Voltage verhogen voor AMD dualcore

Pagina: 1
Acties:

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-01 13:19
Ik heb een Dell Dimension E521 met een AMD 64 X2 6400+ en afgeschermde Bios. Nu zie ik overall op internet en ook op tweakers, dat de Dell Dimension met een Intel CPU, kun je gaan Voltage, Pin of BSEL modden. Is dit nu ook mogelijk met een AMD CPU, want dit kan ik dus nergens vinden.
Is dit ook softwarematig mogelijk, zo ja welke programma's?

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:48
Wat voor chipset heeft je moederboard? Om de spanning te verhogen zal je waarschijnlijk een voltmod moeten doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mod_Aap op 17-05-2009 17:00 ]

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

Hoogstwaarschijnlijk gaat dit niet lukken in je BIOS, de 'standaard' pc's van dealers zoals Dell hebben helemaal niet van deze functies. Wat je kan proberen is AMD Overdrive, http://download.amd.com/Desktop/AOD302_0289Setup.exe
misschien dat die alsnog het Voltage kan regelen.
Maarja nu natuurlijk even de vraag wat je er precies mee wilt, alleen de vCore verhogen heeft geen enkele zin als boeltje stabiel is. Wil je ook verder gaan clocken? alvast een tip, doe hem nooit hoger dan 1,4V.

My life for hire!

• Toine1
Ik had al gedownload Ntune en AMD Overdrive maar deze werkte niet ondanks dat ik een Nvidea chip set heb.
North Bridge NVIDIA GeForce 6150 Revisie A2
South Bridge NVIDIA nForce 410/430 MCP Revisie A2
Was zondag avond nog aan het alta vista'n en kwam uit op http://www.ocinside.de/go...md_socket_am2_pinmod.html.
Zij gebruiken hier een dunne draad, lijkt mij link CPU kan toch nooit goed klemmen??
Voltage is nu al 1,4Volt en kan gerust naar de 1,5V zie Tomshardware.
Ik gok toch maar op een Voltage software, heeft iemand een hint???

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

als die twee programma's het niet kunnen dan denk ik dat het geen enkel programma gaat lukken.
Ook geef je nog steeds niet aan wat je er nou mee moet, met slechts het voltage verhogen bereik je namelijk helemaal -niks-. het is alleen nuttig om het voltage te verhogen als je tegen grenzen aanloopt met overclocken, via de multiplier of de baseclock. Ik denk dat je het maar beter kan laten rusten, want ook bijvoorbeeld vanaf 1,4V gaat het echt warm worden onder je koelblok, en 1,5V moet toch echt gepaard gaan met hele goede koeling in je kast.

My life for hire!

• Toine1
Koeling is geen probleem CPU wordt nu ook niet heet, maar zal deze tijdens OC zeker monitoren. De heatpipe koeler heb ik geselecteerd uit een test van Tomshardware.
De 1,5V is getest op Tomshardware ook geen problemen hier, ging uit mijn hoofd van 3,2 naar 3,5Ghz FBS was wel verhoogd met 20MHz, maar hier gebruik ik weer Clockgen voor.

• Toine1
Eindelijk gevonden hier is de site mbt de 6400+
http://www.tomshardware.c...-6400,review-29612-6.html
Dit voor aanvullende info.

[ Voor 11% gewijzigd door Toine1 op 19-05-2009 22:06 ]

Pagina: 1