Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet Providers/Sateliet

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Ik heb alweer een vraagje.
Mijn ouders en ik zijn eigenlijks spuug zat van onze kabel verbinding.
We willen van ziggo af en van al die kosten.
Nu kennen wij iemand die internet over de Sateliet heeft.
Maar ook TV.
Nu willen we dus het volgende weten:
Weet iemand een goeie (GOEDKOPE!) provider die een goeie SNELLE internet verbinding heeft en ook digitale TV heeft.
Zou de sateliet een goed idee zijn?
En hoe duur zou zoiets zijn?
Of kent iemand misschien een goeie link naar een prijsvergelijkings site.
Ik heb zelf google al geprobeert maar ik wordt er niet echt wijzer van.
Alvast bedankt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom vraag je dat niet aaan:
Nu kennen wij iemand die internet over de Sateliet heeft.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Omdat we hem via via via kennen en hem dus bijna nooit spreken 8)7

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:03:
Omdat we hem via via via kennen en hem dus bijna nooit spreken 8)7
Hij heeft vast wel een deurbel naast zijn voordeur.Heb je al gegoogeld?succes,eerst zelf even wat opzoeken voordat je hier wat neerplempt.

Even een voorbeeld op google:internet via satteliet en dan krijg je dit:
http://www.bysky.nl/index...2C_Fast_Internet_Anywhere

De rest kan je zelf wel.succes

[ Voor 37% gewijzigd door vincedd op 17-05-2009 17:29 ]

Verwijderd

Internet via sateliet is niet bepaald goedkoop downstream gaat via schotel upstream via telefoonline.
Televisie gaat weer via een ander bedrijf, wordt je ook niet vrolijk van.
Als je de mogelijk hebt via glasvezel, zo niet dan adsl + televisie via canaldigitaal.
dat werk toppie

Verwijderd

Topicstarter
adsl+tv van canaldigitaal word dus aangeraden?
Oke
ik zal even kijken bedankt boomslang
ps we hebben geen toegang tot glasvezel
edit:
Heb ff op canaldigitaal.nl gekeken
Ze hebben helemaal geen ADSL.
alleen HD en Schotel

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 18:06 ]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
canal digitaal levert ook internet via de schotel,anders bel je ze toch?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Als je wat wilt zou je iets zoals Astra2Connect moeten nemen, dan verloop up- en download via de schotel ipv upload via telefoonlijn. Echt snel is het nog niet:
Download snelheid: tot 1024 kb/sec
Upload: tot 128 kb/sec
Maandelijkse kosten: € 48,50 (incl. BTW)

My favorite programming language is solder.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:31:
Internet via sateliet is niet bepaald goedkoop downstream gaat via schotel upstream via telefoonline.
Dat is dus al een tijdje niet meer. Met i-LNB's kun je prima uplinken via satelliet.

Echter, het heeft een berg nadelen. Je bent zeer beperkt in het aantal aanbieders en uiteindelijk loopt alles via Astra2Connect. Daarbij zijn de snelheden niet bijzonder hoog, en is het heel erg duur.
Daarbij wordt je ook nog gebonden aan datalimieten waarbij je het echt niet kunt gaan gebruiken voor continu internet, maar puur voor incidenteel wat via internet doen. Ik meen dat het max iets van 1GB is voordat je al weer een stapje terug wordt gezet. Al met al betekent dat dus dat zelfs al neem je een 2Mbps abo, je daar weinig gebruik van kunt maken, want dat gaat al snel naar een lagere snelheid op het moment dat je wat data verbruikt.

Satelliet moet je alleen maar doen als je geen kabel of ADSL kunt krijgen.

Verwijderd

Is HSDPA geen oplossing?
T-Mobile en Vodafone hebben prima oplossingen, die ook nog eens betaalbaar zijn.

Voorwaarde is dat je wel binnen het bereik van een 3G mast moet wonen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:57:
Is HSDPA geen oplossing?
T-Mobile en Vodafone hebben prima oplossingen, die ook nog eens betaalbaar zijn.

Voorwaarde is dat je wel binnen het bereik van een 3G mast moet wonen.
das in de rimboe vaak ook niet te doen :P

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Hahah,
Weet niet precies wat HSDPA is maar zal wel iets met mobiel netwerken zijn?
Dat doen we maar niet want we wonen hiero in het noord-oosten van groningen.
Onze gemeente heeft alleen als nadeel: we kunnen alleen ziggo maar gebruiken.
En daar willen we vanaf betekend dat dat we geen ADSL van bijvoorbeeld KPN kunnen krijgen?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 19:15

The Wizard

Moderator Mobile
Kun je zelf ook onderzoeken. Ga naar een site van een willekeurige ADSL aanbieder en vul daar je postcode en huisnummer in, krijg je vanzelf te zien welke pakketten geschikt zijn.

