Toon posts:

Derde monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk deze om op onboard vga te doen? In bios kan ik alleen OF onboard OF vga kaart kiezen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder enige vorm van specs te geven is hier niets over te zeggen.
Wat voor moederbord heb je en wat voor vga kaart?

En heb je het zelf al eens geprobeerd?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:12:
Is het mogelijk deze om op onboard vga te doen? In bios kan ik alleen OF onboard OF vga kaart kiezen.
Trial and error :?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat in de bios is enkel de keuze van de primairy uitgang. Je kan dus kiezenn waarom monitor 1 komt, en waarop monitor 2.

Het OS kan ze beide gebruiken, dus ja, gewoon fijn op je onboard prikken, en gaan.

Ey!! Macarena \o/

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 17:23

Yucko

One clown to rule them all !

Op het werk heb ik onboard + pci kaart gewoon aan het werk gekregen :) Dus is zeker mogelijk

[ Voor 79% gewijzigd door Yucko op 17-05-2009 17:19 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte GA-MA78GM-S2H + een Sapphire 2GB HD4870 x2. Hoe dan? Heb et geprobeerd uiteraard, maar geen resultaat helaas.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 17:21 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoe heb je het geprobeerd dan? Heeft weinig nut als 20 man meldt hoe het zou moeten werken, terwijl je dat geprobeerd heb. Daar schiet jij niks mee op, en wij ook niet ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon monitor op m'n onboard geplugt, werkt niet. Ook heb ik nog een vraag of de vga kaart word belast door de 3e monitor (terwijl deze op onboard staat).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 17:24 ]

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Zet surround view in je bios aan. Als je je user-manual had gelezen, dan had je geweten dat met die optie je tot 4 monitoren aan kunt sluiten wanneer je een ATI/AMD videokaart aansluit op een moederbord met een ATI/AMD IGP.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dus je hebt niet even in je instelling van je scherm aangeklikt dat je ook de 2de monitor wil gebruiken?

Rechtermuisknop op je bureaublad, eigenschappen.. Daar dus de 2de monitor inschakelen

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard, ik ga het nog een keer proberen.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik zou de onboard even als hoofd kaart gebruiken en dan de HD4870 x2 aankoppelen alles in stellen op de HD4870 x2 als primary screen en kabels omwisselen.

Si vis pacem, para bellum

• dahakon
Het maakt niet zo veel uit welke gpu (discreet danwel igp) als primair aansluit. Je moet gewoon 'SURROUND VIEW' (even in caps en vet om het onmisbaar te maken) inschakelen in de bios, zodat je vervolgens een 2e videokaart tot je beschikking hebt in CCC. Het kan echter zo zijn dat met een X2 kaart, je crossfire eerst uit moet schakelen om geen vreemde problemen te hebben, daar durf ik dan weer geen zekerheid over te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Yep het doet het nu het enabled is. Heb nog een vraagje: belast de derde monitor die op onboard zit ook de vga kaart?
Heb nu 2x 22' en heb m'n 42' op onboard (wil ik gaan gebruiken om servers te monitoren)

• isama
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06-2025
lijkt me niet gezien de 3e monitor aan de onboard grafische chip hangt.

[ Voor 1% gewijzigd door isama op 17-05-2009 17:37 . Reden: typo ]

• dahakon
De IGP stuurt de derde monitor aan, met gebruik van systeemgeheugen en eigen shaders. De prestaties van je HD4870X2 zouden er niet onder moeten lijden (tenzij je teveel systeemgeheugen aan je IGP hebt toegewezen zodat je te weinig over hebt voor de applicaties, maar dat is dus weer wat anders dan je HD4870X2 belasten).

Verwijderd

Topicstarter
OK, geweldig :). Wil er niet onder te lijden komen tijdens gamen etc. Iedereen bedankt voor snelle reacties _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT verwachten we dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent, en dat als je er niet uitkomt en een topic opent, je iig uitgebreid en duidelijk meldt wat er aan de hand is, welke specs het betreft en wat je allemaal zelf geprobeerd hebt.

In dit topic geef je zowat alleen oneliner antwoorden. Daar kunnen we helaas niets mee, dus gaat dit topic ook dicht. Graag voortaan uitgebreid (volledig) zijn, dan heb je betere kans dat je topics open blijven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.