Acer Aspire One crasht/hangt bij downloaden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds 2 maand een Acer Aspire One (150) 1GB ram, Atom 1.6Ghz 120GB hdd.

Direct nadat ik laptop had aangeschaft heb ik er Ubuntu op gezet, ging allemaal goed, tot zover geen problemen. Wat mij wel op viel, dat tijdens het downloaden van grote bestand (althans groter dan 10mb) de download om elke 5 secondes bleef hangen.(Downloaden doe ik via wireless, al mijn andere systemen hebben hier geen problemen mee, het ligt ook niet aan de internet verbinding of router)

Ik dacht eerst dit ligt aan de site, dus diverse downloads geprobeerd, maar het probleem bleef.

Inmiddels heb ik diverse linux versies op de laptop gezet, maar het probleem blijft aan houden, zojuist heb ik Windows 7 geinstalleerd, tijdens het downloaden van OpenOffice, crasht Windows zelfs, hij blijft eerst tijdens het downloaden een paar keer hangen, en daarna zegt hij "Critical Error, System reboots now" en dat gebeurt dan ook.

Wat is er aan de hand? Dit moet haast wel hardware zijn... Ik gebruik overigens Bios 3309.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
dat doet wel vermoeden dat het een hardware issue is ja, ik zelf heb een 150 ab waar ik XP en EasyPeasy in dual boot op heb staan, en bij geen van 2 heb ik problemen met downloaden.

je zou bijna denken dat de netwerkkaart niet helemaal lekker is. wat gebeurd er als je via LAN download? als dat goed gaat zou ik gaan overwegen het ding open te maken (kost je misschien wel je garantie, al weet ik dat niet zeker omdat je misschien wel open mag schroeven om geheugen uit te breiden. dat verschilt per merk geloof ik. Ik heb die van mij wel open gehaald, staat keurig op internet hoe je dat kan doen). Je kan vrij eenvoudig bij de netwerkkaart komen, al moet het ding wel helemaal uit elkaar. Wellicht dat de kaart er niet helemaal lekker inzit ofzo?

Maar eerst ben ik benieuwd wat er gebeurd als je download via lan, als het dan ook verkeerd gaat is het een ander onderdeel waarschijnlijk.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Onder Windows XP kreeg ik wel downloadproblemen (haperingen) wanneer het energiebeheer van de kaart ingeschakeld stond in de drivers. Misschien dat Linux op een gelijkaardige manier de kaart beheert. Het loont in ieder geval wel eens om na te kijken of je het energiebeheer voor de kaart niet kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:10
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan onder Ubuntu Netbook Remix.
Als ik TinyXP draai, kan ik wel alles volledig snel downloaden zonder dat ie steeds vastloopt (dan knippert het 'slotje met een 1' de hele tijd op mijn A110 van 8GB SSD. Dus voorlopig geen UNR voor mij, maar TinyXP (Ron's TinyXP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
Het resultaat, van het powermanagement uitschakelen, is corrupte downloads en een abrupte BSOD :(
Ik ga even kijken of ik WinXP kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Topicstarter
Zojuist XP geinstalleerd, nu lijkt wel beter te gaan als onder een linux distributie, maar het probleem blijft.
Iemand nog tips? of wordt dit een RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-07 18:54
ik heb ook af en toe corrupte downloads,
enkel bij grote bestanden (100mb)
en bij veel downloads tegelijk komt hij wel eens vast te lopen..
nu zware downloads is voor me desktop en de one voor internet en office dus kan er wel mee leven.

nu bios 3310 komt er aan.. hopelijk is het daarmee verholpen..
(ik gebruik ubuntu jaunty NRE versie)
Pagina: 1