Thuisnetwerk aanleggen Win Server 2003

Pagina: 1
Acties:

• TarikG
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Beste forumleden,

Ik wil graag een thuisnetwerk aanleggen ik vraag jullie wat hulp op wat vragen

Ik wil eerst beginnen met de server een een client.

Ik wil graag Windows 2003 installeren is het mogelijk dat ik dat met VMware installer op een pc waar xp opstaat zal ik daar gewoon mee kunnen werken en geen problemen kunnen geven als ik een netwerk ga opzetten.

Ten tweede wil ik een domain controller installeren , DNS en DHCP hoe kan ik dat het beste aanpakken
ik wil dit eerst zonder internet doen lokaal netwerk.

Graag hoop ik dat jullie me kunnen helpen
Snappen jullie iets niet dan leg ik het graag uit

Bedankt

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je post komt nogal rommelig over.
Vertel ons eens, die pc met XP waar jij Vmware op wilt draaien?
Wat zijn de specificaties van die pc, en wat voor netwerk heb je?
Wat heb je al gevonden op google? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• TarikG
He sorry daar voor

Heb een pc staan met XP pro Pentuim 4 2.3 met 3GB geheugen zal wel genoeg zijn toch daar wil ik graag Vmware draaien.

De client is ook een pc met XP pro erop

Ik heb nog geen netwerk liggen ik heb een router liggen en allemaal de juiste kabels
op google heb ik heel wat gevonden maar niet met Vmware kweet niet of dat ook zo gaat als op een normale server.

Als er nog vragen zijn hoor ik het

Verwijderd

Het is inderdaad zeer onduidelijk wat je nu wilt .

Je hebt het er over dat je een netwerk wilt aanleggen thuis maar daarna begin je over een server dus lijkt mij meer op dat je een server wilt gaan opzetten ? want voor een netwerk heb je geen server nodig.

Het best is om te vertellen wat precies de bedoeling is en wat je met die server wilt gaan doen en wat voor spec`s die computer heeft. dan kan men je heel wat beter helpen

Moet ook zeggen dat het er veel op lijkt dat je totaal geen inzet hebt gedaan om rond te kijken want volgens mij zou op tweakers net zelf al heel wat topics te vinden zijn die je al zeer ver op weg kan helpen.

• DennusB
  • Niet online
TarikG schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:43:
He sorry daar voor

Heb een pc staan met XP pro Pentuim 4 2.3 met 3GB geheugen zal wel genoeg zijn toch daar wil ik graag Vmware draaien.

De client is ook een pc met XP pro erop

Ik heb nog geen netwerk liggen ik heb een router liggen en allemaal de juiste kabels
op google heb ik heel wat gevonden maar niet met Vmware kweet niet of dat ook zo gaat als op een normale server.

Als er nog vragen zijn hoor ik het
Een server opzetten in VmWare is geen enkel probleem, installeer eens vmware op die pc.
En zet daar eens Server 2003 op, probeer hierna zelf eens wat te stoeien met de wizards om een DNS, DHCP of AD aan te maken. Met goed lezen kom je een heel eind ;) Zo ben ik ook begonnen.
Als je echt ergens vast loopt kan je dat hier vragen, maar dan is het beter als je een goede omschrijving post van wat echt niet lukt :)

• TarikG
Prima dank je wel ik heb al een How To gevonden op de forum

Alleen waar ik mee zat was de Vmware vraag.

Bedankt !

• DennusB
  • Niet online
TarikG schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:49:
Prima dank je wel ik heb al een How To gevonden op de forum

Alleen waar ik mee zat was de Vmware vraag.

Bedankt !
Kijk, dat is beter dat je zelf wat hebt gevonden :)
Inzet tonen is belangrijk :D

Succes met het opzetten van je servertje ;)

• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 15:23
tja zoals ik het lees
vmware installe
in vmware 2003 en xp installe
in 2003 dcpromo draaien en idd al de wizards beantwoorden
xp client lid maken van domein en je hebt een mini netwerk

met vmware kan je kiezen of de clients op internet mogen of alleen met elkaar kunnen babbelen

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

jeroenvtec schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:16:
in 2003 dcpromo draaien en idd al de wizards beantwoorden
xp client lid maken van domein en je hebt een mini netwerk
Nee, je hebt dan een domein, het netwerk heb je op dat moment hopelijk al wat langer :+

@TS: Het installeren van een server zorgt er niet voor dat je een netwerk hebt, wel dat je via een netwerk je users kan authenticeren, printen, een IP adres krijgen,... afhankelijk van de taak die je geeft aan je server.
Maar ik denk dat dit ondertussen al wel duidelijk was 8)7

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Pagina: 1