlock-code aanvragen. Levertijd is vier weken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer je de unlock-code via het online formulier aanvraagt, krijg je binnen enkele dagen een email met de code en beschrijving hoe je die moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:07
Kun je niet bellen?

Ik had ook eens een telefoon die origineel in een Orange pakket zat.

Even gebeld, moest IMEI doorgeven en kreeg zo de code te horen over de telefoon. Gelijk even ingetypt en het werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Alleen bij Orange kon je bellen, was trouwens, voor mensen, die met een prepaid toestel belden minder prettig, wanneer het wat drukker was, zodat je even moest wachten, kon het een paar euro aan beltegoed kosten.

Maar wanneer je bijv. vandaag online aanvraagt en, zoals gebruikelijk bij KPN, overmorgen dan de code per email krijgt, is dat een wachttijd, die nog wel te overleven valt, toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb het inmiddels aangevraagd en ben benieuwd hoe snel de reactie komt i.v.m. hemelvaart...

Bedankt voor de reacties tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb de unlock-code en instructies vandaag ontvangen.
Dus de wachttijd is dus gewoon 4 weken, maar dat had ik wel verwacht. Maar het ergste is nog: het werkt niet :(
Nadat ik de code heb ingetypt staat er snel op het scherm “Network Lock Deactivated”
Vervolgens heb ik mijn sim er in gedaan, maar nog steeds vraagt hij om een sim-kaart.

Klopt het dat er “Network Lock Deactivated” staat bij het unlocken? Of vergeet ik nog een handeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je simlock is verwijderd. Maar weet je zeker dat die simkaart het ook doet? Als je die simkaart lange tijd niet hebt gebruikt, kan die zijn verlopen. Dan moet je dus een andere simkaart zoeken die het wel nog doet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:55
Wellicht werkt het type SIM niet in jouw telefoon. Bij ons op de firma hadden wij een aantal zeer oude GSM carkits, waar geen nieuwe sims in werkten. Voor die toestellen hebben wij een hele speurtocht moeten houden om een serie 'oude' sims (oud type althans, wel ongebruikte) te vinden om te gebruiken.

Het zou kunnen dat dat ook andersom werkt? ('oud' type sim werkt niet in een 'nieuwe' telefoon)
DrivinUCrazy schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:21:
Je simlock is verwijderd. Maar weet je zeker dat die simkaart het ook doet? Als je die simkaart lange tijd niet hebt gebruikt, kan die zijn verlopen. Dan moet je dus een andere simkaart zoeken die het wel nog doet.
an sich hoeft dat niets uit te maken, als je de sim erin doet, en je geeft je pincode, dan kan hij alleen geen netwerk vinden. Het menu zou dan wel bruikbaar moeten zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door DaFreakhead op 15-06-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daar heb je gelijk in inderdaad. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 16:56
Zijn de contactjes van de sim en/of telefoon niet vuil? Met een goedkoop simlockvrij ding heb ik dat ook wel eens gehad. Had er een half jaar mee gesmeten maar werkte nog wel goed echter was er redelijk wat stof tussen gekomen. Wanneer ik de sim aandrukte tijdens het aanzetten deed hij het wel gewoon en daarna dan ook :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb de oorzaken inmiddels gevonden en ik kan hem nu als camera gebruiken. :)
De sim-kaart kan er namelijk op 2 manieren in. Normaal hebben telefoons een nokje zitten waardoor de sim-kaart door schuine kant er maar op 1 manier in past, maar deze telefoon heeft dat niet.
Daarnaast zat er een vreemd korreltje op de plaats waardoor ik de sim-kaart er niet goed om erin kon leggen en de sim-kaart niet vlak kwam te liggen. Hierdoor maakte hij geen goed contact met de aansluitingen (die overigens zelf niet vuil waren).

Uiteindelijk blijkt het dus niet aan de sim-kaart zelf te liggen. Misschien was het unlocken ook niet nodig geweest omdat de ene van Hi en de andere van KPN was, maar dat weet ik niet. Ik weet wel dat het nu eindelijk werkt, en daar gaat het om. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Onbekend op 08-08-2009 19:46 ]

Pagina: 1