Op http://pcdb.bbned.nl kun je globaal zien hoever je van de centrale af zit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TERW_DAN schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:55:
[...]

Dat is dus al een tijdje niet meer. Met i-LNB's kun je prima uplinken via satelliet.

Echter, het heeft een berg nadelen. Je bent zeer beperkt in het aantal aanbieders en uiteindelijk loopt alles via Astra2Connect. Daarbij zijn de snelheden niet bijzonder hoog, en is het heel erg duur.
Daarbij wordt je ook nog gebonden aan datalimieten waarbij je het echt niet kunt gaan gebruiken voor continu internet, maar puur voor incidenteel wat via internet doen. Ik meen dat het max iets van 1GB is voordat je al weer een stapje terug wordt gezet. Al met al betekent dat dus dat zelfs al neem je een 2Mbps abo, je daar weinig gebruik van kunt maken, want dat gaat al snel naar een lagere snelheid op het moment dat je wat data verbruikt.
Komt nog bij dat pingtijden verschrikkelijk hoog zijn - al je data moet naar de ruimte en terug namelijk :z
Satelliet moet je alleen maar doen als je geen kabel of ADSL kunt krijgen.
Idd.

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dion_b schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:54:
[...]

Komt nog bij dat pingtijden verschrikkelijk hoog zijn - al je data moet naar de ruimte en terug namelijk :z
Klopt, ik heb het destijds eens getest met een demotest. Pings liggen soms in de seconden ipv de miliseconden als je pech hebt, maar je meet het altijd in 100en ms, lager ga je niet halen.

• SMSfreakie
  • Niet online
TERW_DAN schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:02:
[...]

Klopt, ik heb het destijds eens getest met een demotest. Pings liggen soms in de seconden ipv de miliseconden als je pech hebt, maar je meet het altijd in 100en ms, lager ga je niet halen.
jup.. :D niet zo gek als je signaaltje even 2x 36000 km moet afleggen ;-)

404 Signature not found

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SMSfreakie schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:28:
[...]

jup.. :D niet zo gek als je signaaltje even 2x 36000 km moet afleggen ;-)
Gek is het niet, heel logisch is het zelfs, maar het is natuurlijk wel iets waar je even rekening mee moet houden. Internetten via de satelliet is niet te vergelijken met internetten via de kabel of ADSL, omdat je gewoon met veel grotere vertragingen ertussen zit (en geloof me, dat gaat behoorlijk irriteren).

• SMSfreakie
  • Niet online
TERW_DAN schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:38:
[...]

Gek is het niet, heel logisch is het zelfs, maar het is natuurlijk wel iets waar je even rekening mee moet houden. Internetten via de satelliet is niet te vergelijken met internetten via de kabel of ADSL, omdat je gewoon met veel grotere vertragingen ertussen zit (en geloof me, dat gaat behoorlijk irriteren).
ik weet hoe t voelt ;-)

waar ik nu zit mag ik op de 10mbit Fiber lijn blij zijn als ik iets kan :') zit ergens een knurft te torrenten ofzo :r

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie heren voor het commentaar.
Maar om nog even terug te komen op The Wizard.
Er was ergens nog een site (via online? volgens mij gevonden) waarin je kon zien wat je gemeente ondersteunde.
En bij ons was dat alleen ziggo.
dus tenzij iemand weet wat nog meer een oplossing is zou ik het niet weten eigenlijks.
bedankt iedereen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer moet je gemeente je internetverbinding ondersteunen :?

Tot nader orde moeten gewoon de ISP's wel of geen beschikbaarheid hebben op jouw locatie. Daar heeft de gemeente niets mee te maken :o

Waar je wel een beetje rekening mee moet houden (op z'n Cruyfiaans) is dat elk voordeel, zoals mooi landelijk wonen in alle rust en ruimte met lage huisprijzen, z'n nadeel hep, zoals het feit dat juist die lage dichtheid het uiterst onaantrekkelijk maakt voor infrastructuurbedrijven om iets te leveren. Daardoor zal je keuze onherroepelijk beperkter zijn dan in een grootstedelijk gebied waar alle providers actief zijn. Je kunt die dingen niet los van elkaar zien. Wat je kiest is uiteindelijk aan jou, maar dan moet je je berusten in de nadelen die samenhangen met de keuze die je maakt mbt waar je je vestigt.

Oslik blyat! Oslik!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

"Wat-moet-ik-nemen?"
"Ik heb ergens de klok horen luiden, maar.."

Kortom, deze gaat op slot. Een klein beetje eigen inzet had wel gemogen, TS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.